Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
En fantasieggande tes. Om det skulle vara så behöver man inte gå ut med detta innan det sas. smäller till. Varför break the news i förväg och låta folk i knipa förbereda sig? MEN — det börjar bli sent.
Jag kan förstå att man inväntar rätt läge och att man vill ha folket med sig, osv. När det drar ut på tiden riskerar man dock att tappa stöd när folk börjar skaka på huvudet och tänka att, fan, det kanske inte blir något med detta trots allt. Själv slutar jag inte hoppas i första taget, men alla har väl inte samma tålamod.
Om de sitter på alla nödvändiga bevis på treason så finns det nog ingen bortre tidsgräns. Då utlyses väl undantagstillstånd, krigstillstånd eller vad det kallas. Sista kommentaren i det jag citerar nämner 45 dagar giltighet på EO från 3 november, alltså 18 december. Det börjar dra ihop sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Ja, så är det. Bidens webbsida heter buildbackbetter.gov; Första meddelandet är "Build back American Leardership". Detta Leadership har vi sett från 2001 och framåt. Det som införts av Bush och Obama men som fått stå tillbaka nu under Trump är vad PNAC kallade "Pax Americana". Att amerikanskt globalt ledarskap skulle sträckas så långt in i framtiden som möjligt. Vi har sett namn som Albright och Kissinger och många andra som nu håller på att sparka från DoD.
Så en Biden-administration är en direkt återgång till Bush Jr/Obama och han dammar av gamla krigshökar, som i stor grad består av samma folk som var med under PNAC-eran som startade iom. 9/11. Vi kan dra oss till minnes att PNAC-dokumentet skrev om att man skulle sikta på att ta fram bilogiska vapen som
"advanced forms of biological warfare that can “target” specific genotypes may transform biological warfare from the realm of terror to a politically useful tool."
Riktigt roliga snubbar. Glöm inte munskydden, boys...
Jag är övertygad om det också - bevisen kommer att komma fram när tiden och opinionen tillåter det. Miltären i USA spelar på rätt sida den här gången. Och som slutkläm kan vi ju fråga oss, det här med "Rebuild better", det har jag hört andra än Biden sagt också.
Stefan Löfvén tillexempel.
Så frågan är bättre för vem? Det har garanterat varit i säck innan det kom i påse.
Många av västs korrupta ledare, även Löfven, kör med build back better. Förkortningen bbb är misstänkt likt 666. Gör ingen värdering av det annat än sprider det vidare.
The Great Reset handlar inte om USAs dominans globalt utan som jag förstått det kommer det ta bort folks frihet och rättigheter över hela väst men i förlängningen över hela världen. Ingen kommer få äga något och man kommer inte få röra sig utanför ett visst område från sitt hem. Ägande och rörlighet kommer vara förbehållet det lilla fåtalet, sannolikt de som ingen får kritisera. Med RFID-chip inopererat så styrs vad du kan få handla tex mat men också var du befinner dig. Är du dissident så stängs du kanske bara ner. Jag har inte plöjt allt som kommit min väg om TGR, men så har jag uppfattat det hittills. Kanske har man övergett RFID-chippen och istället väljer att få in nanotekniken med vaccinationerna som nu planeras. Återigen, Trump ingripande kan ha kommit i grevens tid och lallare och miffon över hela väst har ingen aning om att den de hånar håller på att säkra deras frihet och deras rättigheter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bergakungen
Något om sk "sworn affidavits" (ungefär "Intyg på heder och samvete"):
Vad handlar intyget om, och hur är det formulerat? Det är inga problem att beskriva smaskiga misstänkta beteenden på ett sådant sätt att den som intygar helt har ryggen fri. Ett exempel, utan särskild förankring:
Man kan fullt sanningenligt intyga att "man sett en misstänkt transport anlända till vallokalen och där sedan kartong efter kartong i storlek som valsedlar bars in av okända. Därefter tog det bara en halvtimme innan det började ticka in röster för Biden".
Givetvis är detta bestickande bevisning för svårt valfusk om man tar uppgiften rakt av och utan kontext..
I en annan verklighet var det pizzabilen som kom med 120 pizzor, inburna till den hårt arbetande personalen. Därefter, kort matpaus, innan poströsterna började räknas på kvällen.
Poängen är att den som säger det förra mycket väl kan tro att man berättar något verkligt viktigt och gör det helt sanningsenligt, medan några enkla kontrollfrågor reder ut det hela, utan uppståndelse när saken läggs fram i rätten.
Men utan den första utsagan får ju ingen som hävdar valfusk någon öppning att protestera.
Stoppades rösträkningen ett par timmar kl 04:00 för pizza för att sedan återupptas och ge Biden enorma toppar bland röstsedlarna i de andra counties och staterna, bortsett från vissa counties i swing states?
Du begriper att det inte spelar någon roll vad vi sitter här och säger. Verkligheten kommer ha sin gång och inom kort kommer det hela rullas ut framför oss. Du investerar hårt i "inget valfusk", "hata Trump", "Biden/Harris bäst". Återigen, vi befinner oss på olika sidor politiken, men man kan hysa en viss respekt för en meningsmotståndare om denne är intelligent och fångar verkligheten. Jag tycker du verkar sitta med huvudet ner i kartan medan bilen är på väg ut över stupet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Det är bara "folklig resning" i skitländer som dessa förespråkar. Under "Arabiska våren" så sjöngs tech-jättarnas lov hur människor kunde kommunicera fritt och demokratiskt och avlyssnat - men det sista sa man aldrig i tidningen. Nu när folk håller på resa sig i USA så är det inte så fritt och demokratiskt längre, utan nu använder man minimum-wage workers för att censurera och ta bort inlägg för presidenten, senatorer och andra.
Aldrig förr har det varit så uppenbart. Tänk att censurera POTUS, höga militärer etc. Ofattbart.
Citat:
Ursprungligen postat av
Binary
När börjar domstolsförhandlingarna om landsförräderi mot demokraterna? eller eventuellt Military Tribunals som det också har pratats mycket om. 1. Detta är det enda jag väntar på nu. Eller kommer de vara hemliga eftersom de är militära? Är det därför som Joe Biden har fått en förtäckt fotboja nu när han "snubblade" med hunden? Någon som vet mer?
Jag har kanalen OANN (One America Network). I går direktsände de från en hearing med Guilliani, ett gäng republikanska politiker och en lång rad vittnen varav många av de presenterade övertygande bevisning om omfattande och systematiskt valfusk inte minst genom Dominions system. 2. Inte ett ord om detta på någon annan kanal, inte ens Fox News? Mycket märklig situation.
1. Samma här. Läser inget annat på internet bortsett från detta. Ser inte på TV osv. Just nu är samtiden oerhört spännande.
2. Gissa om det kommer slå tillbaka på dem.
Jag har några i min närhet som jag berört detta med men som bara fnyst eftersom det sägs inget om detta på SVT, CNN osv. Jag har då valt att släppa ämnet. Rullas det här upp som vi tror så lär ju en hel del rätt snart undra vad fan MSM hållit på med. "
Konspirationsteoretikerna hade rätt, hmm vad kan de mer ha rätt i".
Citat:
Ursprungligen postat av
grodballe
Executive Order 13848 började gälla 3 November tror jag, då varar den 45 dagar. Så då bör det vara överstökat senast 18 december. Man har bestämt att utöka avrättningskapaciteten genom att underlätta beslut om hägning och exekutionspluton.
https://www.worldviewweekend.com/tv/video/exclusive-3-star-general-mcinerney-calls-martial-law-tribunals-investigation-treason
Härliga tider, strålande tider. Det finns ett liv efter jul, fast inte för alla kanske.