2020-12-01, 09:41
Medlem
Krickedixans avatar
[quote=cateatdog|73790528]
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan

Det va väll någon slags skolplikt men det fanns nog inga direkt krav från skolan heller. Jag är 40+ och slutade efter 7:an men på pappret gick jag antagligen på skolan. På fredagar så hade jag med 4-5 till någon sorts undervisning. Va väll något möte då och då vill jag minnas. Fick en hel del praktiker mm mm som jag alltid var på som gav jobb på helger och lov.
Situationen var ju annorlunda och då fick man jobb efter 9an på fabriker mm utan att någon kollade betyg. Idag får du inte komma in på en industri i princip om du är under 18 och få arbetsgivare skulle anställa någon utan betyg öht.

Det är ju sjukt "skickligt" av morsan att lyckats. Som andra sagt... Div renoveringar, släktingar, grannar... Någon borde ju märkt något.
Sjukt läskigt och stackars man. Undra hur en behandlingsplan ser ut här?!?!

Håller med dig. Det var en helt annan avslappnad livsstil och det fanns inga register i datorer som man kunde kolla.
Det var lättare att falla bort och att jämnföra med hur det är idag går inte.
Det var lättare att börja jobba tidigt och det var inte samma lagar och regler som idag om att man ska vara en viss ålder för att typ sitta i kassa. Man fick ta ansvar tidigare och kunde resa och jobba på ett helt annat sätt än idag.

Det jag har funderat över är varför ingen i familjen reagerat. Det finns ju fler barn i familjen, har inte dom koll på sin bror och hur han har det eller har mamman helt avskärmat sig från övriga familj.
Det är något som inte stämmer men vi vet inte allt ännu.

Nu ser det ut som att jag svarat på mig själv men så var det inte ... 😀
Citera
2020-12-01, 09:45
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Hon berättar att hon för länge sedan försökt slå larm om mammans kontroll över sonen, men allt ska enligt henne ha tystats ner av andra släktingar.
Är det fler inblandade?
Citera
2020-12-01, 09:45
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Utnyttjade hon sonen sexuellt?
Det kan hon möjligen ha gjort men i vilket fall som helst så är det här en mycket dysfunktionell familj, antagligen mycket svagbegåvade och helt klart grava psykiska problem.

Jag har en teori om vad som hänt:

Han var från början svagbegåvad och klarade väldigt litet. I stället för att uppmuntra honom gjorde hon tvärtom och sa något i stil med: "Åh, stackars lille son, har du svårt i skolan? Då behöver du inte gå dit."
Sedan fortsatte det och denna överbeskyddarmentalitet gjorde bara skadan värre, han fick sämre självförtroende och klarade mindre och mindre saker och så var den nedåtgående spiralen igång.
Citera
2020-12-01, 09:46
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grekenful
Nikolic. Har hon gift sig med en jugge?

Rimligen. Och skilt sig. Finns potentiella fd män med rätt ålder och namn i närområdet.

Också: https://www.kickannikolic.se/about/
Citera
2020-12-01, 09:46
Bannlyst
Med facit i hand så borde modern ha skrivit in sin son i någon katolskt kloster.
Citera
2020-12-01, 09:48
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Vet du hur han mår idag?

OnT: Man hoppas ju nästan lite att sonen är gravt utvecklingsstörd.

Ingen högoddsare på den
Citera
2020-12-01, 09:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Utnyttjade hon sonen sexuellt?

Mycket möjligt. Att hon gav sonen sex och såg det som ett sätt att hjälpa honom.
Citera
2020-12-01, 09:51
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Rimligen. Och skilt sig. Finns potentiella fd män med rätt ålder och namn i närområdet.

Också: https://www.kickannikolic.se/about/

Finns också med öppen profil på Facebook. Påstås där vara gift med en med samma efternamn, förnamnet Balkans version av Göran.
Citera
Medlem
Phantom042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Vad bryr sig USA om en Svensk kvinna låst in sin svenska son i 30 år?
Hur många sånna fall finns det inte i USA?

Förövrigt, så kanske fler borde låsas in

Han har ju inte ens varit instängd rent bokstavligt eftersom dörren var öppen och släktingen kunde gå rakt in.

Är nog ett fall av psykisk sjukdom som eskalerat och isoleringen har blivit värre och värre. Det här är vanligare än man tror.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Är det fler inblandade?

märkligt att ingen har ringt sociala myndigheter osv
Citera
Medlem
Vegakaptens avatar
Vad som stör mej är att jag inte begriper varför denna släkting just i söndags bestämmer sig för att kolla lägenheten? Om hon i alla år misstänkt något, varför har hon då inte försökt passa på vid andra tillfällen för det måste ju va många ggr mamman lämnat hemmet... och hur hade hon tänkt kolla denna gång? Visste hon att dörren var olåst? Och hur kunde hon veta det? Alltså, det stämmer inte riktigt....men vet inte riktigt vad
Citera
2020-12-01, 09:52
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Herregud så hemskt för sonen, det hade nog varit bättre för honom om han fått gå bort utan att veta om vad hans mamma gjort.

Är det bara jag som drar paralleller med Bad Boy Bubby?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in