Citat:
Ursprungligen postat av
Harrywinston
Hahaha, detta blir bara bättre och bättre. FHM tror alltså att det blir vårväder i mitten av december? Eller har de fortfarande inte fattat att detta är ett säsongsvirus?? Tror de att smittan gick ner i somras för att folk var bättre på att nysa i armvecken?
Det kommer bli en mörk vinter. Och om någon av våra förnekare är sugna på att slå vad så satsar jag i princip vad som helst på att peaken inte nås inom några veckor.
Nej, peaken nås inte om två veckor. Varför lyssna på Tegnell? Vi har väl hört tillräckligt många fyllegissningar från FHM..
Vi kommer troligen att se samma mönster som i våras. Vi kommer att kämpa med skiten tom maj 2021, inkl toppar och dalar.
Varje dal kommer att tolkas som seger och varje topp tolkas som världens undergång. Trådens två läger kommer att låta likadant nästa år.
Personligen är jag djupt oroad över regionerna, som är i bedrövligt skick. När man tom börjar tafsa på barnvården, så är det riktigt j-a illa. Den brukar annars vara helig. I region Sörmland pausas ickeakut barnvård tom 15/12 om jag minns rätt.
Sk ickeakuta åtgärder är knappast bagateller för de berörda och vi kan lita på att begreppet "ickeakut" kommer att tänjas till det yttersta.
Det människor utanför vården sällan tänker på, är det gigantiska ickeakuta underhållsarbete som genomförs 24/7. Vården arbetar ständigt för att förhindra att patienter blir sämre. Det är som bilservice.