2020-12-01, 16:56
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Enligt översten var mer eller mindre USAs samtliga 17 IC-grenar inkopplade med hundratals team som alla hade som uppgift redan innan valet att granska valfusket. Stämmer det och det förekommit valfusk så har de garanterat fångat allting och har allting under kontroll. Det finns ingen anledning för oss att misströsta eller oroa oss. Första stoppet verkar bli att hålla ut till 18/12 när EO löper ut. Därefter får vi se. Man kanske vill hålla folk på sträckbänken över helgerna?

https://www.dni.gov/index.php/what-we-do/members-of-the-ic
Synd att jag inte har tillgång till överstens uttalande. Var det något han sa eller finns detta på papper också? Jag tror vi tänker på samma person. Som jag uppfattade det menar han att det sitter hundratals team runt om i landet och tittar på detta, vilket jag tolkade som att det är civilister som tillhör Flynns "digitala armé". Jag kan naturligtvis minnas fel — det gör jag gärna. Samtidigt har jag det här med "sedan slutet på augusti" någonstans i bakhuvudet. Vi får nog rätsida på detta vad det lider. Vore kul om bomben föll lagom till jul.

Tillägg: Är han överste till graden? Nu blir jag osäker på om vi talar om samma saker.
2020-12-01, 16:59
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Ett tweet som borde få vissa här att tänka efter lite.
Jim Sciutto
Watch the parallels between Trump’s election fraud claims and his years-long push of birtherism: the riveting new evidence that never comes, the “many people are saying” falsehoods, and the underlying lie that he’s just trying to uncover the truth.
Verkligen? Jim Sciutto jobbar på CNN.

Hans uttalanden duger knappt som toapapper.
2020-12-01, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Tror knappast ditt resonemang håller i en rättssal. Där vill man ha fakta och inte vittnen med emotionell instabilitet som främsta diagnos.
Jag tror att Presidentens argument håller mer än ditt. Det finns signaturer som de inte vill lämna ut. Varför tror du de inte vill det? Varför tror du att de inte vill lämna ut maskinerna? Varför fick inte valbevakarna stå och se hur kuverten lades och vart? Varför satt många av de som jobbade med formulären på ej angivna platser? Varför vet man inte vem Dominions ägare är? Det är helt oklart.

Det är snarare du som är en underutvecklad känslig vänstergris som inte vill inse denna sanning.

Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
ehh ok självklart användes USB, det är på så sett rösterna fördes över utan att använda internet det är ju ingen hemlighet, ett så kallat “air gap”.
Signaturerna matchas inte eftersom republikanska ledarna i GA röstade igenom regler om anonymitet långt före detta val. Kuverten med signaturerna slängs, det matchas bara en gång i vallokalen. Själva röstkorten har ingen signatur så matchning är omöjlig.
USB får inte användas om de inte godkänns. Det finns ju ingen valberedning där och deras så kallade valmyndighet ägs inte av staten och det finns ingen officiell valmyndighet. Det är staterna som har sina egna korrupta myndigheter.

Du har ljugit hela tråden i genom med ditt osammanhängande bögsvammel. Dina argument håller absolut inte någonstans.

Det är inget air gap, ingen vet hur dessa USB var programmerade, ingen vet någonting om chippen, alltså hahahahaha ska man skratta eller gråta, skulle det varit den andra sidan som skulle gjort så här skulle alla ni själva vilja utreda detta.

Denna gången är Herren själv inblandad. Och detta valet kommer att bli ett stopp för korruption samt valfusk för gott i USA. För när Trump tillträder så kommer han se till att dränera även denna svampen under sin andra term.

Det finns visst signaturer. Ja det är anonyma, och eftersom det är republikanerna som begär ut dom så kan har de alltså gått med på att visa sina egna signaturer, demokraterna sa ju inte emot så? Mina signaturer hos banken är också anonyma, men jag får själv begära ut dom. För jag är bakom den.

Återigen grovt fel av dig som vanligt. Man var emot signaturerna från början för att det finns våldsamma ANTIFA grisar som dig. Men nu begär man ut detta själva, vilket RÖSTARNA absolut inte har någonting emot. För alla vet att det har fuskats. ALLA. Det är hur uppenbart som helst. Och denna månaden kommer det att hända saker.

Det har vistats flera gånger att flera samtal har ringts in till vanliga människor om de ska rösta trots att dom redan gjort det. Fattar du inte hur sjukt detta är?! Det finns absolut ingen koll alls.

Att röstkorten inte har signaturer är bara ännu sjukare. Kuverten slängs, men inte påsarna med kuverten. Det finns ett stort STORT antal påsar med kuvert i. Finns mycket att gå igenom.

Bostadsadress, ID, väljarlegitimation, underskrifter som kontrolleras, medborgarskap, röstberättigande är något som saknas i USA, df det har fuskats så grovt genom åren och speciellt nu när Trump är så hatas och George Soros och alla andra smutsiga globallist judar vill få bort honom.

https://www.youtube.com/watch?v=rri6flxaXww

Man har planerat för detta redan tre-4 månader innan detta val, allting har förberetts för att man vet hur sådana odjur som dig fungerar. Det är så mycket som har sparats, vf tror du demokraterna är så tysta?

Nu är det Michigans tur , och jag lovar dig dom kommer också reagera som Arizona, när alla dessa skumma delstater har förhört Trump Kampanjen kommer dom vilja gå vidare med detta

https://www.youtube.com/watch?v=X0-vyw9qbdw
Senast redigerad av 4D1 2020-12-01 kl. 17:10.
2020-12-01, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Verkligen? Jim Sciutto jobbar på CNN.

Hans uttalanden duger knappt som toapapper.

Mm, det är ju också ett sätt att slippa tänka. Hans poäng stämmer givetvis oavsett hans arbetsplats.
2020-12-01, 17:02
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Det hör hör absolut hemma i den hör tråden. CNN m.fl. menar jag är medskyldiga till den soppan USA sitter i nu. Valfusket innefattar deras sändningar.

Fram med popcorn gott folk. 🍿
Hur f_n tänker du nu?
Är fri/partisk media = valfusk?
Sedan när då?
2020-12-01, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Haha. Ja, vad säger man... Du gör återigen ett påstående: Rudy förlorar med flit! - det här hittar du på ur tomma luften, utan att kunna visa på att Rudy eller Powell eller Jenna sagt något som stödjer det. Som argument använder du att de vill överklaga till SCOTUS. Jag påpekar för dig tre punkter som vi kan vara överens om:
1. Du kan överklaga till en högre instans även om du vinner.
2. Om du förlorar och överklagar finns en hög risk att du är fast med de bevis du lagt fram i den lägre instansen.
3. Du ser ut som ett fån när du lägger fram bevismaterial som smulas sönder i de lägre instanserna.

Punkt tre är min åsikt, det håller jag med om, den första och den andra kan du läsa mer om här t ex: https://www.findlaw.com/litigation/filing-a-lawsuit/appealing-a-court-decision-or-judgment.html. Så kvar är du utan argument för varför de skulle vilja förlora, och utan ens någonting som visar på att de vill förlora. Det är faktan vi delar just nu. Men du har ju trumfkortet - du vill ju jättejättejättegärna att det ska vara så så du fortsätter tro det. Och det är fine, jag önskar dig lycka till!

Om man vunnit målet, vad är det man överklagar? Och tas en sån överklagan upp?
2020-12-01, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Det höga tonfallet riskerar verkligen folks liv och hälsa. Att advokater uttalar sig så här om Mr Krebs är ju vansinnigt.

https://news.yahoo.com/trump-attorney-says-ousted-cybersecurity-133509740.html

Det är dödsstraff på landsförräderi i USA. Inget konstigt med det uttalandet.
2020-12-01, 17:03
Medlem
Citat:
Jim Sciutto
Watch the parallels between Trump’s election fraud claims and his years-long push of birtherism: the riveting new evidence that never comes, the “many people are saying” falsehoods, and the underlying lie that he’s just trying to uncover the truth.

Trump har ju levt på sin persona och fnoskiga ideér och mer allvarlig påståenden sedan åtminstone 70-talet. Hans personlighetsstörningar, psykopati och narcissism gör ju att han inte har en helgjuten personlighet utan är väldigt flack. Så han har fyllt på med fantasier för att fylla upp och för få reaktioner från andra då han inte kan få sådana på ett naturligt sätt. Därför stämmer denna fantasi om valfusk in väldigt väl i hans livsgärning.

Han har dragit med sig media, och tittare från The Apprentice så att han är van att hitta på saker för att föra fram falska budskap. Och en del av att han vann 2016 var ju av folk som tror att han var den persona som de såg i media och framför allt i Apprentice.

Birtherismen var ju rätt framgångsrik då många faktiskt trodde det och många fler upplevde misstänksamhet mot Obama bara för att Trump sa något.

Och det är ju samma vi ser här. Trump säger något.

Och vips så är det ett valfusk där flera miljoner röster har lagts dit, tagits bort och fuskats med. Helt utan bevis och med massvis med människor som är fölljare som tror på det. Helt fascinerande!

Men naturligtvis tragiskt då mänskligheten inte behöver konspirationsteorier utan mer medmänsklighet och rättvisa. På riktigt. Trump har ju knappt genomfört något under sina fyra år. COVID har han ju också lyckats få folk att inte ta på allvar.

Trump har skadat USA, men frågan om inte detta med påhittet valfusk tar priset?
2020-12-01, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Om man vunnit målet, vad är det man överklagar? Och tas en sån överklagan upp?

Om påföljden inte blir den du vill, i ett brottsmål kan det tillexempel vara en åklagare som yrkar på längre straff. I en stämning tillexempel ett enligt den vinnande sidan ett förlitet skadestånd eller liknande.
2020-12-01, 17:06
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Jim Sciutto

Skulle det få en erfaren välmeriterad överste inom IC att blotta sig och börja babbla om valfusk och återskapa datan ur riggade rösträkningsmaskiner om denne inte själv hade täckning för det? Jag får inte ihop den bilden.

Om Trump var en narcisstisk psykopat och Giuliani var en halvdement gubbsjuk föredetting och Powell var en övergiven vresig bitter kattkvinna som på ålderns höst ska slåss mot väderkvarnar så skulle man möjligtvis kunna avfärda dessa tre. Men du har ju ett batteri av trovärdiga människor mitt i karriären som har precis allt att förlora på att bete sig som idioter.

Jag har tappat namnet på flickan som är advokat med Giuliani, Kellys kanske. Hon må tjäna miljoner just nu, men är hon upplurad på läktaren och cyklar för att denna trio lurat i henne att det är valfusk så är hennes karriär över och det vid 35 års ålder. Samma sak med alla vittnen som klivit fram. Det är säkert fler som kommer bli misshandlade, förföljda, trakasserade, bli av med sin ställning osv om allt bara är ljug.
2020-12-01, 17:10
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Synd att jag inte har tillgång till överstens uttalande. Var det något han sa eller finns detta på papper också? Jag tror vi tänker på samma person. Som jag uppfattade det menar han att det sitter hundratals team runt om i landet och tittar på detta, vilket jag tolkade som att det är civilister som tillhör Flynns "digitala armé". Jag kan naturligtvis minnas fel — det gör jag gärna. Samtidigt har jag det här med "sedan slutet på augusti" någonstans i bakhuvudet. Vi får nog rätsida på detta vad det lider. Vore kul om bomben föll lagom till jul.

Tillägg: Är han överste till graden? Nu blir jag osäker på om vi talar om samma saker.
Our teams looked at spider graphs of the Dominion network on Election Day and showed the increased Web traffic — Internet traffic — on Election Day for Dominion servers.…

Our team has been researching this specific issue since August of this year. We are working with another team that’s been intently working on this voting machine manipulation for about two years when it became apparent in the Ted Cruz and Beto race in 2018 as well as the Kentucky governor’s race with Matt Bevins. We saw significant anomalies in those races and that’s kind of the experience or our background working with this system.
https://thenewamerican.com/arizona-lawmaker-urges-halt-of-certification-as-trump-team-delivers-bombshell-fraud-evidence/
2020-12-01, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grodballe
Det är dödsstraff på landsförräderi i USA. Inget konstigt med det uttalandet.

Dödsstraff är ju något som bestäms av en domstol av något slag. Inte någon advokat som utlyser jakt på folk.

Trump blir ju mer och mer sjuk i huvudet nu. Att han vill att republikaner ska begå brott för att ändra elektorerrösterna till hans fördel. Dvs göra en statskupp. Där har du ditt landsförräderi.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in