Oj oj oj biverkan, "snuva", "huvudvärk", "ont i magen".
Det här är vad jag petar i mig. Vanliga biverkningar (upp till 1 av 10)
-Infektioner: herpesvirusinfektion, cytomegalusvirus, övre luftvägsinfektion allvarlig infektion i i blod och vävnader. I sällsynta fall med dödlig utgång.
-Hjärta lungor: hjärtklappning, oregelbundna hjärtslag. hjärtsvikt, högt blodtryck, förhöjt blodtryck i lungorna, hosta.
-Problem med matsmältningen: aptitstörningar, väderspänning, utspänd bukt, inflammation i tjocktarmen, förstoppning, halsbränna, munsår, viktökning, viktminskning, magsäcksinflammation.
-Hud och hår ögon: Stickningar i huden, klåda, torr hud, akne, inflammation i huden, oljud i öronen, håravfall, överdriven svettning, synproblem inklusive dimsyn, örontorrhet, blåmärken, depression, sömnlöshet, generaliserat ödem.
-Smärta: Ledvärk, muskelsvaghet, smärtor i bröstkorgen, värk runt händer och fötter, stelhet i muskler leder, muskelkramper.
Tester kan visa: vätska runt hjärtat, vätska i lungorna, febril neutropeni, blödning i magtarmkanalen, höga halter av urinsyra i blodet.
Sedan finns mindre vanliga biverkningar, kan drabba 1 av100 och sällsynta kan drabba 1 av 1000.
Dom listorna är ännu längre. Kan leda till döden är omnämn några gånger.
Jag har haft en del av det ovan, men med tiden går det över kroppen lär sig tåla det.
Narkolepsi var en ovanlig sjukdom med kroniska effekter det är trots allt ovanligt och att något liknade ska komma den här gången med coronavaccinet, det är verkligen inte sannolikt. Dessutom vaccin från flera olika fabrikat tillverkare, visar något av dem på allvarliga brister kommer det inte att användas.
Var inga fegisar ta sprutorna och lev med risken!