Citat:
Ursprungligen postat av
Stig-Britt
Jag tycker det är konstigt och får inte ihop det. Nog för att MSM rapporterar lite ensidigt kring detta, men jag tycker också det börjar gå så långt att man kan ifrågasätt Trumps mentala hälsa. Vi hört ganska länge nu att "nu kommer bomben," men jag tycker inte riktigt den har kommit ännu. Det verkar finnas en hel del konstigheter, men jag tror man hade hittat det varje val egentligen, och jag tror att problemet ligger i att USA har en kass valprocess egentligen. Sedan försöker Trump utnyttja det faktumet för att slippa avgå!?
Ja, konstigheter kan man nog hitta i de flesta val, om inte alla rentav. Men det brukar visa sig att det handlar om misstag eller att valproceduren fallerar på något sätt. I Sverige har det t ex hänt att säckar med valsedlar inte har kommit fram i tid till räkningen, men att man hittat dem senare. Det var misstag, inte valfusk.
Kontroller mot röstlängden görs när man lämnar sin röst. Det brukar fungera väl.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stig-Britt
Samtidigt är det inte så enkelt som att Trump, Giuliani, Powell, Ellis, Pompeo, Flynn m. fl. är korkade och att ingen av dem vet vad de snackar om. Så frågan är vad som egentligen pågår just nu!?
Nej, jag tror inte heller att de är korkade. Men antagligen får de bra betalt för att backa upp Trump även när hans idéer är absurda. Mycket tyder på att de hade planerat anklagelserna om valfusk långt före valet. Men de kan ju knappast ha räknat med att vinna i domstol, advokater vet bättre än så.
Så, ett spel för galleriet är det. Plantera misstänksamhet mot valprocessen, rättssystemet och "etablissemanget" i människors sinnen. Få dem att tro att bara Trump (och republikanerna) står på deras sida, ingen annan, trots att Trump har förlorat valet. De har ju vunnit miljoner anhängare på detta låtsasspel och propaganda och de tänker tydligen fortsätta med det.