2020-11-30, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiber-Twist
Född i Järfälla.

Vart läser du det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Spännande, då borde du ju kunna luska lite mer om vad som kändes till om den yngre sonen? Visste de om hur de levde, de bor ju i samma område?

Vad jag vet så är det inte mycket mer än så, men jag kan höra mig för. Jag har själv bara sett kvinnan utomhus ensam, jag visste inte ens var hon bodde.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Mindre fin ytterförort skulle jag tro. Vallentuna, Märsta, Flemmingsberg, Jordbro...något ditåt.
Nu var det länge sedan jag dela post i jordbro men redan runt 2005 var det en mer eller mindre no go zon.
Citera
2020-11-30, 22:40
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Nej, denna flicka är inte en dotter till M, eller till J.

Ok, tack.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Man kan inte hitta på ett brott. Det måste redan finnas i lagstiftningen och ha ett straff.

Är det människorov du hänvisar till? Ja, jag anade att det inte fanns livstidsstraff för sånt här.

Jag tycker ändå det är en svår balansgång. Pojken har ju inte rövats bort. Han hat stängts in i sitt hem av sin mamma som han fortsatt bo med. Vad är det för brott? Kan det ändå vara människorov i lagens mening? Finns det andra fall i Sverige/Norden där föräldrar dömts för att stängt in sitt barn i många år, som kan ge vägledning om vad det är för brott egentligen?
Bristande omsorg. En mor som brustit i föräldrarollen.
Senast redigerad av moshes 2020-11-30 kl. 23:19.
Citera
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av themancunian
Svårt att acceptera att sonen dog? Det händer att föräldrar döper sina yngre barn efter deras döda barn, sjukt enligt mig
Detta är vanligt i familjer från t ex Balkan och Östeuropa.
Senast redigerad av Ettsjutretton 2020-11-30 kl. 22:43.
Citera
2020-11-30, 22:42
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Den överbeskyddande omhändertagande modern har väl skickat in deklarationerna.
Precis som hon förmodligen har skött allt annat, i den mån hon nu skött det. Något måste de ha ätit och på något sätt kom maten in till deras bostad.
Fattar int3 hur han kan casha in i flera decennier utan att visa upp sig hos myndigheter?? Är systemet så ruttet?
Citera
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firelinefireline
Fast att tappa alla tänder pga dåligt underhåll tar väldigt lång tid. Nog måste hon vanskött honom under en väldigt lång period som sträcker sig över "bara några år", ...

Kan räcka med vitaminbrist, typ skörbjugg. Han kanske fått dåligt med mat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av themancunian
Svårt att acceptera att sonen dog? Det händer att föräldrar döper sina yngre barn efter deras döda barn, sjukt enligt mig
Hur dog hennes äldre son?
Citera
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Tack!

Då är frågan om man med människorov menar en exakt händelse. Dvs när hon tog pojken ut skolan. Om det är så förmodar jag att preskriptionstiden gått ut för länge sen. Att det kanske bara går i nuläget att åtala för olaga frihetsberövande och grov misshandel.
Människorov är givetvis perduerande. Dvs brottet är pågående. Grovt människorov har dessutom livstid i fängelsekskalan och preskriberas därför aldrig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 460430-0014
Att ambulansen körde till Nya Karolinska och inget annat sjukhus tyder väl på att bostaden finns norr om Slussen.

Sleipnervägen 85 Handen.
En generell omstyrninga av patienter, på grund av högt tryck, gör att han hamnade på KS.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallinThrowAway
Något som känns lite udda (och nästan lite kusligt) är att det i Sveriges Dödbok finns en till J*ie Cl*erence B*ranyai på aktuell adress, denne född 29/12 1975. Han ska ha avlidit 1/5 1978. Måste vara en bror till BO? Varför samma namn på de båda bröderna?

En tjej jag växte upp med hade ett killnamn. När jag frågade henne som barn varför hon hade det så sa hon att hennes föräldrar ville ha en pojke så därför fick hon heta så. Vet inte hur mycket sanning som låg i det men en del föräldrar borde definitivt genomgå någon slags prövning innan får rulla runt i sänghalmen i syfte att skaffa barn.

Det jag ville komma fram till att mamman kan ha döpt honom till samma namn pga den äldre sonens död. Och en anledning till att hon hållit honom inlåst kan ha varit att hon blivit riktigt instabil av rädsla för att förlora ytterligare ett barn.
Senast redigerad av Sweetstuff84 2020-11-30 kl. 22:45. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in