Citat:
Ursprungligen postat av burgerping
Jag letar efter ett forum - svensk eller engelskt, spelar ingen roll - som liknar flashback, fast seriösare. Jag vill slippa behöva google informartion jag läser, jag vill hitta ett forum där folk diskuterar, fast med källhänvisningar. Jag läser så mycket "fakta" som det inte finns källor för, vilket är helt opålitligt.
Finns det?
Sortera borts bla Laidback, I&I, Heta Ämnen, i princip hela drogforat, B&Bk, Konspirationer & alternativa teorier, F&J samt PFOoU så får du kvar ett forum där saker diskuteras seriöst. Eller du kanske hade tänkt dig att exempelvis ett ufologifora skulle kunna existera och det fortfarande skulle gå att ha vettiga och trovärdiga källhänvisningar?
Du kanske skulle behöva rensa ett tiotal forumdelar till, och på så sätt reducera Flashback till något helt annat än vad det är idag. Nej, Flashback är i min åsikt ett av de seriösare forumen du kan hitta med en sån otrolig bredd på diskussionerna och tillåtna ämnen. Du hittar säkert nischade forum som alla var för sig är "seriösare" än Flashbacks respektive delar, men vill man ha allt på en gång är det inte många som kan hålla en flagga till Flashback.