2020-12-01, 16:26
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Går inte ens att förställa sig vilket miserabelt liv den här människan levt.

Måste säga att jag är lite nyfiken på att se bilder från lägenheten, kommer det komma ut tror ni?

Jag tänker han levt som Gollum. Vilken jävla mardröm det måste varit. Är han handikappad eller har morsan hjärntvättat stackaren?
Citera
2020-12-01, 16:28
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeezytaughtme1
Sonen var givetvis inte med på detta under den tiden, utan var literally instängd i lägenheten och levde under slavliknande förhållanden.
Tonåriga pojkar spöar sina mammor i 98% av fallen.
Citera
2020-12-01, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Jag kan inte se att det framkommit i tråden innan, men enl Aftonbladet är kvinnan nu anhållen. https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/7K7XGK/hur-kunde-mannen-hallas-inlast-i-28-ar

Jag tycker att det blir lite fel när det hävdas att han har varit ”inlåst”. Bättre vore väl att beskriva det som att mamman försökt (och lyckats) hålla honom isolerad? Åtminstone kan det väl bli skillnad rent juridiskt...

Ja, det ena är ett brott och det andra är inte ett brott! ;-)
Citera
2020-12-01, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
MGM modern HELSVENSK! Sedan generationer!
Den döde fadern tydligen ungrare! Vad han hette är höljt i dunkla stjärnor!

Tror det kan vara så att mer kommer fram i dunklet här allt eftersom.
Fadern redan död, brodern också död. Kanske hade kvinnan ett finger med här. Jag säger det inte säkert men luktar humbug tycker jag.
Citera
2020-12-01, 16:32
Medlem
Sulacrags avatar
Jo*e Cl*erence K*rlsson (i, a, a) 41-årig man
M*it El*sabet K*rlsson (a, i, a) 70-årig kvinna
Sl*ipnervägen 85, Handen (e)
Citera
2020-12-01, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Vi får även komma ihåg att släktingen som fann honom i lägenheten själv säger att hon haft noll insyn i deras liv genom åren. Att det är ostädat hemma betyder inte att han legat som en vante i ett hörn i 20 år. Det kan ju gå utför ganska snabbt.

Med tanke på att mamman är anhållen, så finns det väl ingen rök utan eld i alla fall.
Häktas hon på sannolika skäl finns det säkert underlag. Sjukhuset larmade också vad jag förstår när dom fick in mannen , så det lutar åt ett tragiskt livsöde. Det nämns gångar av bråte och rutten stank inte ostädat, sen om om det stämmer eller inte får vi se. Men har man en son i 40 års åldern hemma utan tänder med variga sår som senast sågs av släktingen för 20 år sedan, så är det ju extremt allvarligt. Kvinnan är misstänkt på högsta misstankegraden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Tonåriga pojkar spöar sina mammor i 98% av fallen.
Nej, det gör dom verkligen inte. Inte friska tonårspojkar. F ö var han 12 år, inte en 15-årig arg halvligist som hade problem med auktoriteter. Du kan knappast ta ur egen erfarenhet, hur DU skulle gjort, i det här fallet. Förstår att du har svårt med hur psykologi och hjärntvätt fungerar, men det är INTE svårt att hjärntvätta en 12-åring om man så skulle vilja. Herregud, t o m vuxna människor blir hjärntvättade - bara att se på hur en sekt fungerar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Vad har du för agenda med detta inlägg? Folk har oftast arbetsplatser mm mm. Försöker du försvara idiot Sverige och hur myndigheter fungerar genom att ösa ut bidrag från politikernas överfulla lador?

Ena systern med sin svarta man var även åtalade för bidrags fusk samt pappan, bankrånaren skrev sig på annan adress sista 2 åren, läser jag från tråden.

Att lägga allt på morsan håller inte. Mannen var inte fängslad utan dörren var öppen! Han tog kontakt med en pers i huset, sågs i närbutiken.

Påminner mej om GM vid dubbelmordet i Linköping som bodde mitt i smeten under 15 år utan att sticka ut och fångas in.

Hade han förödande drog missbruk? Ett jävla "tycka synd om" i tråden. Ligger 30 sidor efter.
Nja, dörren var olåst (enl den anhörige) nu, just vid detta tillfälle. Hur det varit resten av åren vet vi inte. Det framkommer inte! Och i närtid har mannen antagligen varken haft kraft, hälsa, förstånd eller mod att ta sig därifrån. Han är för sjuk helt enkelt!
Hoppas modern aldrig mer sätter sin fot i hans närhet! Inte utan bevakning i alla fall!
Citera
2020-12-01, 16:35
Medlem
yessyys avatar
1992 lades alltså skolan ner (stämmer detta?) och pappan dog. En rörig tid då det antagligen är ganska lätt att smita undan systemet. Sonen kanske faktiskt blev förkrossad av pappans död och ville vara hemma ett tag, det är naturligt. Bara att han aldrig kom tillbaks då mamman trivdes för mycket med att ha honom hemma? Spekulation!
Citera
2020-12-01, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Nja, dörren var olåst (enl den anhörige) nu, just vid detta tillfälle. Hur det varit resten av åren vet vi inte. Det framkommer inte! Och i närtid har mannen antagligen varken haft kraft, hälsa, förstånd eller mod att ta sig därifrån. Han är för sjuk helt enkelt!
Hoppas modern aldrig mer sätter sin fot i hans närhet! Inte utan bevakning i alla fall!

Killen var nog förståndshandikappad, eller hade någon form av funktionsnedsättning med tanke på att han rent fysiskt hade kunnat ta sig ut. Eller så var han helt enkelt så hjärntvättad av morsan. Konstigt att vissa ens ifrågasätter det. Ingen frisk människa vill leva som stackarn gjorde.
Citera
2020-12-01, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, det gör dom verkligen inte. Inte friska tonårspojkar. F ö var han 12 år, inte en 15-årig arg halvligist som hade problem med auktoriteter. Du kan knappast ta ur egen erfarenhet, hur DU skulle gjort, i det här fallet. Förstår att du har svårt med hur psykologi och hjärntvätt fungerar, men det är INTE svårt att hjärntvätta en 12-åring om man så skulle vilja. Herregud, t o m vuxna människor blir hjärntvättade - bara att se på hur en sekt fungerar.
Du har så rätt! Barn i den åldern är så beroende av vuxna!
Citera
2020-12-01, 16:38
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hooligann
Det har förekommit påståenden om att skolan alltså lades ner samma år som pojken togs ur skolan. Jag vet inte vart uppgifterna kommer ifrån, men kanske har det som tidigare sagts här skapats ett fönster och "gyllene" tillfälle för modern, och administrativt har barnet fallit mellan stolarna. Likaså som när föräldrarna som lyckades hålla myndigheterna borta från sina 5 barn i Skåne, kan det skett något liknande här när sonen ändå kanske behövde byta skola osv, bara lösa spekulationer. Men summan av mitt spekulerande är att vill man verkligen, så är det full möjligt att komma undan med sånt här. Sen när sonen var myndig är det upp till honom själv vad han gör med sitt liv och såvida du inte missköter dig så kommer ingen myndighet att knacka på dörren och fråga hur du mår.
Skolan som lades ner hette vallaskolan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in