Citat:
Vi kan vända på frågan, kan DU garantera att Covid inte ger skador på 15 års sikt som vi inte ser nu?
Man använder sig av vetenskapliga metoder, statistik och 150 års samlad erfarenhet av vaccinutveckling. Kan du garantera att solen kommer att gå upp i morgon? Ingen kan lämna 100% garantier av nånting över huvud taget om man vill dra det til sin spets. Att vi lever i en värld av teknologiska triumfer är tack vara vetenskaplig metodik. inte pga kvacksalveri och trollkonster.
Man använder sig av vetenskapliga metoder, statistik och 150 års samlad erfarenhet av vaccinutveckling. Kan du garantera att solen kommer att gå upp i morgon? Ingen kan lämna 100% garantier av nånting över huvud taget om man vill dra det til sin spets. Att vi lever i en värld av teknologiska triumfer är tack vara vetenskaplig metodik. inte pga kvacksalveri och trollkonster.
Visst kan man vända på frågan, jag anser det dock irrelevant.
Viruset kan man inte garanterat skydda sig emot, ett vaccin kan man garanterat välja att inte ta.
150 års vaccinutveckling, tja, en erfarenhet är ju att människor kan drabbas av biverkning eller död, jag vet inte om det är rättvisande att kalla det utveckling?
De vacciner som kan komma ifråga är utvecklade under extremt kort tid, jag ser en pontentiell risk, precis som med Pandemrix. Dina argument för ett Covid-19 vaccin känns igen, det lät likadant när svininfluensan var aktuell.
Jag kan i alla fall lämna hundra procent garanti för att den som inte vaccinerar sig mot Covid-19 aldrig kommer att få en vaccinbiverkning av aktuellt vaccin.
Vad jag känner till så brukar ett vaccin verka sämst på äldre och svaga, det är i princip den kategorin som utan vaccin också har sämst immunförsvar, är det en slump tror du?
Ge vaccinet till de yngre och starka, så smittar de inte de äldre och svaga. Visst, men de yngre och starka är också den kategori som utan mediciner och vacciner klarar av att genomgå sjukdomen utan allvarliga komplikationer eller dödsfall.
Egentligen är ju det allra enklaste att stanna hemma om du har symptom, håll avstånd och god hygien, det är också något som man har lärt sig på 150 år.