Citat:
Ursprungligen postat av
TrogenHammarby
Såg en lista över vilka lag som försämrats kontra förbättrats från 2019 till 2020.
De tre Stockholmslagen med överlägset sämst utveckling, följt av Blåvitt, Peking, Heif och Malmö.
Bäst utveckling har Sirius följt av Elfsborg, Östersund, Örebro, Falkenberg, Kalmar, Häcken.
Löjligt hur extremt tydligt de mindre klubbarna gynnas av att inte ha publik på matcherna.
När publiken återkommer är jag övertygad om att toppen återigen kommer vara Stockholm, Peking och Malmö plus någon mindre klubb utan publik, typ Häcken.
Gäller bara att plåstra igen de ekonomiska såren tills pandemin är över, vilket är lättare sagt än gjort.
Hammarby har varit sämre än förväntat, sånt händer även under normala omständigheter och ärligt talat var det väl ingen i sina sinnes fulla bruk som trodde Bajen skulle fortsätta 2020 som man avslutade 2019. AIK går knackigt efter att ha lekt Atalanta, satsat på juniorer och kryddad med pensionärer, knappast coronans fel. Göteborg är ett pissgäng med sin enda dugliga anfallare konstant skadad, inte heller det är coronans fel. Djurgården ligger fyra, ganska förväntat tycker jag och en helt normal placering för ett regerande mästarlag som inte är Malmö, som i sin tur vinner titeln helt enligt förväntningarna och dessutom flera omgångar innan slutet. Nej, tycker inte att detta är någonting som är extremt tydligt, även om jag också tror det har en viss påverkan.