2020-11-30, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Når vi vet hva TH tidligere en anmeldt for, samt at han er i besittelse av både et og tohåndsvåpen, så er det ikke så rart at de stiller opp 5-6 mann fra Delta.
Hva er han anmeldt for? Noen har fortalt meg tidligere, men har glemt
Jeg har skjønt han har vært rimelig hard i klypa da

Lagres anmeldelser i politiets systemer? Personvernhensyn osv
Citera
2020-11-30, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
(alle her forsøker bare å finne løsningen - jeg ser på saken som et puslespill)

Da legges disse brikkene til:

- AEH bestilte håndverkere
- AEH bestilte elektriker
- AEH meldte seg inn i Facebook gruppe angående bolig på Gjøvik

- tiden før forsvinningen

Hvordan passer dette inn i din hypotese?
Ikke meg du spør, men det passer jo bra for GM at det er håndtverkere der i lang tid, at alarm er deaktivert selv om man følte seg iakttatt, at murblokker som muliggjorde kjøring bak huset er fjernet dager innen, og listen fortsetter. Passer enormt bra med puslespillbrikker på størrelse med Mjøsa, at hun i følge flere vitner selv aktivt var på boligsøk.
Hvordan er dine hypoteser ang flere huller i tidslinjen til TH?
Og hvor tett kan man zoome inn en kryptert e-post adresse i Oslo ?
Det er nok av ting å henge seg opp i.
Citera
2020-11-30, 22:12
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
HHB2's klageskriv - Oktober 2019:

"Kunne politiet være så på viddene etter flere måneders arbeid? Har de ikke sjekket ut entreprenørene og de min mor hadde vært i kontakt med?"
"At mamma i månedsvis hadde vært på utkikk etter malere og arbeidere til prosjekter i huset"

Hvis datter skrev i klageskriv til riksadvokaten at AEH hadde vært på utkikk etter entreprenører i månedsvis = HHB2 ville neppe lyve om dette til riksadvokaten.

=

Dette er nok sant

Ja de flesta saker är förmodligen delvis sanna där..

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg vet ikke om 4) og 5) er samme håndtverker.
1) Hvorfor håper du det? Mente du at du håper at det ble malt der i 2018?

det spelar ingen roll i mitt tankesätt om 4 och 5 är desamma eller inte

Ja om TH är oskyldig och det målas hösten 2018 där det finns blod som har tvättats och andra spår, så är det lättare för honom att bevisa sin oskuld, om han är skyldig är det lättare att bevisa hans skuld, vinst för alla
Citera
2020-11-30, 22:14
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Ikke meg du spør, men det passer jo bra for GM at det er håndtverkere der i lang tid, at alarm er deaktivert selv om man følte seg iakttatt, at murblokker som muliggjorde kjøring bak huset er fjernet dager innen, og listen fortsetter. Passer enormt bra med puslespillbrikker på størrelse med Mjøsa, at hun i følge flere vitner selv aktivt var på boligsøk.
Hvordan er dine hypoteser ang flere huller i tidslinjen til TH?
Og hvor tett kan man zoome inn en kryptert e-post adresse i Oslo ?
Det er nok av ting å henge seg opp i.

Sett gjennom hypotese:
Hvorfor var AEH på utkikk etter entreprenører / malere i månedsvis?

Svar:
"Fordi alarmsystemet i S4 forstatt skulle være deaktivert forsvinningsdagen."

Dette kan også være en av forklaringene rundt AEH's bestilling av elektriker - som de hadde avtalt skulle ringe henne på forsvinningsdagen

19) TV - 25.05.2020
"Bevegelsessensorer i Slor*aveien 4 skulle ta bilder dersom alarmen i huset ble utløst. Alarmen hadde imidlertid ikke vært aktivert på nesten et år da Anne-Eli*sabeth Hagen forsvant"
Tidligere har*VG*skrevet at Anne-Elis*abeth Hagen ble tilbudt et nytt og moderne alarmsystem kvelden før hun forsvant"

Tyder på at AEH meldte seg inn i Facebook- gruppe angående bolig på Gjøvik uten at TH viste om det.

Sett i sammenheng med AEH's kommunikasjon av ekteskapsproblemer kort tid før forsvinningsdagen
=
AEH ble lurt av en GM til å være med på et plott mot TH
Trusselbrev kan tyde på 1 stk GM. Tyder ikke på at AEH hadde noe med trusselbrev å gjøre - trusler mot sin egen familie
=
GM lurte både TH og AEH
Senast redigerad av Legokatt 2020-11-30 kl. 22:44.
Citera
2020-11-30, 22:49
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Fetad: Jeg har ikke skrevet at jeg tror det.
Hva var det du mente da du foreslo at AE gikk tilbake til jobben i Futurum for å få tilgang til TH’s notatbøker, fjerne dem, for på den måten få han mistenkt?
Citera
2020-11-30, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Hva var det du mente da du foreslo at AE gikk tilbake til jobben i Futurum for å få tilgang til TH’s notatbøker, fjerne dem, for på den måten få han mistenkt?
Jeg nevnte det i forbindelse med Legokatts teori, hvis Legokatts teori skulle stemme med det som har skjedd. I den teorien er det en GM som lurer både AE og TH.
Jeg sier ikke at jeg tror at det var slik.
Citera
2020-11-30, 23:01
Medlem
Citat:

Godt spørsmål.

Måten noen forsøker å vri saken inn i et sidespor ved å mistenkeliggjøre AE tar seg ikke pent ut.
Citera
2020-11-30, 23:05
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Jeg nevnte det i forbindelse med Legokatts teori, hvis Legokatts teori skulle stemme med det som har skjedd. I den teorien er det en GM som lurer både AE og TH.
Jeg sier ikke at jeg tror at det var slik.
Flisespikkeri. Når du skriver «kan det ha vært si eller så» legger du opp til at du tror på den muligheten.

At du senere velger å trekke dette er greit, men stå ved det du har skrevet. Kanskje til og med du ser hvor spinnville disse teoriene er, i jakten på å rive mistanken vekk fra TH, og dytter den gjerne over på stakkars offeret AE.
Citera
2020-11-30, 23:06
Medlem
Om ting som skjedde i tiden før forsvinningen. Kanskje noen flere ønsker å føye til ting, slik at vi får en best mulig oversikt?
Citat:
En annen ting jeg tenker på er at det var forandringer forholdsvis kort tid før forsvinningen:
AE hadde begynt å jobbe igjen på Futurum noen måneder før forsvinningen.
AE hadde gått ut av et styre (var det i 2018 eller i 2017) hvis jeg husker rett? Var dette etter AE's eget ønske?
AE ville slutte i foreningen.

Vedlikeholdsarbeid på og i huset i S4.

Den forrige hunden måtte avlives på våren 2018. Ny valp kort tid før forsvinningen.

Valpen ga henne mye glede etter at vi måtte avlive den forrige hunden på våren dette året, noe hun tok tungt, sier Tom Hagen.
https://www.nrk.no/norge/vitner-kontaktet-politiet-_-trodde-ikke-pa-at-anne-elisabeth-var-bortfort_-1.15252509

Det var kanskje andre forandringer som det har stått om i artikler, men som jeg ikke husker nå?

Kanskje noen av dere som har oversikt, kan liste opp forandringer?

Citat:
En liste over ulike hendelser som omhandler AEH i tiden før forsvinningen. Basert på informasjon fra media. (kan være mer som ikke er med her):

- AEH bestille håndverkere (informasjon fra media og HHB2's klageskriv)

- AEH bestille elektriker

- Meldte seg inn i Facebook-gruppe på Gjøvik

- Gjorde internett søk som omhandlet skilsmisse

- Anskaffet ny valp

- Sendte SMS til veninne om at ekteskapet gikk mot sluttet. Venninne forklarte dette til politiet.

- Personer som kjente AEH fra foreningsarbeid mente AEH virket ute av seg og at TH kunne ha hatt en rolle i konas forsvinning, og at motivet var ekteskapsproblemer.

- "Eng*m møtte AEH i september, til en kopp kaffe. Da var hun helt vanlig. Jeg tenkte på det i etterkant. Vi pratet som vanlig, om våre liv og om familien. Om det var noe feil hadde hun sagt det

-Est*her forklarte at AEH gledet seg til hytteturen og at AEH virket lykkelig

- AEH avtalte med TH at han skulle ringe etter ca 1 time for å diskutere detaljer angående hytteturen

- AEH forklarte lønnsansatt at hun var tvilende til at hun kom på jobb den dagen

- AEH sendte SMS til datter - hytteturen var avlyst/utsatt og at hun kunne sitte barnevakt

- AEH ringte sønnen - barnevakt / lønn / halloween

I tiden etter forsvinningen:

- AEH's helseopplysninger ble oppgitt i kryptert e-post - TH betalte løsepenger

Citat:
AE og L*v Eng*m møttes til skolegjenforening sommeren 2018. Det markerte også 50 års vennskap.
https://www.dagbladet.no/nyheter/venninna---har-tenkt-den-tanken-hele-veien/71274578

AE var på helgetur til Kvitfjell sammen med en venninne i midten av oktober, og på hyttetur på Biri uker før forsvinningen:
Citat:
AE var på flere hytteturer uker før hun forsvant. Både på Kvitfjell og på Biri:

(09.01.2019) J*hanne A*rseth har vært nær venninne av bortførte Anne-Elisabeth Falkevik Hagen i 40 år. Hun er i sjokk over å høre om det som har skjedd med venninnen.
– Hun er et svært elskelig menneske, sier A*rseth til TV 2.
Hun forteller at hun ikke har visst at det har handlet om bortføring før i dag. Sist hun var sammen med Falkevik Hagen var i midten av oktober, da de var på helgetur til Kvitfjell.

https://www.tv2.no/a/10332863/

Uker før hun forsvant var Anne-Elisabeth (68) på hytta i Biri
https://www.ringsaker-blad.no/tom-hagen

Noen skrev noe slikt som at det var et slektstreff som AE var invitert til, men som hun ikke skulle på (pga tur til Kvitfjell?). Stemmer det?
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-30 kl. 23:26.
Citera
2020-11-30, 23:10
Medlem
Citat:
Flisespikkeri. Når du skriver «kan det ha vært si eller så» legger du opp til at du tror på den muligheten.

At du senere velger å trekke dette er greit, men stå ved det du har skrevet. Kanskje til og med du ser hvor spinnville disse teoriene er, i jakten på å rive mistanken vekk fra TH, og dytter den gjerne over på stakkars offeret AE.
Jeg forsøker ikke å rive mistanken bort fra TH. Jeg er åpen for mange ulike teorier inkludert teorier der TH er skyldig eller medskyldig.
Citera
2020-11-30, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Når vi vet hva TH tidligere en anmeldt for, samt at han er i besittelse av både et og tohåndsvåpen, så er det ikke så rart at de stiller opp 5-6 mann fra Delta. Hvis det er rette type hagle og rette type ammunisjon, så kan den gjøre alvorlig skade selv på god avstand. Mossberg SPX halvautomathagle i kombinasjon med ammunisjonen Dupo 28 f.eks. . Hvis han da i tillegg har en 44 kaliber revolver med ammo av typen Federal Hydrashock, så gjør ikke det saken bedre. Hvis de skulle sjokkere han, så kunne de lydløst tatt seg inn i S4 mens han sov, og så revet han ut av sengen f.eks. , men her ventet de til at han var noen hundre meter lengre opp i gata så han ikke skulle ha tilgang til hagla. Han kunne skutt mot politiet og til slutt tatt seg selv. Mange eksempler der vedkommende har forskanset seg og at det har endt virkelig galt, og der politifolk har blitt drept.
Revolveren kunne han uansett hatt med seg i bilen uten at noen hadde fått det med seg, så de gjorde rett i å væpne seg.
TH på sin side sier at "de kunne bare ringt meg så hadde jeg stukket innom". Høres jo ut som en dårlig vits. Det er jo ingen som skal pågripes for drap der de blir oppringt og bedt om å ta en tur til kammeret, det har jeg aldri hørt om. Måten han blir arrestert på viser også alvorlighetsgraden av det han har gjordt. Jeg syntes at det gjøres et stort nummer av at det var spesialstyrken/Delta som pågrep han. Det spiller jo ingen rolle om den som holder MP5`en har 1 eller 3 stjerner på skuldra.

Sier meg helt enig.

Politiet måtte ta høyde for at TH hadde våpen i huset, og kunne gripe til våpen ved pågripelsen. Derfor beredskapstroppen.

Noe annet ville ha vært tjenesteforsømmelse.
Citera
2020-11-30, 23:45
Medlem
Jeg kan ikke huske at normal arbeidstid hos Tom Hagen Eiendom har vært oppe til diskusjon. Har Tom Hagen Eiendom en åpningstid eller kontortid. Pleier alle de fem-seks ansatte å komme samtidig, og å gå samtidig. Har de fleksitid slik at folk kommer og går når det passer de.

Når kom lønningsansvarlig på jobb den dagen. Startet hun tidligere enn vanlig for å bli ferdig med forberedelsene til lønnskjøring. Hva er hennes vanlige arbeidstid.

Jeg synes det er tidlig å ringe AEH kvart på ni på morgenen. Noen som vet?

Temaskifte.

Jeg håper at noen rakk å rapportere det grove personangrepet mot Jayce noen poster ovenfor her. Jeg rakk det ikke.

Slik grov trakassering må straffes med utestengelse !

Edit

Totalt og fullstendig uberettigede anklager, skrevet med fet skrift og understreket, som skriker mot leserne i tråsen. Det var sjokkerende.
Senast redigerad av kornblomst 2020-11-30 kl. 23:58. Anledning: Edit + korringering av feil tidspunkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in