2020-12-01, 17:35
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Vad hette pappan? Han är död, från Ungern och brottsling enligt en del i tråden, men vad är namnet?

J*hnny F*renc B*ranyai, * = o, e, a

Rånade tydligen en butik på dagskassan tillsammans med en kumpan i början av 70-talet och dömdes till tre års fängelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
Ziggesläkt dom har alltid huserat i Haninge sedan 60-talet när "The Taikons family" övergav husvagnslivet i skogarna o flyttade in i gratis lägenheter i Jordbro, Sandstensvägen bl.a och Svenskarna flyttade bort snabbt p.g.a alt trassel som började hända i tvättstugor på parkeringem m.m.

Så blevJordbro snabbt på deken.
Jag misstänkte tidigt i tråden att mamman var resande, intressant information. Karlsson må låta "svenskt" men är vanligt bland resande som jag förstått det.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mandis96
Hur lyckas en kvinna ha kontroll över en man? Han kan ju inte ha gjort motstånd?

Efter lite hjärntvätt av sin förälder så spelar det till slut ingen roll hur fysiskt stark man är.
Enligt sammanfattningsinlägget ( (FB) Stockholm: kvinna har hållit sin son instängd i lägenhet i 30 år) nämns ju "...modern dominerat och styrt över sonen J redan för många år sedan. Tydligen hotat med att världen utanför var farlig.", killen var ju ung när allt detta hände, man lär ju sig saker av föräldrarna.

Mata in i 12årings hjärna i 30 år, att världen är utanför är farlig och se vad som händer...

Det upprör mig något otroligt att släkten eller andra som vet om hans existens, aldrig gjorde något.
Citera
2020-12-01, 17:36
Medlem
stolsittarens avatar
Ska onekligen bli intressant att se bilderna på lägenheten i FUPen..
Citera
2020-12-01, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Nja, dörren var olåst (enl den anhörige) nu, just vid detta tillfälle. Hur det varit resten av åren vet vi inte. Det framkommer inte! Och i närtid har mannen antagligen varken haft kraft, hälsa, förstånd eller mod att ta sig därifrån. Han är för sjuk helt enkelt!
Hoppas modern aldrig mer sätter sin fot i hans närhet! Inte utan bevakning i alla fall!
Ja, hela familjen är i min värld konstiga och barnen offer men visst kunde han gått ut under morsans turer på stan? Menar du att hon satt ett hänglås på utsidan? Och balkong på 1 vån.

Saknar info från grabbens skola och ev drogberoende senare är det tyst om. Så många tyckte att tanten var knäpp och barnen i skolan visste om att deras skolkamrat var hennes son. Ingen förälder reagerade!! Va?

Många "drama queens" och Fritz fans i tråden med oneliners tyvärr så det låter värre än det är vilket MSM gillar då de lever på klick. Alla sjukdomar har sitt lidande och det finns många bland oss.

Bankrånare som farsa, fy fan vilken skam då men inte idag kanske! Och man blir väl inte en rånare av en slump utan en historia som grabben växte upp med. Fy fan för farsan!
Citera
2020-12-01, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Vem vet.. sonen kanske kommer vilja leva tillsammans med sin mor även i framtiden. Vem ska kunna stoppa det isåfall?
Ingen kan stoppa det. Det en får hoppas på är att modern döms och efter avtjänat straff flyttar in på äldreboende. Lägenheten lär hon inte få ha kvar. Och bor hon på äldeboende får sonen inte flytta in till henne.
Han behöver stöd och hjälp i en egen lya!
Citera
2020-12-01, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Ja, hela familjen är i min värld konstiga och barnen offer men visst kunde han gått ut under morsans turer på stan? Menar du att hon satt ett hänglås på utsidan? Och balkong på 1 vån.

Saknar info från grabbens skola och ev drogberoende senare är det tyst om. Så många tyckte att tanten var knäpp och barnen i skolan visste om att deras skolkamrat var hennes son. Ingen förälder reagerade!! Va?

Många "drama queens" och Fritz fans i tråden med oneliners tyvärr så det låter värre än det är vilket MSM gillar då de lever på klick. Alla sjukdomar har sitt lidande och det finns många bland oss.

Bankrånare som farsa, fy fan vilken skam då men inte idag kanske! Och man blir väl inte en rånare av en slump utan en historia som grabben växte upp med. Fy fan för farsan!
Vet ej! Vi får se.
Om morsan låst överlåset har han ju inte kunnat komma ut. Stackars grabb! Tror tiden har stannat där. Modern ville ha kvar en bebis hon kunde ha kontroll över.
Citera
2020-12-01, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Enligt en tidigare uppgift i tråden fanns en med samma namn som arbetade som socialsekreterare i Haninge kommun. I början av 90-talet sparkade Haninge kommun 900 pers. En möjlighet är kanske att hon fick gå då.

Kanske kan det också varit så att socialförvaltningen inte ville ingripa mot en tidigare kollega.

Inte otroligt faktiskt. Samtidigt förlorade hon ju sin man i cancer och var väl kanske inte konstigare än andra soc-arbetare.
Drog ju t.o.m. sitt strå till stacken och bildade familj med en kriminell invandrare.
Citera
2020-12-01, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Förmodligen fick han sjukersättning eller förtidspension då han var 18 år, när det är beslutat sker inga fler kontakter med fk/af och inte så svårt att få på den tiden heller då arbetslösheten skulle döljas början på 90 talet.
Kan tänka mig att mamman också haft förtidspension länge med nuvarande pension på 123k och BO 117k, båda ca 10k/månad.

Inte en chans. I så fall har mamman fuskat sig till det. Hon kan inte ha haft kontakt med någon myndighet. Det som ÅTERIGEN förbryllar är SKOLAN. Hur kan ett barn bara försvinn? NU FÅR DET VARA NOG MED SKOLOR SOM LÅTER BARN FÖRSVINNA! Häng ut rektorn bara! Vilken rektor låter ett barn gå under jorden och varför?
Citera
2020-12-01, 17:47
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Detta : ” 2019 har Joi* Cla*r*nc* K*rlsson en inkomst på drygt 100 000kr. Det rör sig förmodligen om sjukpenning från försäkringskassan.”

Då inser man hur mycket pengar som strömmar ut till personer som kanske är döda och släktingar därmed tar pengarna

Han hade likaväl kunnat vara död och sänkt någonstans och släktingar hade år efter år kunnat plocka ut pengar

Knappast troligt eftersom Skatteverket/folkbokföringen kontaktar Försäkringskassan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Vad har du för agenda med detta inlägg? Folk har oftast arbetsplatser mm mm. Försöker du försvara idiot Sverige och hur myndigheter fungerar genom att ösa ut bidrag från politikernas överfulla lador?

Ena systern med sin svarta man var även åtalade för bidrags fusk samt pappan, bankrånaren skrev sig på annan adress sista 2 åren, läser jag från tråden.

Att lägga allt på morsan håller inte. Mannen var inte fängslad utan dörren var öppen! Han tog kontakt med en pers i huset, sågs i närbutiken.

Påminner mej om GM vid dubbelmordet i Linköping som bodde mitt i smeten under 15 år utan att sticka ut och fångas in.

Hade han förödande drog missbruk? Ett jävla "tycka synd om" i tråden. Ligger 30 sidor efter.

Nu snurrar du till det. Jag svarade på ett inlägg. Ett generellt svar hur det kan vara då det inte finns tillgång till alla uppgifter här. Såklart. Det pågår en utredning.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Enligt en tidigare uppgift i tråden fanns en med samma namn som arbetade som socialsekreterare i Haninge kommun. I början av 90-talet sparkade Haninge kommun 900 pers. En möjlighet är kanske att hon fick gå då.

Kanske kan det också varit så att socialförvaltningen inte ville ingripa mot en tidigare kollega.

Högst intressant tycker jag.

Om kvinnan har arbetat som socialsekreterare inom Haninge kommun så bör hon känna till hur det fungerar, och har således kunskaper om hur hon kan manipulera arbetande socialsekreterare, särskilt inom Haninge kommun.

Skulle kunna vara ett svar på hur det här kunde hända, tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in