2020-11-30, 22:42
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiber-Twist
Mantalsår 1975 bodde Mait på Odenvägen 25,III

"en kvinna som är född den 11 maj 1950 och bosatt i Handen på Sleipnervägen 85. Hon flyttade till sin nuvarande bostadsrätt för 46 år sedan (den 10 juni 1974). Här bor hon tillsammans med"

Ma*t flyttade in i sin nuvarande bostad 10/6-74
Senast redigerad av MeMajk 2020-11-30 kl. 22:47.
Citera
2020-11-30, 22:43
Medlem
dialektikers avatar
Såg att en bostadsrätt i trappuppgången ändå är värderad till 2 miljoner?
Men hur det är i Ma*t och sonens fall, så kan de ju vara kvar som hyresgäster?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av themancunian
Svårt att acceptera att sonen dog? Det händer att föräldrar döper sina yngre barn efter deras döda barn, sjukt enligt mig

Och där stärktes mina misstankar om att modern knaprat piller eller tagit ngt annat i sorgen som kan ha lett till fosterskador. Det känns ytterst märkligt om mannen skulle ha varit fullt frisk vid 12- års ålder.
Detta blir allt mer kusligt och ofattbart tragiskt.
Citera
Medlem
g0dspirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenungaSvensken
En kvinna i Stockholmsregionen ska ha hållit sin son instängd i flera decennier.
Sonen, som i dag är i 40-årsåldern, hittades av polis liggandes på en filt mitt på golvet i lägenheten.
Han var enligt uppgifter kraftigt undernärd, saknar alla tänder i munnen, har undermåligt språk och sår över hela kroppen.

Någon som vet någonting, vart i Stockholm? Säkert i orten, får associationer till Seven

https://www.aftonbladet.se/a/rgMB90

The swidish version of Fritzl. Sjukaste jag har hört. Ge mannen en spruta och låt han somna in.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av **jag**
Bostaden Ma*t bor i är det en bostadsrätt. Det är konstigt att ingen har reagerat eller ens känt någon lukt. Vem vet grannarna kanske har anmält till styrelsen ang detta

Känner till ett fall där en nära släkting till mig var på ett ärende där en äldre kvinna hade legat och ruttnat i sin lägenhet het i över 3 månader under sommarmånaderna. Det stank ända ut på gatan men ingen hade kontaktat myndigheterna utan levde på som vanligt. Det låter helt otroligt och svårt att föreställa sig
Citera
2020-11-30, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 460430-0014
Att ambulansen körde till Nya Karolinska och inget annat sjukhus tyder väl på att bostaden finns norr om Slussen.

Nej, patientomstyrning på grund av högt tryck.
Citera
2020-11-30, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsPeterForsman
Människorov är givetvis perduerande. Dvs brottet är pågående. Grovt människorov har dessutom livstid i fängelsekskalan och preskriberas därför aldrig.
Perdurerande ja, men livstidsbrott preskriberas efter 25 år som huvudregel.
Citera
2020-11-30, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Fattar int3 hur han kan casha in i flera decennier utan att visa upp sig hos myndigheter?? Är systemet så ruttet?

Det är nog som folk skrivit tidigare i tråden, att förr skedde sådana utbetalningar mer slentrianmässigt. Till exempel fick folk sjukpension permanent, medan det idag kallas sjukersättning och omprövas var tredje år. Förr behövde rätten till ersättningen inte omprövas.
Citera
2020-11-30, 22:46
Medlem
Melange5738s avatar
Om det var där på Odenvägen är det ju pinsamt, det är precis tvärs över gatan från socialkontoret.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Iofs vem säger att killen försökt göra sig fri från morsan? Dom kanske levde i en slags symbios där modern slapp känna sig ensam och killen som hade sociala problem blev försörjd och slapp sina demoner ute i den riktiga världen. Killen märkte kanske inte att hans psykiska och fysiska status försämrades sakta men säkert, för han visste liksom inte av något annat liv.
Citera
Medlem
Hur tog sig släktingen in i lägenheten? Hade hon tillgång till nyckel av nån anledning?
Hur kan ingen ha hört honom under alla åren, eller klagat på stanken från lägenheten om det nu var så illa som det låter?

Bisarr historia som kanske revideras kommande dagarna? Var ju en kvinna som höll sina barn hemma för några år sedan och den historien ändrades rätt kraftigt med tiden.
Citera
2020-11-30, 22:47
Medlem
Bara för att det funnits mycket grejer i lägenheten betyder ju inte att hon samlat på saker som luktat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in