2020-12-01, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Skulle det få en erfaren välmeriterad överste inom IC att blotta sig och börja babbla om valfusk och återskapa datan ur riggade rösträkningsmaskiner om denne inte själv hade täckning för det? Jag får inte ihop den bilden.

Om Trump var en narcisstisk psykopat och Giuliani var en halvdement gubbsjuk föredetting och Powell var en övergiven vresig bitter kattkvinna som på ålderns höst ska slåss mot väderkvarnar så skulle man möjligtvis kunna avfärda dessa tre. Men du har ju ett batteri av trovärdiga människor mitt i karriären som har precis allt att förlora på att bete sig som idioter.

Jag har tappat namnet på flickan som är advokat med Giuliani, Kellys kanske. Hon må tjäna miljoner just nu, men är hon upplurad på läktaren och cyklar för att denna trio lurat i henne att det är valfusk så är hennes karriär över och det vid 35 års ålder. Samma sak med alla vittnen som klivit fram. Det är säkert fler som kommer bli misshandlade, förföljda, trakasserade, bli av med sin ställning osv om allt bara är ljug.

Eller så inser hon att folket som tror på Trump går att tjäna pengar på oavsett han talar sanning eller inte. Jag försöker komma på ett bra exempel, kanske kan man förklara det som att många av dom teleevangelists som är relativt vanliga i på amerikansk dagstv inte alls tror på det dom predikar men eftersom folk tror på dom och ger dom pengar så fortsätter dom. Kanske tror dom på det, kanske blev dom giriga trots att dom från början trodde på sin egen historia eller så var dom bara intresserade av pengarna från början.
2020-12-01, 17:13
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Synd att jag inte har tillgång till överstens uttalande. Var det något han sa eller finns detta på papper också? Jag tror vi tänker på samma person. Som jag uppfattade det menar han att det sitter hundratals team runt om i landet och tittar på detta, vilket jag tolkade som att det är civilister som tillhör Flynns "digitala armé". Jag kan naturligtvis minnas fel — det gör jag gärna. Samtidigt har jag det här med "sedan slutet på augusti" någonstans i bakhuvudet. Vi får nog rätsida på detta vad det lider. Vore kul om bomben föll lagom till jul.

Tillägg: Är han överste till graden? Nu blir jag osäker på om vi talar om samma saker.

Första vittnet. Har bara refererats som översten, så utgår från att det stämmer.
https://www.youtube.com/watch?v=rri6flxaXww

Citat:
Ursprungligen postat av droopey
Men Obama ärbfödd i USA, mer specifikt på Hawaii och Trump pratade länge om att han hade bevis för att så inte var fallet. Han visade dock aldrig upp några sånna bevis och trots att Obama släppte sitt birthcertificate så släppte Trumpen det inte.

Obamas egen bror hävdade att Obama var född i Kenya, vad nu Obama har med denna tråden att göra.
2020-12-01, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Synd att jag inte har tillgång till överstens uttalande. Var det något han sa eller finns detta på papper också? Jag tror vi tänker på samma person. Som jag uppfattade det menar han att det sitter hundratals team runt om i landet och tittar på detta, vilket jag tolkade som att det är civilister som tillhör Flynns "digitala armé". Jag kan naturligtvis minnas fel — det gör jag gärna. Samtidigt har jag det här med "sedan slutet på augusti" någonstans i bakhuvudet. Vi får nog rätsida på detta vad det lider. Vore kul om bomben föll lagom till jul.

Tillägg: Är han överste till graden? Nu blir jag osäker på om vi talar om samma saker.

Han är en överste till graden. Hade du sett "hearingen" så hade du inte behövt ställa dessa frågor.

Lite anmärkningsvärt är det ändå att ni har varit med i tråden sedan starten och fortsätter skriva i den, men man vill inte se dessa "hearings" själv så att man har mer kött på benen när man ska argumentera mot anklagelserna gällande valfusk.

Vad handlar det om? Lathet? Eller vill du inte ta del utav information som kan få din världsbild i gungning?

Kan du vara snäll och berätta för oss övriga i tråden hur det egentligen ligger till. Nu när ni har möjlighet att debunka dessa anklagelser på riktigt så kör ni samma race VI gjorde innan någon egentligen kände till exakt hur detta ser ut och hur många /vilka dessa vittnen är. Med andra ord så var det en hel del länkar till twitter, högerorienterade nyheter och youtube klipp.

Nu när informationen finns därute och det visade sig att twitterlänkarna, youtubeklippen och artiklarna STÄMDE överens med vad som faktiskt presenteras så väljer NI istället att börja länka till twitter, youtube och MSM vilket ni anklagade era meningsmotståndare för att göra.

Det är ingen jävel som kan ta er på allvar... Men jag förstår precis vad ni håller på med. Spammar sönder tråden fullkomligt med spaltvis av raljeringar och dom mest korkade frågorna som grundar sig i att få "motståndarna" att framstå som att VI inte har kött på benen.

Så att om någon skulle få för sig att "ska bara kolla vad som säger på flashback" så är det lätt att få intrycket av att alla anklagelser bara är nonsens. När det i själva verket är ganska så kört för demokraterna och globalisterna. I detta val åtminstone.... Jag törs inte ens börja klura på vad nästa grej är som kommer att ske. Kommer UN att attackera USA när blir klart att Trump sitter ytterligare 4 år?
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-12-01 kl. 17:23.
2020-12-01, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av droopey
Om påföljden inte blir den du vill, i ett brottsmål kan det tillexempel vara en åklagare som yrkar på längre straff. I en stämning tillexempel ett enligt den vinnande sidan ett förlitet skadestånd eller liknande.

Då har man ju inte vunnit målet.
2020-12-01, 17:18
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodballe
Tror inte militären behöver presentera några bevis för att agera. De har ju svurit trohet mot och att skydda konstitutionen, inget annat. Om de sitter på bevis för landsförräderi kan de agera, behöver inte gå via domstol.

Står Tyskland på Trumps sida eller varför har inte de reagerat på att amerikansk militär agerar skarpt i Frankfurt? Militären var ju ändå där för att komma över servern som ska bevisa valfusk och i förlängningen ge Trump fyra år till.

Trump ♥️ Merkel = sant?
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Första vittnet. Har bara refererats som översten, så utgår från att det stämmer.
Tack! Då är vi överens. Yes, han framstår som trovärdig. En av höjdpunkterna på gårdagens hearing. Det var honom jag syftade på i går när jag skrev under konferensen att han förhoppningsvis har kontakt med sin gamla arbetsgivare.

Det blir fan bara bättre, det här!

Jag blandade helt enkelt ihop honom med ett tidigare vittne. Beklagar. Blir lite mycket med alla turer i tråden ibland, samt feber ovanpå det.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-12-01 kl. 17:21.
Medlem
Citat:

Obamas egen bror hävdade att Obama var född i Kenya, vad nu Obama har med denna tråden att göra.
Det var en diskussion angående hur hur valfuskpåståendena och Birtherismen liknar varandra i hur dom läggs fram. Alltså typ: vi har bevisen dom kommer på fredag, fredag passerar utan bevis och så bara säger dom att bevisen kommer på söndag istället.
2020-12-01, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Dödsstraff är ju något som bestäms av en domstol av något slag. Inte någon advokat som utlyser jakt på folk.

Trump blir ju mer och mer sjuk i huvudet nu. Att han vill att republikaner ska begå brott för att ändra elektorerrösterna till hans fördel. Dvs göra en statskupp. Där har du ditt landsförräderi.
Militären har egen underrättelsetjänst. De behöver inte gå via domstol. De har svurit ed på att skydda konstitutionen. Om de har sett intrång i valsystemet och alfabetsbyrån som ska skydda valet säger att inget har skett, då ses det som medlöperi och en attack på konstitutionen.
Det blir hemlig tribunal och nackskott i gryningen. Kan vara svårt att ta in först, men det är ett inbyggt skydd mot tyranni.
2020-12-01, 17:20
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Gissa vart han fått de inspelade samtalen ifrån?

James O´keefe var bara redskapet de använde till att köra upp ett glödgat järn i röven på Jeff Zucker. Han svettas nog rätt ymnigt just nu.

Han vet att han är rökt.

Tror du våran militär gör samma sak mot våra kära chefredaktörer i media? Eller Stefan löfvén som verkar lika toppstyrd av dessa oligarker?

Vi kan ju hoppas =)

Han säger ju att det är från en visselblåsare han hade inom CNN men hade inte förväntat mig om det var NSA dvs militären som varit i farten.

Och nej, vår militär är nog lojal mot Löfven och media som ju är kontrollerad via statliga pengar. Kolla bara deras propaganda. Pride osv.

Nej Sverige är för långt gånget, de krafter som slåss mot Trump styr Sverige för det mesta idag.
Senast redigerad av Haddock93 2020-12-01 kl. 17:27.
2020-12-01, 17:21
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Hur f_n tänker du nu?
Är fri/partisk media = valfusk?
Sedan när då?

Media är absolut en del av operationen att få bort Trump, deras evinnerliga tjatande om president elec har gått över till att benämna Trump som sinnessjuk, till den grad att han borde avgå innan den 20/1

Deras bombaderande om det säkraste valet i mänsklighetens historia borde även räcka för dig. Dom är en del av alltihopa.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Står Tyskland på Trumps sida eller varför har inte de reagerat på att amerikansk militär agerar skarpt i Frankfurt? Militären var ju ändå där för att komma över servern som ska bevisa valfusk och i förlängningen ge Trump fyra år till.

Trump ♥️ Merkel = sant?
Många tyskar frågar sig hur Merkel kunde komma till makten, då ingen röstade på henne. Jag tror tant Merkel ligger så lågt det bara går just nu. 🙂
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Skulle det få en erfaren välmeriterad överste inom IC att blotta sig och börja babbla om valfusk och återskapa datan ur riggade rösträkningsmaskiner om denne inte själv hade täckning för det? Jag får inte ihop den bilden.

Om Trump var en narcisstisk psykopat och Giuliani var en halvdement gubbsjuk föredetting och Powell var en övergiven vresig bitter kattkvinna som på ålderns höst ska slåss mot väderkvarnar så skulle man möjligtvis kunna avfärda dessa tre. Men du har ju ett batteri av trovärdiga människor mitt i karriären som har precis allt att förlora på att bete sig som idioter.

Jag har tappat namnet på flickan som är advokat med Giuliani, Kellys kanske. Hon må tjäna miljoner just nu, men är hon upplurad på läktaren och cyklar för att denna trio lurat i henne att det är valfusk så är hennes karriär över och det vid 35 års ålder. Samma sak med alla vittnen som klivit fram. Det är säkert fler som kommer bli misshandlade, förföljda, trakasserade, bli av med sin ställning osv om allt bara är ljug.
Jenna Ellis menar du. Senior legal adviser hos Trump. Konstitutionell lag som specialitet.
Senast redigerad av Gusselby 2020-12-01 kl. 17:23.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in