2020-12-01, 17:21
Medlem
Haddock93s avatar
https://mobile.twitter.com/PhillDKline/status/1333789509402562565

Citat:
We have three whistleblowers who will reveal substantial evidence of unlawful actions made by election officials; and widespread illegal efforts by USPS workers to influence the outcome of the election.

Stort.

Hur ska CNN förklara bort detta nu då?
2020-12-01, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Då har man ju inte vunnit målet.
Den brottsdömde lär ju inte känna att han har vunnit eller? Säg att någon trots att den personen vore oskyldig dömts till 5 år för ett brott, men åklagaren överklagar för att han tycker att du ska ha ett längre straff för det brott som han anser sig ha bevisat att du begått. Jag tror i det läget inte att personen som blivit dömd anser att han har vunnit utan det har ju åklagaren gjort trots att åklagaren inte fått exakt den påföljd han velat ha.
2020-12-01, 17:22
Medlem
Här har vi go läsning https://www.cnn.com/2020/12/01/politics/doug-ducey-donald-trump-arizona-voter-fraud-claims/index.html
2020-12-01, 17:26
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Synd att jag inte har tillgång till överstens uttalande. Var det något han sa eller finns detta på papper också? Jag tror vi tänker på samma person. Som jag uppfattade det menar han att det sitter hundratals team runt om i landet och tittar på detta, vilket jag tolkade som att det är civilister som tillhör Flynns "digitala armé". Jag kan naturligtvis minnas fel — det gör jag gärna. Samtidigt har jag det här med "sedan slutet på augusti" någonstans i bakhuvudet. Vi får nog rätsida på detta vad det lider. Vore kul om bomben föll lagom till jul.

Tillägg: Är han överste till graden? Nu blir jag osäker på om vi talar om samma saker.
Colonel Waldron. Första vittnet igår i Phoenix.
https://youtu.be/rri6flxaXww

Edit. Annars menar du Lt General McInerney. Här hör du honom, efter Flynn.
https://www.worldviewweekend.com/tv/video/wvw-tv-exclusive-lt-general-michael-flynns-first-interview-president-trumps-pardon
Senast redigerad av Gusselby 2020-12-01 kl. 17:31.
2020-12-01, 17:28
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Media är absolut en del av operationen att få bort Trump, deras evinnerliga tjatande om president elec har gått över till att benämna Trump som sinnessjuk, till den grad att han borde avgå innan den 20/1

Deras bombaderande om det säkraste valet i mänsklighetens historia borde även räcka för dig. Dom är en del av alltihopa.

För att utföra en statskupp behöver man all media på sin sida. Narrativet är A och O.

Därför de behöver censurera folk på twitter och sätta varningstecken på Trumps tweets.
2020-12-01, 17:28
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://mobile.twitter.com/PhillDKline/status/1333789509402562565

Stort.

Hur ska CNN förklara bort detta nu då?

"CNN" eller för den delen någon annan har inte behövt, och kommer inte behöva förklara ett skit vare sig nu eller tidigare.

Att 40+ olika domare konsekvent sågat den här typen av hörsägen, foliehatteri och konspirationsteorier dvs kastat ut Trump´s rättshaverister från rättssalen gång på gång är det enda som behövs noteras, och det kommer inte att vara någon skillnad den här gången heller.
2020-12-01, 17:30
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Trump blir ju mer och mer sjuk i huvudet nu. Att han vill att republikaner ska begå brott för att ändra elektorerrösterna till hans fördel. Dvs göra en statskupp. Där har du ditt landsförräderi.

Nu gick det lite väl fort för dig va? Du blandar ihop folk. Översten var det som gjorde uttalandet inte Trump. På en mening ändrade du helt innebörden av vad som hade hänt. Imponerande.
2020-12-01, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av droopey
Den brottsdömde lär ju inte känna att han har vunnit eller? Säg att någon trots att den personen vore oskyldig dömts till 5 år för ett brott, men åklagaren överklagar för att han tycker att du ska ha ett längre straff för det brott som han anser sig ha bevisat att du begått. Jag tror i det läget inte att personen som blivit dömd anser att han har vunnit utan det har ju åklagaren gjort trots att åklagaren inte fått exakt den påföljd han velat ha.

Nu blandar du nog ihop det. I det här fallet har ingen vunnit helt, bara delvis. (Vunnit används inte i psykologisk mening). Bägge kan överklaga.
Men om åklagaren fick igenom hela sitt yrkande, då kan hen väl näppeligen få upp fallet till nästa instans?
2020-12-01, 17:31
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Colonel Waldron. Första vittnet igår i Phoenix.
https://youtu.be/rri6flxaXww
Japp, jag frågade om det var en överste eftersom jag av någon anledning tänkte på ett tidigare vittne som är "säkerhetsexpert" av något slag. Får be om ursäkt för att jag rör till det. Mina minnen från konferensen är dimmiga pga. förkylning. Waldron ska givetvis ta detta med t.ex. NSA.

Tillägg: Ja, vi har generalen också.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-12-01 kl. 17:36.
2020-12-01, 17:32
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
För att utföra en statskupp behöver man all media på sin sida. Narrativet är A och O.

Därför de behöver censurera folk på twitter och sätta varningstecken på Trumps tweets.

De är väll bara att släpa ut hela redaktionen och avrätta dem i gryningen.
Högförräderi är allvarligt.
2020-12-01, 17:33
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Japp, jag frågade om det var en överste eftersom jag av någon anledning tänkte på ett tidigare vittne som är "säkerhetsexpert" av något slag. Får be om ursäkt för att jag rör till det. Mina minnen från konferensen är dimmiga pga. förkylning.
La just till ett tillägg i mitt inlägg med länk till McInerney. Han och Waldron pratar lite om samma sak.
2020-12-01, 17:35
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
La just till ett tillägg i mitt inlägg med länk till McInerney. Han och Waldron pratar lite om samma sak.
Ja, och jag la också till saker. Vi släpper detta nu. Jag ifrågasätter inget av nämnda vittnen.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-12-01 kl. 17:38.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in