2020-11-28, 12:53
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Att flera domare har sagt att inga bevis har lagts fram betyder rimligen att det stämmer.

Det gör det troligt, men det är inte bevisat.

Citat:
Om du säger att det finns en möjlighet att de ljuger så borde du ju ha en teori till vad anledningen till det kan vara. Har du inget mer att säga än "de kanske ljuger av nån anledning" så kan man ju inte göra mycket mer än att avfärda dig.

Nej, det behöver jag inte. Det räcker med att konstatera att det finns en möjlighet för dom att inte tala sanning, eller att dom säger något som kan feltolkas, eller att media har utelämnat viktiga delar...

Citat:
Nej, det gör jag inte. Jag säger att faktumet att Trumpkampanjen inte visat några bevis i någon av sina stämningar betyder att det inte finns några bevis. Hade de haft bevis så skulle de ju naturligtvis lagt fram det.

Jo, det gör du. Det är inte ett faktum att Trump-kampanjen inte har visat några bevis. Det enda faktumet är att det finns domstolar som inte har godtagit vad som har visats.
Citera
2020-11-28, 13:52
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av croowley
Nej det "skulle ju naturligtvis" inte lägga fram det än. Det köper förmodligen tid. Tim pool förklarar det i sin senaste om du är intresserad. Han är ingen "foliehatt" och var dessutom på "eran" sida innan han insåg hur störda demokraterna är.
Köpa mer tid för vad? Till och med deras överklaganden har avfärdats. Domstolsprocesserna är snart över, utan att de lyckats bevisa ett skit. De har inte köpt någon tid, de får inte mer tid genom att förlora rättsprocesser.

Citat:
Det är ett enormt maskineri och en sjuhelvetes schackmatch för att ro detta i hamn för trump.
Det gäller att spela sina kort rätt annars kommer Biden att tillträda.
Att "spela sina kort rätt" är att lämna in stämningar utan bevis som sedan slängs ut av varje domstol i varje stat?

Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Nej, det behöver jag inte. Det räcker med att konstatera att det finns en möjlighet för dom att inte tala sanning, eller att dom säger något som kan feltolkas, eller att media har utelämnat viktiga delar...
"De har inte lagt fram några bevis eller ens några specifika anklagelser" kan feltolkas? Kanske om man har långt under medel-IQ. Det spelar ingen roll vad media rapporterat, du kan läsa domstolsdokumenten själv.

Citat:
Jo, det gör du. Det är inte ett faktum att Trump-kampanjen inte har visat några bevis. Det enda faktumet är att det finns domstolar som inte har godtagit vad som har visats.
Nej, faktumet är att alla domare har konstaterat att inga bevis har lagts fram. Även republikanska domare har sagt det. Att du ändå verkar tro att något annat kan ligga bakom det beror på din låga intelligens, inte att det finns någon rimlig möjlighet att något annat försigår.
Citera
2020-11-28, 14:29
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
"De har inte lagt fram några bevis eller ens några specifika anklagelser" kan feltolkas? Kanske om man har långt under medel-IQ. Det spelar ingen roll vad media rapporterat, du kan läsa domstolsdokumenten själv.

Det kan jag, men det är du som påstår att det är bevisat att det inte förekommit valfusk, så då får du belägga det själv.

Citat:
Nej, faktumet är att alla domare har konstaterat att inga bevis har lagts fram. Även republikanska domare har sagt det. Att du ändå verkar tro att något annat kan ligga bakom det beror på din låga intelligens, inte att det finns någon rimlig möjlighet att något annat försigår.

Jag säger inte att jag tror det. Jag säger att det du lägger fram inte är bevis utan bara indicier.
Citera
2020-11-28, 15:45
Medlem
Citat:
Köpa mer tid för vad? Till och med deras överklaganden har avfärdats. Domstolsprocesserna är snart över, utan att de lyckats bevisa ett skit. De har inte köpt någon tid, de får inte mer tid genom att förlora rättsprocesser.

Att "spela sina kort rätt" är att lämna in stämningar utan bevis som sedan slängs ut av varje domstol i varje stat?

Som att diskutera med en vägg..
De vill att det går till supreme court, allt de ville ha från t.ex. överklagandet i PA var en utfrågning. Vilket de fick. (En vinst för trump).
De hade 10+ vittnen inklusive demokrat som vittnar om att de gång på gång matat in samma valsedlar i maskinerna. VALFUSK kallas det. Vad är det du inte förstår?

I vissa områden, som såklart lutar tungt åt Biden lät de fixa valsedlarna medans i andra områden (Trumps) tilläts det inte.

DET FINNS MÄNGDER MED BEVIS. Sitt lugnt i båten och låt processen ha sin gång.

Bara det fakto att Biden ENDAST över presterade i områden där det behövdes kan ju tyckas jävligt märkligt.
Senast redigerad av croowley 2020-11-28 kl. 15:52.
Citera
2020-11-29, 09:37
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det kan jag, men det är du som påstår att det är bevisat att det inte förekommit valfusk, så då får du belägga det själv.
Det är sant, men det är inte så bevis funkar. Det är den som påstår att fusk har förekommit som måste presentera bevis. Kan den personen inte presentera bevis så kan man avfärda det som osant.

Citat:
Jag säger inte att jag tror det. Jag säger att det du lägger fram inte är bevis utan bara indicier.
Indicier? Jag tror att du har missuppfattat vad det ordet betyder.
Citera
2020-11-29, 09:40
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Som att diskutera med en vägg..
De vill att det går till supreme court, allt de ville ha från t.ex. överklagandet i PA var en utfrågning. Vilket de fick. (En vinst för trump).
En vinst för Trump? Bara en korkad Trumpsupporter skulle tolka en förlust i domstol som en vinst för Trump. Menar du att deras plan är att inte presentera bevis för att medvetet förlora, pga att de vill hamna i Supreme Court där de äntligen presenterar bevisen? Jag ska PM:a dig och fråga hur bra du tycker den planen är i efterhand när de förlorat i Supreme Court pga bevisbrist också. Var har du ens hört att detta är planen? Foliehatts-communitys online?

Citat:
De hade 10+ vittnen inklusive demokrat som vittnar om att de gång på gång matat in samma valsedlar i maskinerna. VALFUSK kallas det. Vad är det du inte förstår?
I vissa områden, som såklart lutar tungt åt Biden lät de fixa valsedlarna medans i andra områden (Trumps) tilläts det inte.
Skitsnack. Källa på detta?
Citera
2020-11-29, 13:59
Medlem
Citat:
En vinst för Trump? Bara en korkad Trumpsupporter skulle tolka en förlust i domstol som en vinst för Trump. Menar du att deras plan är att inte presentera bevis för att medvetet förlora, pga att de vill hamna i Supreme Court där de äntligen presenterar bevisen? Jag ska PM:a dig och fråga hur bra du tycker den planen är i efterhand när de förlorat i Supreme Court pga bevisbrist också. Var har du ens hört att detta är planen? Foliehatts-communitys online?

Skitsnack. Källa på detta?

Jag lägger mig!! Du har såklart rätt. Jag är bara en dum trumphejare som inte följt utvecklingen i alla de med medier jag kan hitta dagligen.
Jag påstår inte att jag helt förstår processen, men jag kan läsa att du gör det ännu mindre.

Källa? Hade du gjort som jag sa, hade du sett det. Men du vägrar ju ta in info från "foliehatts-communityt" a la Rudy Giuliani.

Vi hörs i PM, ha en fortsatt fin söndag.

Oh btw, det ser ut som att PA faller as we speak.
Citera
2020-11-29, 22:32
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Jag lägger mig!! Du har såklart rätt. Jag är bara en dum trumphejare som inte följt utvecklingen i alla de med medier jag kan hitta dagligen.
Tror du själv på att den korrekta tolkningen av informationen som finns i media är att det är en vinst för Trump att förlora i varje domstol de tagit detta till?

Citat:
Källa? Hade du gjort som jag sa, hade du sett det. Men du vägrar ju ta in info från "foliehatts-communityt" a la Rudy Giuliani.
Att Trumps advokat påstår att bevis finns trots att de inte har visat något sådant är bevis enligt dig? Det säger ju en del om din intelligens och förmåga till källkritik. Jag känner till anklagelserna du pratar om, med några belägg för anklagelserna finns inte.

I den senaste intervjun med Trump på Fox News så klagar Trump på rättsväsendet för att de "inte har gett dem en chans att lägga fram bevisen". Detta är ju helt tvärtemot ditt påstående att det hela är planerat. Dessutom är det helt fel då man lägger fram bevisen i samband med stämningen. Vilket de inte har gjort.

Citat:
Oh btw, det ser ut som att PA faller as we speak.
Vart läser du det?
Senast redigerad av sugmag-se 2020-11-29 kl. 22:57.
Citera
2020-11-30, 09:17
Medlem
Citat:
Tror du själv på att den korrekta tolkningen av informationen som finns i media är att det är en vinst för Trump att förlora i varje domstol de tagit detta till?

Att Trumps advokat påstår att bevis finns trots att de inte har visat något sådant är bevis enligt dig? Det säger ju en del om din intelligens och förmåga till källkritik. Jag känner till anklagelserna du pratar om, med några belägg för anklagelserna finns inte.

I den senaste intervjun med Trump på Fox News så klagar Trump på rättsväsendet för att de "inte har gett dem en chans att lägga fram bevisen". Detta är ju helt tvärtemot ditt påstående att det hela är planerat. Dessutom är det helt fel då man lägger fram bevisen i samband med stämningen. Vilket de inte har gjort.

Vart läser du det?

Det vore lättare om du försökte och slutade misstolka med flit, kom igen nu..
Ingen har sagt att förlusterna är en vinst för Trump. Jag sa att utfrågningen var det.

Kanske blir lättare för dig att förstå om jag använder orden "evidence och proof"
Det finns mängder med "evidence" men inga "proof". Därför vill de få till utfrågningarna som kanske leder till större utredningar av det påstådda valfusket där de faktiskt kan hitta "proof".
Vem har beställt valsedlar i de dödas namn? Hur kommer det sig att Biden fick ca 600k röster i en dumpning när Trump i samma dump fick dryga 3500? osv osv. Biden har inte ens i närheten av 99+% stöd någonstans, vilket skulle behövas för de siffrorna.

Lägg ner dina jävla facepalm smileys och anklagelser om låg intelligens när du själv inte kan förstå enkla koncept.

Och snälla, kan du ge mig en jävla anledning till varför man sätter upp byggskivor i fönsterna? Vad exakt är det allmänheten och poll watchers inte ska få se?
Senast redigerad av croowley 2020-11-30 kl. 09:33.
Citera
2020-11-30, 09:39
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Det vore lättare om du försökte och slutade misstolka med flit, kom igen nu..
Ingen har sagt att förlusterna är en vinst för Trump. Jag sa att utfrågningen var det.
På vilket sätt är det en vinst för Trump?

Citat:
Kanske blir lättare för dig att förstå om jag använder orden "evidence och proof"
Det finns mängder med "evidence" men inga "proof". Därför vill de få till utfrågningarna som kanske leder till större utredningar av det påstådda valfusket där de faktiskt kan hitta "proof".
Det finns inga "evidence". Det du kallar "evidence" är anklagelser.
Citat:
Vem har beställt valsedlar i de dödas namn? Hur kommer det sig att Biden fick ca 600k röster i en dumpning när Trump i samma dump fick dryga 3500? osv osv. Biden har inte ens i närheten av 99+% stöd någonstans, vilket skulle behövas för de siffrorna.
Ingen har beställt valsedlar i "de dödas namn". Många av de som ni kallar "döda" har kommit ut och sagt att de faktiskt lever. Har du några belägg för detta? Jag vet inte vad du menar med "600k röster i en dumpning", menar du poströsterna som kom in? Du tror inte det kan ha något att göra med att Trump gång på gång uppmanade sina väljare att inte poströsta?
Citat:
Och snälla, kan du ge mig en jävla anledning till varför man sätter upp byggskivor i fönsterna? Vad exakt är det allmänheten och poll watchers inte ska få se?
För att personerna utanför filmade och tog bilder vilket kan röja privat information. Man får titta på rösträkningen, men man får inte filma eller fotografera. Detta borde jag inte behöva förklara för dig.
Senast redigerad av sugmag-se 2020-11-30 kl. 09:42.
Citera
2020-11-30, 09:52
Medlem
När jag tröttnat på att diskutera med Trumps foliehattar skall jag försöka svara dig.

Då det inte framkkomit något direkt bevis och berörda myndigheter och oberoende observatörer har påskinat att detta val var legitimt så utgår jag från att så var fallet.
Att det förekommit visst valfusk är konstaterat men det verkar inte vara i högre del jämfört med ett normalår.

Om man nu räknar Demokraterna som liberaler, är det väl bra att ha tagit tillbaka Vita huset, men samtidigt verkar det ju som man tappat i kamrarna vilket naturligtvis är negativt.
Det som går att göra för att stävja populister är väl att försöka öppna upp folks ögon och få fram en öppen dialog. Samt belysa de intressen som finansierar populisterna, många gånger är det röst/kapitalstarka organisationener.
Dessutom se till att så många som möjligt har möjlighet att rösta och även gör det.
Att de aboluta rösterna inte är räknade överallt beror nog på att men vill dubbelkolla allt dessutom så gör alla dessa överklaganden etc. att det drar ut på tiden.
Handlar det om en konspiration så får man defiera vad man menar, att det är amerikanska myndigheter som konspirerar mot Trump tror jag inte på, däremot aär det nog en del av stategin som Trump har att ev. få tillbaka makten eller att påverka kommande preident så denna kommer att ha svårare att genomföra sin Politik.
Citera
2020-11-30, 10:14
Avslutad
Den 14e december är sista dagen för delstaterna att ta sitt beslut.

Idag kommer alla delstater att ha certifierat att Biden får 306 EC.

Detta betyder att det går inte överklaga dessa beslut från domstol, om man inte har bevis förstås?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in