2020-12-01, 10:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det kan ha handlat om både självmord eller olycka men i första hand tror jag på den första teorin.

Antar att väskorna innehöll bl. a. kläder och han behövde inga mer än de han hade på sig. Det kan finnas skelettdelar efter den försvunne men tror i första hand på att han hamnade i vatten. Detta historiskt sett varit det vanligaste gällande uppklarade försvinnanden där orsakerna har handlat självmord eller olycka.

Jag tror att du har rätt. När Patrik steg av tåget i Hallsberg led han av någon form av psykos.

Ja han fick utan tvivel som han ville, självmord och enligt hans egen önskan att inte bli hittad.

Vilket jäkla hån mot familj och släkt att ta självmord något inte den sjuke tänker på.

Vilket helvete hans familj haft och hans pappa som slitit.
Citera
2020-12-01, 19:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Många obesvarade frågor.

Citat:
Ursprungligen postat av MrsMakaber
Ja han fick utan tvivel som han ville, självmord och enligt hans egen önskan att inte bli hittad.

Vilket jäkla hån mot familj och släkt att ta självmord något inte den sjuke tänker på.

Högst troligt att det var på det här sättet.

När en person gör på det sättet kan hans/hennes familj heller aldrig få ett något slags avslut. De fort fortsätta sina liv med många frågor som aldrig kommer att kunna bli besvarade tyvärr.
Citera
2020-12-07, 07:42
Medlem
Citat:

Var det frågan om en psykos så kan han inte lastas för sina handlingar. Man fungerar inte som folk när man är full av vanföreställningar. Sedan tror jag inte att han mitt i en psykos skulle planera självmordet så noga att hans kropp inte går att finna. Jag tror också att han drabbades av en psykos, men jag tror att han var vid liv en tid efter han lämnade tåget. Jag tror att flera av de vittnesuppgifter som lämnats om en kille med hans utseende faktiskt handlar om honom, men jag tror också att psykosen drev honom in en situation där han omkom, tyvärr. Det finns ju flera sådana här försvinnanden där en vanligtvis vettig ung människa plötsligt blivit som förbytt och rusat rakt ut i skogen och antingen påträffats avliden senare eller förblivit försvunnen.

Fruktansvärt för familjen att inte säkert veta vad som hänt. Jag hoppas verkligen att man hittar honom.
Citera
2020-12-07, 15:32
Medlem
Charliework86s avatar
Jag tror han ligger i sjön vid Volvo och okq8. Tror ingen kollat där.
Citera
2020-12-07, 21:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86

Ja tänk vad härligt om han inbillade sig att han måste bada under psykos. Kände sig tvingad längre och längre ut tills han fick kramper och drunknade.

Ibland kan man undra om han var involverad i en homosexuell relation med någon dominant innan avresan och han började tvivla på sin sexuella läggning. Kan detta ha varit en orsak till psykos och depressionen!?
Citera
2020-12-07, 21:48
Avstängd
Citat:
Ja tänk vad härligt om han inbillade sig att han måste bada under psykos. Kände sig tvingad längre och längre ut tills han fick kramper och drunknade.

Ibland kan man undra om han var involverad i en homosexuell relation med någon dominant innan avresan och han började tvivla på sin sexuella läggning. Kan detta ha varit en orsak till psykos och depressionen!?

Jag tror annars på den sk sop teorin att han i något förvirrat tillstånd kröp in i en container eller kröp ned i en soptunna 🗑 ody också kom sopbilen .....
Citera
2021-01-04, 04:46
Avstängd
Hemester och inget fynd!?

Märkligt att trots rekord med folk som semestrat hemma har inte Patrik hittats.

Tyder på att min vildsvins teori kan stämma

Men det ger inget svar på vad som hänt, bara vad som kan ha hänt med hans kvarlevor
Citera
2021-01-04, 18:30
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86

Varför tror du det ?
Citera
2021-01-04, 20:18
Medlem
Citat:
Hemester och inget fynd!?

Märkligt att trots rekord med folk som semestrat hemma har inte Patrik hittats.

Tyder på att min vildsvins teori kan stämma

Men det ger inget svar på vad som hänt, bara vad som kan ha hänt med hans kvarlevor

Hade hans kvarlevor legat någonstans där folk rör sig så hade de redan varit hittade. Det är ju inte så att folk börjar gå härs och tvärs över åkrar och industriområden bara för att de är hemma på semestern.
Citera
2021-01-04, 23:19
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Jag tror annars på den sk sop teorin att han i något förvirrat tillstånd kröp in i en container eller kröp ned i en soptunna 🗑 ody också kom sopbilen .....

Allt är ju möjligt här men om det nu skulle vara så, så bör man leta vid någon slags avfallsanläggning eller stor tipp och det är ett gediget arbete.

Dock är jag tveksam till om polisen är villiga att göra den sortens sök utan någon slags hint på att Patrik kan vara där.

Sen det där med hemsemester, o då att han skulle ha gått ut i sjön, kanske men med tanke på (som någon nämnde tidigare) att det varit så många hemma 2020, så tänker jag att chansen att han blivit upptäckt ganska stor.
Citera
2021-01-04, 23:41
Medlem
Skaraborg2s avatar
Fyra år sedan Patrik försvann den 22 maj 2021.

Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Allt är ju möjligt här men om det nu skulle vara så, så bör man leta vid någon slags avfallsanläggning eller stor tipp och det är ett gediget arbete.

Dock är jag tveksam till om polisen är villiga att göra den sortens sök utan någon slags hint på att Patrik kan vara där.

Sen det där med hemsemester, o då att han skulle ha gått ut i sjön, kanske men med tanke på (som någon nämnde tidigare) att det varit så många hemma 2020, så tänker jag att chansen att han blivit upptäckt ganska stor.

Nu i maj 2021 är det fyra år sedan Patrik steg av tåget i Hallsberg och försvann.

Nej polisen kommer inte att vara villiga att några som helst nya sök efter den försvunne. Under förutsättning att det inte framkommer indikationer som visar på att han skulle kunna finnas i ett specifikt område. Tyvärr har det inte framkommit någon någorlunda säker uppgift på var hans kvarlevor skulle kunna finnas. Jag tror heller inte att några nya uppgifter om vad som hände honom kommer att framkomma.
Citera
2021-01-04, 23:49
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nu i maj 2021 är det fyra år sedan Patrik steg av tåget i Hallsberg och försvann.

Nej polisen kommer inte att vara villiga att några som helst nya sök efter den försvunne. Under förutsättning att det inte framkommer indikationer som visar på att han skulle kunna finnas i ett specifikt område. Tyvärr har det inte framkommit någon någorlunda säker uppgift på var hans kvarlevor skulle kunna finnas. Jag tror heller inte att några nya uppgifter om vad som hände honom kommer att framkomma.

Det har du nog rätt i. Det här har redan nu blivit lite av ett cold-case skulle jag säga.

Men att det redan har gått fyra år sedan han försvann? Wow. Känns inte alls så. Time really flies :-(
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in