Citat:
Ursprungligen postat av
GrodanStropp
Vad får du fram siffran 5.000 som en överdödligheten?
Jag tog skribenten "Perlenbacker"s siffror som räkneexempel. Ifall du kan bidra med konkreta siffror, så är det välkommet.
Citat:
Ursprungligen postat av
GrodanStropp
Folk har dött av Covid19. Men alla 7.500 personerna har inte gjort det.
Jag vet. En del av offren råkade avlida av orelaterade orsaker, just samtidigt som dom hade Corona-virus i kroppen. Den gruppen utgör ungefär 15 procent av offren.
I många fler fall, så samverkade Covid-19 med andra former av ohälsa, för att tillsammans orsaka dödsfallen.
Citat:
Ursprungligen postat av
GrodanStropp
Hur många har dött av/med influensan tidigare år?
Hur många dör av/med vinterkräksjukan varje år?
Jag vet inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
GrodanStropp
Inga lockdowns eller begränsningar där inte.
Det handlar om mycket mer är enbart dödsfallen. Det handlar om en stor mängd sjukfall. Det handlar även om hur samhället påverkas, men den diskussionen passar bättre i den politiska Corona-sektionen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Perlenbacker
Jag förstår inte riktigt din logik. Om 2020 går till historien som det tredje dödligaste året sedan 1990, trots avsaknad av lockdowns, så är det ju inte mycket att snacka om eller hur?
Jo, det är något att snacka om, ifall det handlar om onödiga dödsfall.
Citat:
Ursprungligen postat av
Perlenbacker
En överdödlighet på 5000 personer är inte anmärkningsvärd ens i en närhistorisk kontext. Varför stängde vi inte ner samhället alla andra år då vi fick en högre dödlighet än normalt? Eran logik håller inte, så varför fortsätter ni propagera för en strategi som uppenbarligen är felaktig enligt precis ALL tillgänglig data?
Vilken felaktig strategi anser du att jag har propagerat för?