2020-11-30, 21:20
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Samma argument kan ju användas åt andra hållet. Världen kan vara en fin plats också där ingen i västvärlden valfuskar utan endast dumma nazister och facister. Men så är människor också människor.

Men du har fortfarande inte givit någon "take" på mannen som vittnade om sin erfarenhet med Dominion. Istället valde du att fokusera på någon äldre kvinna som vittnade om händelser i nån vallokal och kallade henne tokig utan att utveckla varför, hon var tydligen bara tokig. Så mycket från någon som slår sig över bröstet av besitta förmågan att skapa resonemang och föra logiska argument.

För jag har inte lyssnat på honom, och vet därför inte vad han har sagt.

Och jag har inte kallat någon tokig, eller pratat om någon äldre kvinna.

Eller jo, jag kallade ju nästan hela USA tokigt när jag skrev att det var lite eljest.

Vad jag gjorde var att visa ovan att det är lätt att dikta ihop något, och att det inte är sant bara för att någon kan dra ihop en rövarhistoria.

Är det inte mycket bättre att använda sig av de ord som andra skriver, när man vill säga något om just vad de har skrivit?
2020-11-30, 21:23
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Precis. Så sorry, det var fusk, men tyvärr kan vi inte göra någonting eftersom vi måste hålla tidtabellen ni vet. Demokratin upphörde existera, men det får ni leva med ni halva befolkningen inklusive resten av världen som också vaknat upp och börjat fundera på hur det står till på hemmaplan. Och Nancy Pelosi, hon bara sitter kvar trots kopplingarna till Dominion. Och Biden och hans son glider undan allt. Snälla ...

Nancy Pelosi är omvald i år. En vettig och frank dam samt en frisk fläkt till skillnad mot alla gamla vita gubbar. Hon är uppseendeväckande gammal dock (80 år) men ser bra mkt yngre ut.

Trumpkampanjen söker avskaffa demokratien, ja. Det är riktigt; först med hjälp av ryska hackare och nu - när hackandet inte var möjligt i höstens val - genom desavourande av hela valet.

Nu återstår inte så mkt mer än elektorsvalet 201214 innan vi kan se fram emot en ny mandatperiod kännetecknad av världsstabilitet.

Sköna juveler här på FB som vill ha samma kaos i Sverige! Det torde dock vara lätt avhjälpt genom en stark borgerlig samverkan mot SD - Trumps tillskyndare här. Sverige behöver Reinfeldt igen.
Senast redigerad av Eastmancolor 2020-11-30 kl. 21:33.
2020-11-30, 21:24
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Så har det ju alltid gått till. Så inget nytt har hänt annat än att Trump är en dålig förlorare och narcissist och måste skrika och vara offerkofta. Samt tänka strategiskt för att ha kvar fans för att samla ihop pengar. Han är ju rätt torsk numera.

Om staterna hade hört/sett/varit införstådda med att något extrem hade hänt i deras delstatsval så hade de naturligtvis inte bara pinnat på i vanlig takt. Det har aldrig varit något.

Det är fake news på riktigt nu.
Att "det ju alltid gått till" på det sättet är ju inget megastarkt argument mot att ta hänsyn till lite speciella omständigheter denna gång. Inte minst om den ena kandidaten är en dålig förlorare och narcissist som måste skrika och vara offerkofta, eller hur? Så brukar det ju INTE vara. Nä, men, det handlar om att det må vara bekvämt att följa tidtabellen till punkt och pricka — men att det kan visa sig såväl korkat som i värsta fall ödesdigert att vifta bort beskyllningar som stora grupper amerikaner ställer sig bakom. Det är sas. inget tiotal foliehattar med fobi för rymdödlor som postat en tråd om valfusk — kors i taket — på 4chan. Det är många människor som ser valfusk som legitima anklagelser, och som dessutom ser jättemånga starka bevis som stärker dem i deras övertygelse.
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Även om detta val räknas som det säkraste hittills, så ska man alltså helt utan bevis frångå gängse ordning och undersöka allt??? Vore det inte oerhört märkligt att man plötsligt ska undersöka en massa saker, trots att det inte kommit någon ens tillstymmelse till bevis som skulle hålla i en domstol.

Alternativa synsätt, som att det fuskats, att aliens kidnappat halva landet eller att Uri Geller ändrat text på valsedlar ska alltså premieras?

Kom med bevis först, så kan man granska på riktigt.
Som sagt — en folkrörelse är inte pigg på att acceptera valresultatet.

Huruvida valet kan räknas som det säkraste i mänsklighetens historia kan diskuteras.
2020-11-30, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
För jag har inte lyssnat på honom, och vet därför inte vad han har sagt.

Och jag har inte kallat någon tokig, eller pratat om någon äldre kvinna.

Eller jo, jag kallade ju nästan hela USA tokigt när jag skrev att det var lite eljest.

Vad jag gjorde var att visa ovan att det är lätt att dikta ihop något, och att det inte är sant bara för att någon kan dra ihop en rövarhistoria.

Är det inte mycket bättre att använda sig av de ord som andra skriver, när man vill säga något om just vad de har skrivit?

Citat:
Jag såg på en halv minut, för att se om jag kunde se den tokiga damen som en annan hade beskrivit.

Okej, tolkade som att du också tyckte att hon var tokig när du skrev så men det är ingen big deal. Men du får ju gärna återkomma här i tråden när du faktiskt hört vad vittnen sagt då, som mannen med erfarenhet Dominion.
2020-11-30, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Om man bortser från allt trams om att Sidney Powell påstår att Kraken är Hugo Chaves som spökar från andra sidan graven och liknande dumheter så har vi fått ett fullt rimligt svar - vilket ju faktiskt också vidimeras indirekt av Överste Waldron - nämligen detta:
The “Kraken” is a Department of Defense-run cyber warfare program that tracks and hacks various other systems to acquire evidence of nefarious actions by the deep state! President Trump and the loyal patriots in the Military and Space Command now have all the evidence of voter fraud and election related treason. This will be used against the enemies of America!
https://c-vine.com/blog/2020/11/24/the-kraken-is-a-dod-cyber-warfare-program-unleashed-to-expose-enemies-both-foreign-domestic/

Med tanke på vilka enorma implikationer detta har - om det stämmer - är det väl inte det minsta konstigt att man inte strösslar media, allmänheten eller ens lägre rättsinstanser med de bevis man sitter på. Jag skulle tro att det förekommer en sjuhelvetes massa arbete bakom kulisserna för att säkra bevisen mot de personer och organisationer som ligger bakom. Valfusk, visst, men vad värre är även landsförräderi, om det nu ligger något i att man via "a Department of Defense-run cyber warfare program" har full koll på vad som förekommit. Till detta kan man också foga hela hacker-communityt som även de jobbar dag och natt med att säkra bevis i frågan och de samarbetar. Tids nog får vi veta vad som är vad men att - som vissa - bara håna och häckla för att bevisen inte läggs fram och att rättsinstanser hänvisar ärenden vidare är bara så tröttsamt.

Skulle inte förvåna mig om det vi ser offentligt delvis är skenmanövrer för att hålla media och andra opponenter sysselsatta med att leta felstavningar i stället för att fundera över vad som egentligen pågår och genom ogenomtänkt klampande och läckande underlättar för USA:s fiender - inre och yttre - att sopa igen spåren. Samtidigt uppmuntras fler personer som faktiskt sett fuffens försiggå kring valet att träda fram med sina vittnesmål som i sin tur bygger på evidensberget kring valfuskfrågan i andra rättsprocesser som förhoppningsvis kommer att rullas ut.

Så ni menar alltså på allvar att DoD har detta program och samlat in bevis för valfusk.
Och denna bevisning har man sedan alltså gett till civilisten Sidney Powell så att hon kan civilrättsligt stämma för valfusk.

Förstår ni hur vansinnigt det låter. Man skulle alltså ge information om och från ett topphemligt(troligtvis olagligt) program till en civilist istället för att gå via myndigheter.

Hade DoD haft denna information som det påstås så hade vi sett federala åklagare och DoJ inblandade.
Inte en civil advokat som inte är anställd av staten eller ens av Trump eller hans kampanj.
2020-11-30, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Jaha, du är en sån där 'granny anal'-typ. Vad trevligt

Jag tror man underskattar vad man sätter i rullning om man forcerar genom resultatet av det här genomkorrupta valet. Det här kan vara tändvätskan för en andra amerikansk revolution. Politiker som blir skjutna, delstater i anarki .. you name it. En sådan spiral kan ge folket hopp om att göra sig av med sådana som du och dina vänner och ta tillbaka makten.
Det här valet är inte forcerat. Snarare har det tagit längre tid än vanligt.

Ja, presidenter som anklagar allt mellan himmel och jord kan mycket väl leda till väldiga tråkigheter, men Trunp har knappast för avsikt att gjuta olja på vågorna i USA. Snarare har mycket av det han gjort varit att uppvigla polarisering.
2020-11-30, 21:37
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Med tanke på att det saknades 47 USB minnen med röster på borde väl det klassas som saknade röster ?

A Republican poll observer from Pennsylvania’s Delaware County, told a Senate GOP Policy Committee hearing in Gettysburg on Wednesday, that he witnessed a range of Election Day irregularities, including 47 USB cards that went missing.

http://conservativeangle.com/gop-poll-watcher-bombshell-47-usb-cards-missing-in-pennsylvania/

Källan är väl sådär , men det har tagits upp på andra håll så det verkar troligt.

Det betyder att...? De ignoreras? Vad gör man här?
2020-11-30, 21:38
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Okej, tolkade som att du också tyckte att hon var tokig när du skrev så men det är ingen big deal. Men du får ju gärna återkomma här i tråden när du faktiskt hört vad vittnen sagt då, som mannen med erfarenhet Dominion.

Om jag orkar titta på det någon gång så gör jag gärna det.

Problemet med mycket av det här är att om det begärs att man ska titta på två timmar film för att ens hitta vad det är som andra pratar om, ja då orkar väldigt få människor göra det.
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Det blir betydligt svårare med säkerhetspapper. En annan nation skulle naturligtvis kunna få fram förfalskningar.

Poströster verkar också vara försedda med någon sorts kod som är olika på varje poströst.

https://www.foxnews.com/politics/states-universal-mail-in-voting-absentee-ballot-requests-voting-2020-race

Och det var inte alla poströster?
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Ja fast nu är det ju så att certifieringarna har ett sistadatum. Man kan inte skjuta på det bara för att någon lämnar in en stämning, det vore ju helt galet.
De pågående rättsfallen anses ju inte ha någon som helst möjlighet att faktiskt påverka utgången av valen, därför har man gått vidare med certifieringarna.

Det man skall ha väldigt klart för sig är att det som sägs i media och det som anförs i domstolarna är helt skilda saker.
Utåt så skriks om fusk och hundratusentals falska röster. I domstolarna talar man om enskilda fel eller teknikaliteter som kan påverka några hundratal röster.
De fåtal fall som rör så stora antal röster att de faktiskt kan ha någon inverkan är å andra sidan totalt orealistiska.

När det gäller Media så har de också varit betydligt långsammare att "calla" stater än tidigare.
man var betydligt snabbare 2016 trots att det i m´ånga delstater var betydligt jämnare än i år.
2016 utropades Trump som vinnare inom ett dygn och Clinton erkände sig besegrad.
Nu väntade man i flera dagar tills det verkligen inte fanns något tvivel om hur delstaterna röstat.
Större delen av ditt resonemang köper jag faktiskt — dvs. dina två första stycken. Klart att man inte kan ta hänsyn till "en stämning", men jag tänker också att det kunde vara rådligt att beakta aspekter i stil med missnöje och osämja. Men, det är klart: märks inget av detta i delstatsparlamentet är saken biff. Vi får väl se om de får anledning att ångra certifiering i någon stat, eller om det blir flera. Som Bergakungen skrev tidigare i dag är det naturligt att administrationen känner tillit till valsystemet, att det funkar som det ska, och då tänker jag att resten — politiker inräknade — i regel gör detsamma. Ett varningens finger där för falsk trygghet.

Det är den växande rörelse främst på nätet som söker bevis för valfusk som kan vända på steken.
2020-11-30, 21:40
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Om jag orkar titta på det någon gång så gör jag gärna det.

Problemet med mycket av det här är att om det begärs att man ska titta på två timmar film för att ens hitta vad det är som andra pratar om, ja då orkar väldigt få människor göra det.

Titta live här just nu från Arizona, bevis efter bevis presenteras att ogilitga röster gått igenom:

https://www.youtube.com/watch?v=rri6flxaXww
2020-11-30, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det betyder att...? De ignoreras? Vad gör man här?

Deras berättelser är ju minst sagt osannolika. Varför har alla dessa vittnen som sett valfusk inte agerat eller rapporterat fusket till ansvariga.
Att någon enstaka kanske inte vågat kan jag köpa men de påstår sig ha hundratals vittnen. Observatörer och valarbetare som sett fusk och felaktigheter.
Men ändå har ingen av dessa agerat när de sett fusket/felaktigheterna och ingen har rapporterat till sina chefer.
Och inte nog med det, ingen av dem har trätt fram i domstol under ED heller.

Jag skulle vilja påstå att trovärdigheten för dessa individer är minst sagt låg.
Du har dessutom den där republikanen som erbjuder 1miljon dollar för bevis om valfusk.
Han har fortfarande inte betalat ut något och belöningen gäller fortfarande. Om det nu finns så mycket bevis borde det betalats ut flera gånger om, eller ja det borde inte ens behövas någon belöning för att lämna fram bevis om det nu finns så mycket som de påstår.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in