2020-12-01, 10:03
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det handlar om att hinna bygga opinion hos det amerikanska folket så att dom är med och stödjer det som händer. Man kan inte kasta fram en stor bomb och sen när det har smällt så förstod ingen vad som egentligen hände. Därför kör man dessa hearings för att bygga opinion hos befolkningen.

I hearingen i Arizona pratade nån hög militär om att dom hade jobbat i åratal med att kartlägga det här som nu har hänt. Många tycker att det tar för lång tid, men det här är som sagt ett sätt att få stöd för det som skall komma hos befolkningen. Jag skulle inte bli förvånad om militären håller på med något som vi inte ser heller.

Varje dag byggs mer och mer opinion och folkligt stöd för att valet inte gått rätt till. Det jag tycker är konstigt är att Demokraterna inte säger ett skit för att bemöta de "sinnessjuka konspirationsteorier" man säger att det här består av. Dominion är också inne på "det här är bisarra konspirationsteorier".

För samtidigt som opinionen växer för att det förekommit oegentligheter minskar manövreringsutrymmet för Demokraterna.

Intressant teori, det kan vara så som du skriver.

Det fetade har jag också reagerat på. Var är demokraterna och var är Dominion? Varför hör man nästan inget om Biden?

Det kan ju vara ett slags motstrategi av demokraterna att tänka "vi tänker inte ens ta i det här, för det är så uppenbart tramsigt." Men det kan likväl vara "vi tänker inte ta i det här för då smäller bomben"!?
2020-12-01, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
1 vecka? Det är väl den 14e de röstar?
Det är då de formellt röstar ja.
8 december är det dock färdigtjafsat med ifrågasättningar.
https://crsreports.congress.gov/product/pdf/IF/IF11641
2020-12-01, 10:11
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Intressant teori, det kan vara så som du skriver.

Det fetade har jag också reagerat på. Var är demokraterna och var är Dominion? Varför hör man nästan inget om Biden?

Det kan ju vara ett slags motstrategi av demokraterna att tänka "vi tänker inte ens ta i det här, för det är så uppenbart tramsigt." Men det kan likväl vara "vi tänker inte ta i det här för då smäller bomben"!?
Tror det är så enkelt att demokraterna vill inte att fokus ska skifta till att prata om ev. valfusk.
De vill att fokus ska ligga på maktövertagandet och nomineringarna.
Vilket känns vettigt för dem. De har allt att förlora på att börja prata om "valfusk" (oavsett vad som är bevisat eller ej).
2020-12-01, 10:12
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Det är väl klart som korvspad att han inte tror att Donald Trump har en chans att vinna. Det handlar om skadekontroll för nationalisterna. "Okay, den stora överlägsna vita mannen förlorade men det beror på att kommunisterna, judarna, vänstern, deep state och Antifa fuskade". Nya fiender och gamla fiender måste hela tiden läggas fram för att hålla skenet uppe.

Att det sedan finns nyttiga idioter (speciellt idag) som tror på vad fan som helst som finns på Twitter och Youtube. Det finns givetvis en anledning till att "experterna" och vittnena framträder just på Twitter och Youtube och inte i domstolen. I domstolen är deras "vittnesmål" straffbara.

Det är befängt att tror att "Team Trump" inte skulle presentera bevis även i lägre instanser om det fanns några bevis. Vilda spekulationer, konspirationsteorier och vittnesmål om att en kvinna blev kallad för "Karen" är knappast något som håller i domstolen om du ska bevisa omfattande valfusk.

Jag förstår.
Men mycket av det övriga är vänsterns fel.
2020-12-01, 10:13
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Förstår hur du tänker men med som mest 14 bilar på en parkeringsplats känns det ju inte riktigt som att Biden haft folket med sig eller vad tycker du , handen på hjärtat nu Tom.
https://youtu.be/9cyUl9H7qBc

Detta är inget bevis.
2020-12-01, 10:20
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bostonrose
Det är att demokraterna är så tysta som gör att jag tror Biden lägger sig platt snart och ger upp.

Vi har ju sett obekräftade grejer om att han skulle erkänna sig besegrad mot någon sorts pardon för brott han och hans familj begått. Om vi helt bortser från dessa uppgifter har jag ändå svårt att se hur det skulle gå till.

Skulle Biden bara gå ut och säga "Nej, vet ni vad? Vi skiter i det här nu, alla kan gå hem". Det är inte opinionsmässigt trovärdigt. Hur ser du att det skulle kunna kommuniceras på ett trovärdigt sätt?
2020-12-01, 10:27
Medlem
Citat:
Vi har ju sett obekräftade grejer om att han skulle erkänna sig besegrad mot någon sorts pardon för brott han och hans familj begått. Om vi helt bortser från dessa uppgifter har jag ändå svårt att se hur det skulle gå till.

Skulle Biden bara gå ut och säga "Nej, vet ni vad? Vi skiter i det här nu, alla kan gå hem". Det är inte opinionsmässigt trovärdigt. Hur ser du att det skulle kunna kommuniceras på ett trovärdigt sätt?

Haha...Dream on!

En vecka till Safe Harbor Day 8/12, sedan är det färdigtjafsat och efter det är de här teorierna en rent intern fråga för Trumpsekten.
2020-12-01, 10:34
Medlem
Bostonroses avatar
Citat:

Jag spekulerar i att han vet om att det fuskats massor men ger upp med motiveringen plötsligt sviktande hälsa. Det kommer i vilket fall bli väldigt tufft att vara president om halva befolkningen tror att man har fuskat sig dit.

Ser det inte som helt omöjligt att nån fimpar han heller och skyller på covid.

Det skulle oxå kunna vara så att han inte har en aning om att det fuskats men misstänker det och det är därför han är tyst. Skulle kunna vara BLM/antifa som står bakom fusket.
Senast redigerad av Bostonrose 2020-12-01 kl. 10:36.
2020-12-01, 10:36
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Jag tror att valfusk förekommer också, speciellt när processen suger som i USA. Det jag har svårt att tro på är inte att valfusk förekommit, utan att det skulle ha skett på ett organiserat sätt. Två personer är som sagt redan dömda detta valet för valfusk - en republikan och en demokrat - så vi vet ju att det förekommer enligt rådande lagstiftning. Jag har dock svårt att se hur man skulle få tusentals eller kanske rentav tiotusentals människor att samarbeta och genomföra storskaligt valfusk utan att någon läcker det? Dvs, en av valfuskarna själv säger "jag deltog i fusket, här är loggar från chattgrupper, ljudupptagningar m.m." där man ser att det är en grupp människor som gått samman och medvetet organiserat det, där de pratar om att de fått order från en grupp uppifrån som i sin tur organiserar andra grupper, m.m.

Hade inte Trump kunnat betala den personen istället för sin advokat!?
Precis så är det. Att fuska i liten skala är kanske genomförbart, men här handlar det ju om miljoner röster spridda i många delstater. Det kräver stor organisation, ja, och många inblandade. Det skulle inte gå, det skulle läcka.

Citat:
Fast det är en alternativkostnad. Ponera att du har 10 miljoner per år i inkomst. Hade tagit 5 miljoner extra, eller ens 10 miljoner extra, under ett år, om du visste att du var totalt körd karriärsmässigt och utskrattad resten av ditt liv? Jag tror inte det är pengarna som driver gänget i Trumps riktning just nu, utan någon annan övertygelse.
Jomen, de har ju en annan övertygelse också. Trump har ju varit en stark personlighet som har dragit till sig stora skaror av väldigt trogna och lojala anhängare. Den som lyckas skapa en personkult kring sig får naturligtvis stor makt i den inre kretsen också. Utan sina miljontals fans hade nog inte Trump kunnat agera som han gör, det har antagligen stigit honom åt huvudet.
2020-12-01, 10:38
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bostonrose
Jag spekulerar i att han vet om att det fuskats massor men ger upp med motiveringen plötsligt sviktande hälsa. Det kommer i vilket fall bli väldigt tufft att vara president om halva befolkningen tror att man har fuskat sig dit.

Ser det inte som helt omöjligt att nån fimpar han heller och skyller på covid.

Okej. Då förstår jag hur du tänker Jag var bara nyfiken på att förstå det. Börjar vi se att man trycker åt Kamala Harris för "Kina-kopplingar" via hennes man som hjälpte Joe och Hunter med deals i Kina, så hon också blir omöjlig så finns det nog risk att Joe får corona sen
2020-12-01, 10:42
Medlem
Citat:
Varje dag byggs mer och mer opinion och folkligt stöd för att valet inte gått rätt till. Det jag tycker är konstigt är att Demokraterna inte säger ett skit för att bemöta de "sinnessjuka konspirationsteorier" man säger att det här består av. Dominion är också inne på "det här är bisarra konspirationsteorier".

För samtidigt som opinionen växer för att det förekommit oegentligheter minskar manövreringsutrymmet för Demokraterna.

Det är bara inom Trumps bas av riktiga hardcore-anhängare som "stödet växer" och på dessa personer biter ingen sansad eller faktabaserad diskussion i nuläget, de tror på sin frälsare Trump som på en gud. Men dessa personer har inte heller något inflytande på transition-processen. Alla de avgörande delstaterna är nu certifierade och det är rena fantasier att tro att t ex HD i nuläget och framöver skulle ge sig in och ifrågasätta valresultatet. Trump är körd.

Det finns ett gammalt aristokratiskt talesätt: "Man svarar inte en fyllbult som står och skriker något dumt till en från gathörnet". Det är denna maxim Demokraterna nu följer - även när fyllbultarna heter Trump, Powell och Giuliani.
2020-12-01, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Fråga den inom administrationen som berättade detta fakta för oss.

Samma administration som medgav att en annan nation precis hade hackat systemet och framgångsrikt erhållit data.

https://us-cert.cisa.gov/ncas/alerts/aa20-304a

Citat:
CISA and the FBI can confirm that the actor successfully obtained voter registration data in at least one state.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in