2004-01-24, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chalice
Vad pratar du om???

Vad är det som är frågan enligt din uppfattning isf? Det är just frågan jag diskuterar, den dubbbelmoral man ibland stöter på inom feminismen och dess anhängare.

Jag driver ingen mediedebatt här om det är det du försöker säga!?

Förlåt. Jag var lite snabb i mitt tidigare inlägg. När jag läste vad du skrivit en gång till så förstod jag hur du menar. Feminismforumet är lite svårmodererat, eftersom det till 90% består av rabiata antifeminister, så en fast hand krävs för att hålla trådarna i styr. I detta fall gjorde jag fel, och ber om ursäkt för det.
Citera
2004-01-24, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Men kära debattörer: ta och höj nivån lite grann nu, är ni snälla.

Capone - du missförstod tydligen Silvertejps ordvits--korspostning. Kors, kristen--get it?

Silvertejp - det finns ingen anledning att recensera Capones debattstil. Håll dig till ämnet.

Jo då, jag har haft stort tålamod med den mannen och det på fler forum än detta och någon gång måste det ta slut.
Synd då han har en del vettigt att tillföra innan han bangar ur (åtminstone om hundpsykologi) men det kan inte hjälpas.
Problemet är att ingen moderator uppmärksammat hans debatteknik med dolda flames i trängda lägen och han har aldrig varnats.

Nå, nu får ni återgå till ämnet.

Chalice; Kul, men nu är det så att Capone är portad på grund av upprepade övertamp av Flashbacks regel nummer 16 och inget annat, man måste lära sig skilja på äpplen och päron.
Citera
2004-01-25, 16:57
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvertejp
Chalice; Kul, men nu är det så att Capone är portad på grund av upprepade övertamp av Flashbacks regel nummer 16 och inget annat, man måste lära sig skilja på äpplen och päron.

Du yrar, jag har inte nämnt varken Capone eller flashbacks regler.

Är det någon som borde lära sig skilja på äpplen och päron så är det du.
Citera
2004-01-25, 18:11
Bannlyst
Citat:
Du yrar, jag har inte nämnt varken Capone eller flashbacks regler.

Är det någon som borde lära sig skilja på äpplen och päron så är det du.

Gå till nazzeforum och skrik åt nazisterna en stund så man får lite ro för seriösa studier..
Du har i alla fall inget att tillföra av intelligent liv.
Citera
2004-01-25, 20:00
Medlem
Chalices avatar
Vad är det för fel på dig igentligen?

Jag ville ha en diskussion men du kommer med förolämpningar och personangrepp...

Om det är så att du saknar argument så kan du väl erkänna att du inte har något att komma med, som det är nu gör du bara dig själv till åtlöje.
Citera
2004-01-26, 00:28
Medlem
/dev/jesuss avatar
Citat:

Jag ville ha en diskussion men du kommer med förolämpningar och personangrepp...

Om det är så att du saknar argument så kan du väl erkänna att du inte har något att komma med, som det är nu gör du bara dig själv till åtlöje.
Ta det inte personligt, att Silvertejp tramsar istället för att debattera visar väl främst att du har rätt och att Silvertejp inte är kapabel av att bemöta dina argument. Det är ju inte första gången heller, lixom.
Citera
2004-01-26, 00:36
Bannlyst
Citat:

Felet är att du inte respekterar mina åsikter och försöker få med mig i en debatt som inte är min och dessutom så har du mage att säga att jag förolämpar när jag säger min seriösa åsikt om hur du uppträder.
Mitt intryck av dig är att du lika gärna kunde hänga inne på nazzesforum och skrika åt den minoritetsgruppen som här.

Dessutom var ditt svar inte ett inlägg i en seriös debatt utan bara ett meningslöst bjäbbinlägg som inte tillförde något
Citera
2004-01-26, 01:43
Medlem
Scrambles avatar
Det var mycket länge sen denna tråd handlade om ämnet, som denna gång råkar vara "dubbelmoral i tidningen". Så antingen beger ni er med rask takt tillbaka till ämnet eller så kommer denna tråd bli låst.
Citera
2004-01-26, 18:18
Medlem
Tidningarna är ju de som mest av allt propagerar för feminismen och organisationer som är emot kvinnovåld (inte för att det finns de som är för dito) får stort utrymme. Då kan man inte i när situationen är den omvända säga att det är "äktenskapsdrama" och dra ett löjets skimmer över misshandeln.
Kvinnan fick dessutom ett mycket lindrigt straff i tingsrätten vilket visar att feministiska strömmar påverkat rättsinstanserna också, för inbilla inte mig att en man som penetrerat en kvinnas kön med sina fingrar så det uppståt blåmärken skulle komma undan med ringa misshandel och 1200 kr i böter. Brottsrubriceringen skulle ha vart våldtäkt eller liknande och straffet troligtvis fängelse.
Citera
2004-01-27, 10:56
Medlem
BloodyMarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runars vän
Tidningarna är ju de som mest av allt propagerar för feminismen och organisationer som är emot kvinnovåld (inte för att det finns de som är för dito) får stort utrymme. Då kan man inte i när situationen är den omvända säga att det är "äktenskapsdrama" och dra ett löjets skimmer över misshandeln.
Kvinnan fick dessutom ett mycket lindrigt straff i tingsrätten vilket visar att feministiska strömmar påverkat rättsinstanserna också, för inbilla inte mig att en man som penetrerat en kvinnas kön med sina fingrar så det uppståt blåmärken skulle komma undan med ringa misshandel och 1200 kr i böter. Brottsrubriceringen skulle ha vart våldtäkt eller liknande och straffet troligtvis fängelse.
Om de feministiska strömningarna påverkat rättsväsendet skulle det inte bara vara kvinnorna som råkade ut för den kränkande behandlingen som är gängse vad det gäller våldtäktsfall. Huruvida kvinnans straff var milt eller inte är omöjligt att spekulera i eftersom dagsböter sätts i förhållande till vad den dömde har för årsinkomst. Tjänar hon således inga pengar blir det låga böter, tjänar hon mycket blir de höga. Jag har aldrig hört talats om att en man blivit dömd för våldtäkt för att ha penetrerat en kvinna med fingrarna och dylika spekulationer är bara lösa antaganden så länge man inte har konkreta bevis. Jag förstår inte hur du kan tycka att det är dubbelmoral som drabbar män när en liknande händelse gentemot kvinnor för det första inte ens har nyhetsvärde nog för att uppmärksammas i dagspressen och när dessutom den humoristiska vinklingen gjorts av en man.
Citera
2004-01-27, 12:01
Medlem
Meazurys avatar
Jag postar samma fråga igen, som Chalice ställde för ett tag sedan:
Citat:
Ni är inte intresserade av att skapa ett jämlikt samhälle på lika villkor, utan de män som far illa av manssamhällets normer för skylla sig själva då de faktiskt är män och bär en kollektiv skuld.

Frihet från könsförtryck borde gälla både kvinnor och män oavsett om det är män och patriarkala normer som utövar förtrycket, eller hur?
Jag skulle gärna vilja veta era synpunkter på detta, BloodyMary och Silvertejp.
Citera
2004-01-27, 12:08
Medlem
/dev/jesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meazury
Jag postar samma fråga igen, som Chalice ställde för ett tag sedan:
Jag skulle gärna vilja veta era synpunkter på detta, BloodyMary och Silvertejp.
Silvertejp har iaf redan svarat på det och medger att Feminismen, som hon ser den åtminstonde, inte bryr sig om mäns rättigheter utan hanterar endast kvinnors intressen. Bra av henne att inte hymla om det tycker jag.

(Om jag har missuppfattat Silvertejp helt galet på denna punkt så ber jag om ursäkt för detta, men jag tror inte det då hon har förklarat detta vid flera tillfällen med all önskvärd tydlighet.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in