2020-12-01, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Visst, det kan ju även vara så att den som på Facebook påstod att den fått höra att barnet dött av cancer har fel, hade blandat ihop något, eller fått fel information och det är väl ganska omöjligt att säga vad som stämmer då det knappast är det lättaste för utomstående att kontrollera vad någon annan faktiskt dött av.

Att fadern dog av just cancer känns mer bekräftat.
Precis! Får hoppas att Polisen ändå kollar upp detta! Finns nog mycket att bita i här. Exv om det utföll försäkringspengar till efterlevande vid dödsfallen... Måste inte vara så, men bör kollas upp.
Citera
2020-12-01, 14:29
Medlem
bullangeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huspahav
Jättebra! Kan du inte skriva till vad stjärnorna betyder också?

Kan du inte lista ut det själv eller? 🤦🏻‍♂️🔫

Hur svårt kan det vara om dem heter Karlsson i efternamn.
Har du tagit din medicin idag?
Citera
2020-12-01, 14:30
Medlem
-nickname-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Tycker att det ser ut som ett skjul. Men det kan förstås vara en stuga. Mindre troligt dock att den kvinnliga släktingen skulle börja prata om sin morbrors (eller brors) stuga vid det här mötet. Spontant känns det mer troligt att man pratar om sitt eget boende.

Vad gäller Facebook-relationer verkar släkten inte vara så vansinnigt tajta med varandra, men det behöver ju inte betyda någonting.

Absolut, tänkte mest att det finns en möjlighet, och skall då inte avfärda morbrorn. Men det lutar mer åt att det är systern om det är någon av de som vi känner till här i tråden. Sedan kan det ju vara en kusin eller tremänning också.
Citera
2020-12-01, 14:31
Medlem
Vad kan det vara för operation som sonen behövt genomgå? Någon var inne på amputering?
Citera
2020-12-01, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Kan förstås låta märkligt vid en första anblick det som har hänt, men i alla fall ute på landsbygden finns det ungkarlar som är 40+ och bor hemma i föräldrahemmet i var enda byhåla!
Det är en sak att bo hemma som vuxen av ren bekvämlighet eller annan orsak, en heeelt annan sak att vara totalisolerad av sin mor från barnsben och inte få ha utomstående kontakter eller ens gå i skolan. Misären i bostaden, samt hans tillstånd, talar sitt tydliga språk kan jag tycka.
Citera
2020-12-01, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D3ep
Jag har satt ihop en grov tidslinje från tidigare information i tråden.

BO: Joi* Cla*r*nc* K*rlsson (född i Sverige 21 april 1979).
Föräldrar: M*it Elis*b*t K*rlsson (född i Sverige 11 maj 1950) & J*hnny F*r*nc B*r*ny*i (född i Ungern 20 mars 1940). Hädanefter kallar jag dem "modern" & "fadern".

Tidslinje:
Fadern döms vid Svea hovrätt hösten 1971 till 3 års internering för att ha rånat ett bankbud som var på väg med dagskassan från Domus i Sundbyberg. Hans kumpan var St*van J*kic samt en icke namngiven 27-årig städare, som gav dem tips om hur dagskassan transporteras från varuhuset.

Modern flyttar 1974 in på Sleipnervägen 85 i Handen.

När fadern frigivs efter sina tre år i fängelse flyttar han in i lägenheten på Sleipnervägen.

Den 29 December 1975 föder modern en son som får samma namn som BO.

Paret får två döttrar tillsammans födda 28 december 1976, och 10 april 1978.

Den 1 maj 1978 avlider Joi* Cla*r*nc* K*rlsson d.ä., möjligtvis i cancer.

Den 21 april 1979 får paret en till son. Även denna son får namnet Joi* Cla*r*nc* K*rlsson, precis som sin avlidne storebror.

Syskonen bär sin mors svenska efternamn 1980, men byter till faderns efternamn någon gång mellan 1980 och 1990.

1990 bor fadern hos moderns förälder på Odenvägen med c/o-adress.

Fadern dör 29 Februari 1992, och begravs samma år den 24 mars i samma grav som Joi* Cla*r*nc* K*rlsson d.ä. Kort efter faderns död slutar Joi* Cla*r*nc* K*rlsson d.y. att komma till skolan. Han är vid denna tidpunkt 12 år gammal och går i årskurs 7.

2019 har Joi* Cla*r*nc* K*rlsson en inkomst på drygt 100 000kr. Det rör sig förmodligen om sjukpenning från försäkringskassan.

I november 2020 läggs modern in på sjukhus. Hennes släkting (förmodligen någon av de två döttrarna?) som tidigare misstänkt missförhållanden tar sig in i hennes lägenhet. Dörren var olåst enligt artikel i Expressen.

Joi* Cla*r*nc* K*rlsson hittas liggandes på en filt på golvet i lägenheten. Han är kraftigt undernärd, saknar alla tänder i munnen, har undermåligt språk och sår över hela kroppen. Lägenheten är så stökig och full av saker att det bara fanns små gångar att ta sig fram i.

Joi* Cla*r*nc* K*rlsson förs till sjukhus där han direkt tas till operation för sina skador. Modern blir delgiven misstanke om grovt vållande till kroppsskada och olaga frihetsberövande.

Tack för en ypperlig välskriven historia.. måsta bara fråga om när fadern dog och när denna sonen föddes .. kanske bara är lite fel på tiden.. då det blir ett antal mera månader i mellan fadern dog och sonen föddes.. eller har denna sonen en annan far???
Citera
2020-12-01, 14:33
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Expressen har en artikel om den förstfödde sonen, bakom betalvägg. Är det någon som kan citera ur den? Framgår det dödsorsak?
Citat:
Den misstänkta 70-åriga kvinnan förlorade sitt första barn när han bara var tre år.
När hon födde en ny son döptes han till samma namn som den döde storebrodern.
– Hon såg det som hon hade fått tillbaka sin son och ingen skulle få ta honom ifrån henne, säger en släkting till Expressen.

[...]
https://www.expressen.se/nyheter/slaktingen-ingen-skulle-fa-ta-honom-ifran-henne/
Citera
2020-12-01, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Lite märkligt om både fader och barn fått cancer. I synnerhet som barncancer är rätt ovanligt? Rätta mig om jag har fel, ang cancer hos barn. Var det samma typ av cancer? Grunnar på ifall modern orsakat sjukdomen hos dessa båda, med avsikt?

Menar du på fullt allvar att mamman orsakade cancer hos sin son och dennes far? Det var inte det mest idiotiska i tråden idag men nära på. Läs lite om hur otroligt ovanligt barncancer är: https://www.barncancerfonden.se/for-drabbade/om-barncancer/

Jag gissar på att om det stämmer att första sonen dog i cancer så kan pappans död rivit upp gamla sår/förvärrat trauman som ledde till att hon tog sonen ur skolan. Visa cancer är ärftlig, men vad spelar det för roll.
Citera
2020-12-01, 14:34
Medlem
-nickname-s avatar
Har lästa alla inlägg tror jag, och jag finner det väldigt märkligt att ingen som gått i skola med honom har kommit med någon info (om än utåt i alla fall.) Detta skulle kunna tyda på att han gick i någon form av särklass, men samtidigt är det motsägelsefullt till "släktingens" uttalande om att han var normal som barn. Jag är själv 39 och jag kommer ihåg varenda en av mina klasskompisar från ettan till sexan. Och är i en peak Flashback-ålder. Någon klasskamrat borde hängt på detta forum?
Senast redigerad av -nickname- 2020-12-01 kl. 14:37.
Citera
2020-12-01, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halsontidag
Och vart skulle han ta vägen?

Ingen aning.. men han kunde ju i alla fall lämna lägenheten själv.
Förmodligen var han där för å handla mat.
Citera
2020-12-01, 14:35
Medlem
-nickname-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Expressen har en artikel om den förstfödde sonen, bakom betalvägg. Är det någon som kan citera ur den? Framgår det dödsorsak?

https://www.expressen.se/nyheter/slaktingen-ingen-skulle-fa-ta-honom-ifran-henne/

Läste innan betalväggen. Stod ej dösorsak.
Citera
2020-12-01, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton

Eftersom dom inte ens har fått åldern rätt på barnet så tror jag inte artikeln är särskilt vettig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in