2012-11-01, 21:54
Medlem
UAAs avatar
Letar du efter ett forum där 100% av posterna är fullständigt seriösa och späckade med källor så är jag rädd för att göra dig besviken. Det finns nämligen inte. Allra minst på svenska.

Det är två saker du skall lära dig:

1. Be om källa. Om debattören tar sig själv på allvar så kommer han bistå en. Gör han inte det så se 2.

2. Lär dig mentalt filtrera bort brus. Oavsett vilket ämne du diskuterar så kommer det existera visst brus i form av oseriösa inlägg av oseriösa användare. Du kan antingen haka upp dig på dessa, eller så kan du helt enkelt bortse ifrån dem. Bara för att X% av inläggen är oseriösa så innebär det inte att övriga inlägg saknar värde.

Lycka till.
Citera
2012-11-01, 21:57
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burgerping
Jag letar efter ett forum - svensk eller engelskt, spelar ingen roll - som liknar flashback, fast seriösare. Jag vill slippa behöva google informartion jag läser, jag vill hitta ett forum där folk diskuterar, fast med källhänvisningar. Jag läser så mycket "fakta" som det inte finns källor för, vilket är helt opålitligt.

Finns det?

Varför tror du att du slipper vara källkritisk någonstans?

Gå och läs en uppsats med källhänvisningar då?

Eller originalforskning? För där fuskar aldrig någon.
Citera
2012-11-02, 02:34
Medlem
Varför inte gå över till senior LowTax på forums.somethingawful.com
Citera
2012-11-02, 02:50
Medlem
wtfuks avatar
Högskolan?
Citera
2012-11-10, 17:50
Moderator
Allaballawallas avatar
https://www.quora.com/

Inte för att det liknar Flashback särskilt mycket, men Quora ligger kanske lite närmre det TS efterfrågar.

Det går ju visserligen alldeles utmärkt att vara seriös även här på Flashback...
Citera
2020-11-30, 21:34
Medlem
Passepartouts avatar
Jag söker alternativa diskussionsforum till Flashback, främst inriktade på samhälle/politik. Finns det? Om ej, hur skulle man kunna gå tillväga för att starta upp ett sådant forum?

Frågan har uppstått i samband med den sönderspammade tråden om valfusk i USA.
(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.

Och kritik som lyfts kring hur ett gäng postare systematiskt förstör en vuxen diskussion i ämnet. (FB) Det går troll i "Valfusk under USA-valet 2020?
Citera
2020-12-03, 19:47
Medlem
BigFatCones avatar
Jag vill bara flika in att drogforumen är i allra högsta grad seriösa och har garanterat räddat flera liv.
Citera
2020-12-03, 19:48
Medlem
juridikfragors avatar
quora kanske
Citera
2020-12-03, 19:56
Medlem
neuron-drones avatar
Finns bara forum för specifika ämnen. Och man ska vara glad att det finns så många som det gör. Facebook har inte tagit allt. Men finns inga forum för allt. Inte denna typ av forum iallafall.
Citera
2021-01-13, 10:08
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Jag söker alternativa diskussionsforum till Flashback, främst inriktade på samhälle/politik. Finns det? Om ej, hur skulle man kunna gå tillväga för att starta upp ett sådant forum?

Frågan har uppstått i samband med den sönderspammade tråden om valfusk i USA.
(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.

Och kritik som lyfts kring hur ett gäng postare systematiskt förstör en vuxen diskussion i ämnet. (FB) Det går troll i "Valfusk under USA-valet 2020?

De flesta politiska fora i USA är starkt segregerade. Demokrater sitter i sina fora och hatar republikaner och samma sak med republikanerna. Ett undantag där du hittar folk men olika åsikter är Debate Politics:

https://debatepolitics.com/
Citera
2021-02-13, 22:54
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glatous
Men där pratas det bara om politik. Ett forum där det går diskutera det mesta. Från politik till träning och datorer till exempel.

Då är det väl Reddit som gäller. Reddit är dock värdelöst för politiska diskussioner, då det är helt fragmenterat i filterbubblor och censuren dessutom är omfattande, särskilt nu efter det amerikanska valet.
Citera
2021-02-21, 13:14
Moderator
Tinuviels avatar
Forumdel Flashback är främst till för att avhandla frågeställningar som berör Flashback (moderering, buggar, forumförslag etc). Den här tråden ska fokusera på andra forum och som sådan passar den inte i den här forumdelen och flyttas därför.

Flashback --> Ämnen som inga andra forum handlar om
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här