2020-11-30, 19:52
Medlem
Är detta sorina??

https://instagram.com/mrs__aleshina?...=1rylhyyuw66xb
Citera
2020-11-30, 19:53
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Vem knäcker hon i slutskedet, uppför Alpe Cermis?

Ebba, väl?
Citera
2020-11-30, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasmusehn
I min bok kommer man inte från ingenstans som praktiskt taget okänd och klår en formtoppad Ebba på ett upplopp. Frida måhända men inte Ebba.

Varför skulle Ebba vara formtoppad?
Finns väl ingen mening med att formtoppa för en relativt meningslös tävlingshelg.

Om du byter startposition på Ebba och Sorina kommer Sorina inte vara nära en pallplats.
Citera
2020-11-30, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasmusehn
En och annan? Vad kallar du Sochi OS? Man bedrog hela världen.
Ja men det var bara en dopinghärva likväl om än väldigt omfattande.
Man har skäl att känna sig misstänksam mot Ryssland.
Poängen var att man ska ses som ren tills motsatsen bevisats.
Jag gillar förövrigt Ryssland som land fast det saknar iofs relevans i sammanhanget.
Citera
2020-11-30, 20:01
Medlem
MuscleSharks avatar
Tour de Ski borde dom ställa in den här säsongen. Inte bara pga viruset, men att man har en lång tour samma säsong man kör VM är bara dumt. Speciellt när många av dom bästa inte ens tänker vara med.
Ställ in och i framtiden endast kör touren när det inte är ett mästerskap.
Citera
2020-11-30, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Varför skulle Ebba vara formtoppad?
Finns väl ingen mening med att formtoppa för en relativt meningslös tävlingshelg.

Om du byter startposition på Ebba och Sorina kommer Sorina inte vara nära en pallplats.
Fast start positionen berodde ju på hur de åkt tidigare i minitouren förvisso.
Citera
2020-11-30, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Tour de Ski borde dom ställa in den här säsongen. Inte bara pga viruset, men att man har en lång tour samma säsong man kör VM är bara dumt. Speciellt när många av dom bästa inte ens tänker vara med.
Det blir iofs bara vart fjärde år då.
Citera
2020-11-30, 20:05
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark

Man ska väl inte behöva ställa in touren bara för några norrmänn är sittpissare.
Citera
2020-11-30, 20:06
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Det blir iofs bara vart fjärde år då.

Inget mig emot. Många av dom bästa brukar inte köra touren om det är ett mästerskap några månader senare. Inte så kul att titta på om inte alla dom bästa är med.
Citera
2020-11-30, 20:06
Medlem
Vinterstudion verkar vara effektivaste pandemibekämpningen hittills. 1,2 miljoner satt hemma och såg både längdskidorna och skidskyttet igår.

Orolig tävlingsfri helg att vänta, skidskyttet får försöka axla ansvaret. Kanske tvinga SVT att sända testtävlingen från Östersund?
Citera
2020-11-30, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Fast start positionen berodde ju på hur de åkt tidigare i minitouren förvisso.

Jo visst men jag svarade någon som ifrågasatte hur Sorina kunde besegra Ebba på ett upplopp, då har de olika förutsättningarna betydelse.

Egentligen avgjorde Sorina innan upploppet och spurten är varken Ebbas eller Fridas styrka.
Citera
2020-11-30, 20:38
Medlem
Det finns två saker som kan vara sanna samtidigt:

Norge verkar något hysteriska över corona. Weng behöver hjälp och jag hoppas hon får det. I Ruka var nedförsbacken en större risk för henne än att få corona.

Norge har också klarat sig mycket bättre än Sverige, vilket förmodligen är en blandning av tur och skicklighet. Det kanske var den här paniken som behövdes.

Jag tänker iaf inte kritisera någon för att de inte vill ta några risker nu och vill avvakta. Det valet får de göra själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in