Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
du visar inga belägg på dina fantasier. Så, vi har visst kommit någonstans. Vi har kommit fram till att du inte har några belägg för dina fantasier.
Var vi inte klara?
Turordningsreglen behärskar redan min 3åring, men visst han är inte en hycklande förtryckare.
Citat:
Mina belägg är personliga, ja. Och därför kan jag inte visa dessa. Det är mina belägg. Och andras upplevelser av att vara våldsutsatta: de jag har kommit i kontakt med via stödgrupp för andra våldsutsatta (i min ungdom). Det är vänner och bekanta som har varit utsatta. Det är två släktingar som har varit våldsutsatta. Ingen av oss är våldsverkare själv. Men hur ska jag kunna visa belägg för detta på ett anonymt forum? Det går inte. Antingen väljer du att tro mig. Eller så väljer du att inte tro på mig och istället tro på dina egna vilda fantasier. För så länge du inte har belägg för det du tror på så är det just: fantasier. Jag har iaf. personliga erfarenheter.
Du ljuger.... och det är mitt belägg.
Citat:
Men av de jag känner som har varit våldsutsatta så skiljer sig dessa inte alls från SVTs dokumentär "Våldsam kärlek". Det skiljer sig inte från allt teoretiskt material du kan finna om våld i nära relationer. Du kan själv googla för att få information om tex. den så kallade normaliseringsprocessen och hur den går till. Om psykiskt och fysiskt våld och hur det påverkar offret. Det finns hur mycket som helst att läsa i ämnet.
bara i 10%-20% av de anmälda fallen (vilket omfattar samtliga kvinnor på "skyddat boende") i den 80%-90% av fallen är det "på ett annat sätt"....
Citat:
Sedan är det fortsatt så att det dödad 16 kvinnor/år av en partner/expartner. Kvinnor utsätts oftare än män av dödligt våld, vilket förmodligen är förklaringen till att det läggs mer resurser kring mäns våld mot kvinnor än mot kvinnors våld mot män. Men naturligtvis är kvinnors våld mot män hemskt. Inte sällan väldigt mycket psykiskt nedbrytande våld. Psykisk misshandel. Som leder till en hel del besvär för individen. Därav behövs det mer pengar till mansjourer. Så här är vi två överens, vilket du inte tycks ha förstått under hela denna debatt.
mm 16kvinnor/år x 100milioner i statligt bidrag
mm 3män pär år x0 kr i statligt bidrag,
Vilken grupp leder historiskt dödandet av sina barn tror du....
Citat:
Det vi inte är överens om är att du tror att offer också är förövare. Jag råder dig att se SVTs dokumentär "Våldsam kärlek" åter. Tror du att någon av de fyra kvinnorna var våldsverkare mot sina män? Jag tycker den mycket väl gestaltar hur det ser ut.
Jo jag har sett den, vad säger du om de 26st kvinnorna som inte omnäms i programet, de som
anmälde samma/snarlika saker men där utredning las ner eller "förövaren" friades