2020-11-30, 12:47
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Du har bulkat på dig ett par stycken väl? Vad är din uppfattning kring problemet med kylning av minnen, livslängden på komponenterna blir bristande när minnet går på 90-95 celsius.

Skall du sälja alla eller?

Jag vet inget om de problemen. Det blir heller inte mitt problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Nokthal
Härligt, alla har tydligen inte det dock vilket framgår i tråden.

Alla måste göra sitt för att överleva.
Citera
2020-11-30, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Sover du bättre på nätterna efter denna uppmaning?

Jag förstår deras frustration, man kan ifrågasätta den moraliska aspekten av att köpa upp enheter för att sälja dyrare. Det är mildare att rapportera till skatteverket tycker jag.
Citera
2020-11-30, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag vet inget om de problemen. Det blir heller inte mitt problem.

Du skall sälja alla enheter?
Är det moraliskt försvarbart att göra som dig när du anser att någon som rapporterar försäljare till skatteverket gör fel?
Citera
2020-11-30, 12:52
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Du skall sälja alla enheter?
Är det moraliskt försvarbart att göra som dig när du anser att någon som rapporterar försäljare till skatteverket gör fel?

Då det är förbjudet att ens nämna försäljning, kommer jag inte att svara på den frågan.
Att rapportera till Skatteverket.. så lågt och ynkligt!
Citera
2020-11-30, 12:59
Medlem
Citat:
Då det är förbjudet att ens nämna försäljning, kommer jag inte att svara på den frågan.
Att rapportera till Skatteverket.. så lågt och ynkligt!

Rapportera till skatteverket är moraliskt jämförbart med att köpa på sig så många enheter som möjligt enbart för vinst, helst så att barnföräldrar måste betala dubbelt för julklappen. När man tar omoraliska beslut skall man inte gnälla och bilda sig en uppfattning hurvida det är lågt eller inte.

Det är förbjudet att inte betala skatt på affärer, ska du inte följa regelverket om det nu är så viktigt?
Citera
2020-11-30, 13:01
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Rapportera till skatteverket är moraliskt jämförbart med att köpa på sig så många enheter som möjligt enbart för vinst, helst så att barnföräldrar måste betala dubbelt för julklappen. När man tar omoraliska beslut skall man inte gnälla och bilda sig en uppfattning hurvida det är lågt eller inte.

Det är förbjudet att inte betala skatt på affärer, ska du inte följa regelverket om det nu är så viktigt?

Haha. Jag gillar att du är så bitter. Men vet du vad? Har inte tid med dig nu då jag ska till posten och hämta ut 2 enheter.

Någon som vet när butikerna släpper fler i år (om de släpper fler)?
Citera
2020-11-30, 13:05
Medlem
Citat:
Haha. Jag gillar att du är så bitter. Men vet du vad? Har inte tid med dig nu då jag ska till posten och hämta ut 2 enheter.

Någon som vet när butikerna släpper fler i år (om de släpper fler)?

Du har uppfattat mig fel, jag är neutral men ifrågasätter den moraliska aspekten gällande din åsikt angående de som rapporterar till skatteverket fastän att du bulkar på dig enheter av rent egenintresse. Dessutom klagar du på samhällsutvecklingen i samband med detta utan att du inser din egna roll. Jag är inte bitter för att jag pekar ut din dubbelmoral.

Är det inte lågt och ynkligt att medvetet försöka få mig att bli avundsjuk genom att stoltsamt skryta - 'jag har det du vill ha lalala'. Barnsligt beteende, är du vuxen? Jag köper aldrig första utgåvan av en konsol pga barnsjukdomar.

Hur är det försvarbart att du beter dig illa men samtidigt skall kritisera andras beteende? Jag behövde bara ifrågasätta din moral och hur du tänker för att du skulle börja bete dig som en snorunge.
Senast redigerad av testocyp 2020-11-30 kl. 13:26.
Citera
2020-11-30, 13:26
Medlem
Citat:
Du har uppfattat mig fel, jag är neutral men ifrågasätter den moraliska aspekten kring gnällandet på de som rapporterar till skatteverket fastän att man bulkar på sig enheter av rent egenintresse. Dessutom klagar du på samhällsutvecklingen i samband med detta utan att du inser din egna roll. Jag är inte bitter för att jag pekar ut din dubbelmoral.

Här är brister din attityd...
Är det inte lågt och ynkligt att medvetet försöka få mig att bli butthurt genom att stoltsamt skryta 'jag har det du vill ha lalala'. Jag köper aldrig första utgåvan av en konsol så det är ok.

Hur är det försvarbart att du beter dig som ett svin men samtidigt skall kritisera andras beteende? Jag behövde bara ifrågasätta din moral och hur du tänker för att du skulle börja bete dig som en snorunge.

Att h*n beter sig som ett svin för att ha införskaffat x antal konsoler till försäljning är en defitionsfråga. Jag ser personligen inget svinaktigt i att nyttja den fria marknaden. Men då är jag inte heller sosse.
Citera
2020-11-30, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Att h*n beter sig som ett svin för att ha införskaffat x antal konsoler till försäljning är en defitionsfråga. Jag ser personligen inget svinaktigt i att nyttja den fria marknaden. Men då är jag inte heller sosse.

Visst, men jag har inte påstått att han är ett svin enbart för att han bulkat enheter. Det grundar jag på något helt annat, främst hans attityd och beteende. Medvetet försöka få mig att må dåligt genom att skriva att han inte har tid med mig nu då han ska hämta ut 2 konsoler, efter att han trott jag är bitter eftersom jag inte fått tag i en konsol. När man beter sig som en snorunge kan man inte längre rättfärdiga att man anser det vara lågt och ynkligt när en individ rapporterar till skatteverket.
Senast redigerad av testocyp 2020-11-30 kl. 13:38.
Citera
2020-11-30, 14:02
Medlem
För att återgå till ämnet, Elgiganten verkar ha haft en liten flash sale från 13.25. Jag lyckades beställa in en Digital Edition. Verkar dock som att flash salen endast pågick i några minuter då det inte gick att köpa fler kort därefter.

https://i.imgur.com/rFuIcCi.png

Hoppas flera lyckades snappa upp enheter. Och ha tålamod, det verkar dyka upp flera enheter till försäljning.
Citera
2020-11-30, 14:51
Medlem
Citat:
Visst, men jag har inte påstått att han är ett svin enbart för att han bulkat enheter. Det grundar jag på något helt annat, främst hans attityd och beteende. Medvetet försöka få mig att må dåligt genom att skriva att han inte har tid med mig nu då han ska hämta ut 2 konsoler, efter att han trott jag är bitter eftersom jag inte fått tag i en konsol. När man beter sig som en snorunge kan man inte längre rättfärdiga att man anser det vara lågt och ynkligt när en individ rapporterar till skatteverket.

Låt han få hålla på då, den enda som förlorar på det är du som bemödar dig med att svara på hans påhopp.
Citera
2020-11-30, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Låt han få hålla på då, den enda som förlorar på det är du som bemödar dig med att svara på hans påhopp.

Jag känner inte att jag förlorar någonting på att ifrågasätta en individs moral och tankesätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in