2020-11-30, 11:45
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Ebba saknar moral, att hon skulle haft en uppfostran i Guds namn känns avlägsen, den var nog i Djävulens namn.

Hon gick ju ut i media att om Esbjörn verkligen ångrat köpet så skulle hon backa, men det var bara bullshit som allt annat hon sagt och gjort!

Hur många gånger har detta varit uppe? jag har tappat räkningen.
Detta är en del av det hon sa kolla igen och återkom med rätt sitat
2020-11-30, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
Man undrar om det är det juridiska ombudet som har rått Esbjörn att hålla sig undan och inte skriva under köpebrevet samt polisanmäla Ebba för trädfällningen.

Det finns processekonomiska skäl för Esbjörn att var försiktig när det gäller domstolsförhandlingar.

I tvistemål är huvudregeln att den "förlorande parten" betalar både sina egna och motpartens rättegångskostnader.

I brottmål är huvudregeln att den som döms för brott ska ersätta staten för den offentlige försvararens kostnadsräkning.

Jag utgår ifrån att Esbjörn har hemförsäkring och att han kommer få framgång. Ebbas prisreduktion ger många miljoner att processa för.

Att hålla sig undan och inte öppna dörren för folk som vill saker man inte bett om är ett gott råd. Vi har otäcka fall som politikern Ebba Usch som vill ha ett hus, utan att beakta Esbjörns ålder och den oro han utsätts för, som faktiskt kan förkorta hans liv. Vi har de unga männen i Vallentuna som knackar på efter att folk i grannskapet sålt en fastighet och de torterar till döds för att få loss köpeskillingen.

Att inte öppna för främlingar vet alla, efter alla åldringsrån i hemmet. Det läskiga är att det förstör för oss alla som har haft tillit till våra grannar. Tänk om de har en son eller dotter som behöver en bostad mer än en gamling?

När man anlitar ombud, är det ombudet som företräder en part i tvistemål. Man får närvara, men det är ett normalt förfarande att låta ombudet sköta allt som rör tvisten.

Med tanke på den höga smittspridningen i Uppsala och omnejd, vore det vansinne för Esbjörn att dyka upp på ställen han inte måste vara på. Att Ebba skiter i Esbjörn, hans rätt till liv, hälsa och egendom har hon redan visat när hon är ökar på smittspridningen med sitt leverne, och söker upp en äldre människa som råkar äga ett hus hon spanat in.

Det vidrigare är att Esbjörn är 70+, tillhör en riskgrupp som inte ens fått individuell läkarhjälp under Pandemin. Om han blivit sjuk, hade han varit död, i det fall han hade behövt läkarvård. Esbjörns död hade i och för sig löst Ebbas ogrundade talan i domstol, där Esbjörn och ombudet, inte kan bemöta hennes lögner om muntliga avtal och vad han gick med på, hur bullarna smakade, och övriga omständigheter som inte kan motbevisas kommer förvandlas till sanning.

När Binninge håller Esbjörn borta från möten med smittspridare, håller han klienten vid liv. Det tycker jag är en bra strategi.
2020-11-30, 11:52
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
En bortretuscherad person som står bredvid den nersågade granruskan? Någon med motorsåg i handen kanske?

Jag tror inte att det går att avgöra med hjälp av en bild hur lång tid som gått. Det ser nysågat ut, men min egen erfarenhet från min egen skog är att det kan se nysågat ut ganska länge, betydligt längre än 1 månad. Men jag är ingen expert på detta.

Det som är märkligt är att EB och hennes hjälpreda skulle låtit ruskan ligga kvar. Tanken med att röja undan sly var ju för att underlätta att dränera runt huset. Då borde den ju inte ha legat kvar över huvud taget.

Min misstanke är att någon faktiskt kan ha arrangerat en falsk bild för att "bevisa" hur EB farit fram med motorsågen och för att visa hur ledsen Esb är.

Tanken slog mig med och den är sågad med typ bågsåg vilket finns en del fördelar med det är tyst!
Annars bara nackdelar!
2020-11-30, 12:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag utgår ifrån att Esbjörn har hemförsäkring och att han kommer få framgång. Ebbas prisreduktion ger många miljoner att processa för.

Att hålla sig undan och inte öppna dörren för folk som vill saker man inte bett om är ett gott råd. Vi har otäcka fall som politikern Ebba Usch som vill ha ett hus, utan att beakta Esbjörns ålder och den oro han utsätts för, som faktiskt kan förkorta hans liv. Vi har de unga männen i Vallentuna som knackar på efter att folk i grannskapet sålt en fastighet och de torterar till döds för att få loss köpeskillingen.

Att inte öppna för främlingar vet alla, efter alla åldringsrån i hemmet. Det läskiga är att det förstör för oss alla som har haft tillit till våra grannar. Tänk om de har en son eller dotter som behöver en bostad mer än en gamling?

När man anlitar ombud, är det ombudet som företräder en part i tvistemål. Man får närvara, men det är ett normalt förfarande att låta ombudet sköta allt som rör tvisten.

Med tanke på den höga smittspridningen i Uppsala och omnejd, vore det vansinne för Esbjörn att dyka upp på ställen han inte måste vara på. Att Ebba skiter i Esbjörn, hans rätt till liv, hälsa och egendom har hon redan visat när hon är ökar på smittspridningen med sitt leverne, och söker upp en äldre människa som råkar äga ett hus hon spanat in.

Det vidrigare är att Esbjörn är 70+, tillhör en riskgrupp som inte ens fått individuell läkarhjälp under Pandemin. Om han blivit sjuk, hade han varit död, i det fall han hade behövt läkarvård. Esbjörns död hade i och för sig löst Ebbas ogrundade talan i domstol, där Esbjörn och ombudet, inte kan bemöta hennes lögner om muntliga avtal och vad han gick med på, hur bullarna smakade, och övriga omständigheter som inte kan motbevisas kommer förvandlas till sanning.

När Binninge håller Esbjörn borta från möten med smittspridare, håller han klienten vid liv. Det tycker jag är en bra strategi.

EBT är, så korkad, så ointelligent att man inte tror det är sant, dessutom fullständigt utan moral eller etiskt tänkande.

Corona stoppar familjer från att besöka sina äldre släktingar, men EBT hon åker hem till Esbjörn som om allt vore normalt, hon festar på Stureplan som om allt vore normalt, hon är ju helt jävla ansvarslös, hur i helvete kan KD stå bakom henne?!

Hon är partiledare för ett parti i Riksdagen men lever och lär som en ansvarslös, omogen, lössläppt, äldre tonåring utan vetskap om vad konsekvens av eget handlade betyder!

Ett tips till EBT, läs ett par böcker om etik och moral, men just de ja, EBT läser ju inte böcker...
2020-11-30, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Tanken slog mig med och den är sågad med typ bågsåg vilket finns en del fördelar med det är tyst!
Annars bara nackdelar!

Jösses! Jag ser framför mig hur brorsonen, Brännström och Esb smyger runt med bågsågen för att arrangera en lämplig vandalisering innan de polisanmäler.

Synd att polisanmälningar inte är offentliga. Det hade varit väldigt intressant att se hur den här har motiverats.
2020-11-30, 12:29
Medlem
BorgeHs avatar
Denna fastighetsaffär håller på att utvecklas till en legal gyttjebrottning. Stämningar från Ebba Busch följs av polisanmälningar från motparten. Allt utspelas inför öppen ridå och vi förvånas över alla turer och parternas agerande. Vi är många som är upprörda över Ebba Buschs brist på omdöme, att hon inte insåg vart hela fastighetsaffären skulle leda till på ett tidigt stadium.

Fakta är att Ebba Busch har under en pandemi kontaktat en 81-årig person och diskuterat ett köp av en fastighet. Bara detta tyder på en viss omdömeslöshet, då vi andra undviker att besöka anhöriga i denna ålder, än mindre sitta ner och dricka kaffe och hembakta bullar med dem. Vad tänkte hon när hon samtidigt anklagar regeringen för att "berått mod" utsätta gamla för smittan?

När den gamle förmåtts skriva under ett köpeavtal ångrar han sig efter ett tag. Troligtvis efter påverkan av anhöriga eller en pensionatvärdinna. Men det kvittar väl vem den gamle pratar med? Det intressanta är att han ångrat sig. Tyvärr verkar det vara så att ensamma äldre med tillgångar lockar till sig lycksökare i form av giriga avlägsna släktingar och "hjälpsamma" grannar. Men det viktiga är vad säljaren själv vill med sin egendom. Vad vi andra tycker är egentligen inte intressant så länge säljaren har sina mentala förmågor kvar.

Ebba Busch skriver på sin Facebook att om säljaren ångrar sig vill hon ej genomföra affären, men hon instruerar sin advokat att göra tvärtom, att stämma säljaren för att genomföra köpet. Frågan domstolen måste nu avgöra är om säljaren har förstått vad han skrivit på eller om Ebba Busch "vid avtal eller någon annan rättshandling utnyttjar någons trångmål, oförstånd, lättsinne eller beroendeställning till att bereda sig förmån, som står i uppenbart missförhållande till motprestationen eller för vilken motprestation inte ska lämnas". I detta sammanhang har fastighetens värde diskuterats, om det är värd 3,95 milj. kr eller 4,2 milj. kr eller rent av 5,5 milj. kr. Men är det intressant? Om Ebba Busch övertalat och utnyttjat den gamle säljaren kvittar det om avtalade priset på fastigheten är 1 eller 2 milj. kr för lite. Domstolens beslut blir väl inte mindre mindre uppseendeväckande om prisskillnaden är 1 istället för 2 milj. kr?

Kanske vinner Ebba Busch sin stämning, men vad blir det politiska priset? Vill hon verkligen gå till historien som den ledare för ett parti med en kristen värdegrund som enbart kommer att kommas ihåg för att hon tjatat sig till och tvingat en 81-åring till domstol för att komma över hans fastighet? Att "ebba-buschat" en pensionär på hans fastighet?
2020-11-30, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Jösses! Jag ser framför mig hur brorsonen, Brännström och Esb smyger runt med bågsågen för att arrangera en lämplig vandalisering innan de polisanmäler.

Synd att polisanmälningar inte är offentliga. Det hade varit väldigt intressant att se hur den här har motiverats.

Nu är Ebba Usch kompisarna desperata. Du ljuger om att Esbjörn orsakat skadegörelsen själv. Det finns inget behov av den slags hjälp, Ebba klarar hitta på osanningar helt på egen hand och hon har redan snärjt in sig om att hon inte kommer tvinga Esbjörn att sälja och sen inleder hon en rättslig tvist.

Ebba har sökt lagfart två gånger utan framgång. Slarvamajan trodde att hon hade ett köpebrev som skulle ge henne lagfart direkt. Hon kan inte ens läsa en text på en blankett och se till att den fylls i korrekt.

Den handling som Ebba Usch fick av Sjönära är ett köpekontrakt. Det fanns inte med på kartan att detta köp gjordes i två steg med ett köpeavtal, eftersom det finns inga punkter och svävarklausuler i avtalet som är syftet med den slags avtal.

Det är Ebba Usch juridiska rådgivning som nu kommer med en efterkonstruktion om att köpebrevet var ett avtal som sedan skulle bli ett nytt möte där köpekontrakt undertecknades av båda parter med vittnen. Jag är övertygad om att Ebba blev chockad när hon inte fick igenom köpebrevet hos Lantmäteriet. Av hennes agerande framkommer det att hon trodde saken var klar i och med att Esbjörn skrev under. Men det hon har är bara ett bristfälligt köpebrev, eftersom formkraven inte är uppfyllda.

Min analys av Ebba är att när saker blir för enkla i livet och det fixar sig, gör man det man är van vid och särskilt när man vet att det alltid funkar. Hon har levt i ett elfenbenstorn, där valresultatet skyddat henne från kritik och tråkiga sysslor.

Nu var det inte politik, med ett kansli med rådgivare och underhuggare som sköter allt. Ebba kan själv trodde hon, hon var själv ute på äventyr för att göra stora affärer, och det sket sig helt av banala orsaker som lättja, slarv, läs och skrivsvårigheter, där hon inte såg raden på dokumentet där två vittnen ska bevittna säljarens underskrift på avtalet.

Nu kom något juridiskt ljushuvud på att det inte alls är ett köpebrev, utan ett avtal. Men om det var syftet från början att ha överlåtelsen i två steg, så skulle inte Ebba söka lagfart två gånger på den handlingen, och börja röja hos Esbjörn. Hon hade väntat tills hon hade ett köpebrev som ger lagfart. Det finns inte med i Ebba sinnevärld att Esbjörn inte vill sälja, när hon bestämt sig för att där vill hon bo. För henne är det hon gör lagligt, bara för att det är hon. Nu är hon i en sits där det inte går att snacka sig ur med den retorik hon har i politiken.

Det jag skulle vilja se är Mäklarbyrån Sjönäras köpeavtal och köpebrev, för att bli 100% säker i mina slutsatser.
2020-11-30, 13:07
Medlem
couguars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x

Någon med abonnemang hos AB som kan plocka upp de bilder som AB publicerade och nu ligger bakom betalvägg, där fanns verandan med höger fönster med som var i annat skick än det Expressen visar, på Expressens bild står också en alu-stege rest mot höger väggliv, så det gjordes något.

Jag vet inte om det kan vara den här bilden som du efterfrågar? Jag ser ingen stege på bilden men ...
https://www.google.com/search?q=ebba+busch+ruckel+oisin&tbm=isch&ved=2ahU KEwjQ0aaQm6rtAhXNwSoKHftGAJgQ2-cCegQIABAA&oq=ebba+busch+ruckel+oisin&gs_lcp=CgNpb WcQAzoGCAAQCBAeUOR9WJ2KAWDOjQFoAHAAeACAAVSIAfsCkgE BNpgBAKABAaoBC2d3cy13aXotaW1nwAEB&sclient=img&ei=1 93EX5CKH82DqwH7jYHACQ&bih=698&biw=1344&client=fire fox-b-d#imgrc=NTX7CjQKTcu2_M
2020-11-30, 13:11
Medlem
Ja du lilla Ebba. Måste du ha den där jävla gården? Köp en tvåa i centrala Uppsala istället. Högmod går före fall vettu..
2020-11-30, 13:11
Medlem
Knut-Annes avatar
Tror att Expressen börjar vända i denna historia, Ebba är inte längre Antikrist.
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/esbjorn-anmaler-kd-ledaren-ebba-busch-for-tradfallning/

Något som verkade få dem att undra, var att Esbjörn vände i dörren, när senaste mötet skulle hållits.
Hur har han tänkt sig att få köpet att gå tillbaka om han vägrar mötas?
Karln verkar mer och mer underlig.
Vem är denne hemlige ledsagare, han vägrar uppge namn på?
Kanske Majkgård eller en av hennes döttrar?
2020-11-30, 13:12
Medlem
couguars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Hur många gånger har detta varit uppe? jag har tappat räkningen.
Detta är en del av det hon sa kolla igen och återkom med rätt sitat

Den 9 oktober skrev Ebba Busch på sin FB att "Jag kommer inte att genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill." Det här FB-inägget av EB har varit uppe flera ggr tidigare i tråden.

Sista stycket i Ebba Busch Facebook-inlägg från den 9 oktober:

Jag hoppas att frågan löses snabbt, för allas skull. Jag har agerat i god tro. Jag kommer inte att genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill. Och självfallet inte om han skulle vara att betrakta som inkapabel att fatta beslut, tvärtemot hur jag och andra uppfattat honom. Jag hoppas nu att detta kan lösa sig på bästa sätt.

https://www.facebook.com/buschebba/posts/3646433112042744
2020-11-30, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nu är Ebba Usch kompisarna desperata. Du ljuger om att Esbjörn orsakat skadegörelsen själv. Det finns inget behov av den slags hjälp, Ebba klarar hitta på osanningar helt på egen hand och hon har redan snärjt in sig om att hon inte kommer tvinga Esbjörn att sälja och sen inleder hon en rättslig tvist.

Ebba har sökt lagfart två gånger utan framgång. Slarvamajan trodde att hon hade ett köpebrev som skulle ge henne lagfart direkt. Hon kan inte ens läsa en text på en blankett och se till att den fylls i korrekt.

Den handling som Ebba Usch fick av Sjönära är ett köpekontrakt. Det fanns inte med på kartan att detta köp gjordes i två steg med ett köpeavtal, eftersom det finns inga punkter och svävarklausuler i avtalet som är syftet med den slags avtal.

Det är Ebba Usch juridiska rådgivning som nu kommer med en efterkonstruktion om att köpebrevet var ett avtal som sedan skulle bli ett nytt möte där köpekontrakt undertecknades av båda parter med vittnen. Jag är övertygad om att Ebba blev chockad när hon inte fick igenom köpebrevet hos Lantmäteriet. Av hennes agerande framkommer det att hon trodde saken var klar i och med att Esbjörn skrev under. Men det hon har är bara ett bristfälligt köpebrev, eftersom formkraven inte är uppfyllda.

Min analys av Ebba är att när saker blir för enkla i livet och det fixar sig, gör man det man är van vid och särskilt när man vet att det alltid funkar. Hon har levt i ett elfenbenstorn, där valresultatet skyddat henne från kritik och tråkiga sysslor.

Nu var det inte politik, med ett kansli med rådgivare och underhuggare som sköter allt. Ebba kan själv trodde hon, hon var själv ute på äventyr för att göra stora affärer, och det sket sig helt av banala orsaker som lättja, slarv, läs och skrivsvårigheter, där hon inte såg raden på dokumentet där två vittnen ska bevittna säljarens underskrift på avtalet.

Nu kom något juridiskt ljushuvud på att det inte alls är ett köpebrev, utan ett avtal. Men om det var syftet från början att ha överlåtelsen i två steg, så skulle inte Ebba söka lagfart två gånger på den handlingen, och börja röja hos Esbjörn. Hon hade väntat tills hon hade ett köpebrev som ger lagfart. Det finns inte med i Ebba sinnevärld att Esbjörn inte vill sälja, när hon bestämt sig för att där vill hon bo. För henne är det hon gör lagligt, bara för att det är hon. Nu är hon i en sits där det inte går att snacka sig ur med den retorik hon har i politiken.

Det jag skulle vilja se är Mäklarbyrån Sjönäras köpeavtal och köpebrev, för att bli 100% säker i mina slutsatser.

Jag har följt dina inlägg. Du vräker ur dig osakligheter på löpande band. Dina bedömningar saknar dessutom verklighetsanknytning. Jag har gjort åtskilliga fastighetsaffärer under mitt liv. Det kan mycket väl gå till på det sätt som skett. Att man som säljare inte anlitar mäklare är inget konstigt alls. Att köparen vill se till att köpekontraktet är uppställt enligt reglerna i Jordabalken och därför anlitar en expert på fastighetsaffärer är inte heller konstigt.

Jag ser inget konstigt alls i denna fastighetsaffär FÖRUTOM säljarens agerande efter det att köpeavtalet var ingånget. Hans agerande bedömer jag som orsakat och framtvingat av brorsonen, kursgårdsdamen och låtsasadvokaten tillsammans med den helt osannolikt okunniga journalisten Brännström.

Esb har INTE NÅGON GÅNG med egna ord SJÄLV talat om för EB att han inte vill fullfölja affären. Allt har sagts, skrivits och påståtts av andra än Esb.

EB har försökt få tala med Esb och höra detta från HANS EGEN MUN. Han har hållit sig undan.

Med sådana skumrasksfigurer som Esb tyvärr har som "vänner" behöver han inga fiender.

Den typen av personer kan ställa till mycket elände med sina felaktiga gissningar och galna råd till personer som de har i sitt våld. Att de skulle ha riggat foton för att "bevisa" att de har "rätt" skulle inte alls vara särskilt märkligt när det handlar om personer som agerat på det sätt de redan gjort.

Jag är inte särskilt förtjust i EB eller hennes parti. Men jag är väldigt säker på att det är hon som har rätten på sin sida i denna sak.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in