2020-11-30, 23:04
Medlem
Sleipnervägen i Handen verkar som ett område med bra grannar. Trippelmördaren Matija Sovdat på 101:an och nu detta på 85:an. Kanske köpa lgh där....
Citera
2020-11-30, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Som någon sa, blev sjukersättningen varaktig för några decennier sen, så låter försäkringskassan personen vara helt. Speciellt om han är så funktionshindrad som han verkar vara.

Han behöver inte visa upp sig någonstans överhuvudtaget.

När människor trots släktingar lyckas gå under radarn och ta med sig barn , på sitt sätt påminner detta
Om familjen i Ystad . Fruktansvärd tragedi men killen får förhoppningsvis en fantastisk jul i år...
Citera
2020-11-30, 23:05
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallinThrowAway
Modern verkar svensk, fadern ungersk (avliden 1992).
Då låste hon in pojken i samma veva som fadern dog, för 28 år sedan.
Citera
2020-11-30, 23:06
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Det här påminner mig om blöder som blivit gamla alternativt fysiskt och psykiskt sjuka och sedan slutat ta hand om djuren. Låtit de stå avmagrade i knähög avföring utan mat och vatten med förruttnande kroppar runt omkring.

Mamman har uppenbarligen inte alla skotrar hemma i garaget. Kanske varit sån hela tiden, men myndighetspersonerna har inte sett vad som fanns rakt framför ögonen på dem. Det passade ju nämligen utmärkt för dem att mannan ville ta hand om pojken/mannen. Mindre arbete för myndigheten.

Är det kommunerna som har hand om LSS?
Citera
2020-11-30, 23:07
Medlem
koovid-bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Hans kumpan vid bankrånet 1971 hette St*van J*kic (e). Det var vanligt vid denna tid med allsköns yrkesförbrytare från Ungern och Jugoslavien. Jag var också inne på samma spår som du, att fadern 1992 gick en "våldsam", eller åtminstone "onaturlig", död till mötes. Kanske drabbade hans "profession", också familjen?

Se där ja.

Tycker folk ska ta det lite lugnt innan man vet hela bakgrunden.

Svenskar i allmänhet har inte en susning om hur dessa individer är skapta.
Refererar till jugge "kriget"
Citera
2020-11-30, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Undra om personen ens fått sig lite sol eller frisk luft. Immunförsvaret efter ett 30 år fångenskap gör väl tom en vanlig enkel förkylning livsfarlig för honom.

Går det att återhämta sig fysiskt efter så lång tid?

Sant. Läskigt att bli befriad mitt under en pandemi då.
Citera
2020-11-30, 23:08
Medlem
Det finns ju en äldre syster till Joys*e D*ana
Jaquel*ne Jod*e

Om det nu är rätt familj det spekuleras om.
Citera
Medlem
LenaPauls avatar
märkligt fall ändå, finns risk att han aldrig kommer bli normal nu efter att ha varit fängslad så länge.

Den enda som klarade av att bli inlåst länge det var Natacha kampuch , men hon hade otroligt starkt psyke.
Citera
Medlem
Hur ser hans framtida liv ut? Kommer han nånsin hämta sig, börja tala, känna samhörighet med en annan människa? Kommer han få bo på vårdboende eller egen lägenhet? Känns avlägset just idag...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GH1789
Man kan tycka att hyresvärden borde haft något ärende till lägenheten under dessa 28 år.. men pojken kanske var instängd på sitt rum under tiden och mamman klagade nog inte i onödan om något strulade i lägenheten.

Adressen som uppges, så är det en bostadsrätt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
30 år är ju mer än Josef Fritzl och Wolfgang Přiklopil klarade av.

Men jag misstänker att det inte blir lika internationellt uppmärksammat. Det är väl inte lika hemskt om förövaren är en kvinna och offret en man, nu i medelåldern.

Lägg ner med genustramset, detta är minst sagt spektakulärt även om det skulle visa sig att det rör sig om psykisk sjukdom och misär.

Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Ger mig fan på att soc kräver att han skriver in sig på arbetsförmedlingen för att få hjälp, dom krånglar nog med tandvårdsstöd också.

Säkert, undrar även hur samhället hjälper sonen på bästa sätt, eftersom att han framställs som så fruktansvärt vanvårdad och ociviliserad. Ger mig fan på att han får en egen lägenhet i ett boende med massa expundare, och att dom sedan mosar i honom alldeles för starka mediciner (som man brukar behandla svårbehandlade människor i Sverige). Hoppas såklart på ett mirakel, ser fram emot sonens egna historia om han förhoppningsvis kan tala om några år. Kanske en Netflix-serie?
Citera
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Bara för att bekräfta: min farfar var yngst i en stor syskonskara. De två förstfödda, Siri och Oscar dog i difteri vid 2 resp 3 års ålder. De två nästföljande döptes till - Siri och Oscar. Detta skedde runt år 1900.

Min farfar och farmor kände flera andra familjer där föräldrarna gjort på samma sätt.

Jäpp, hände i min släkt också. Samma tid, samma sjukdom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in