2020-11-29, 23:02
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Om dom vinner två raka, tror du det?

Vinner dom imorgon så tror jag dom går om tyvärr.. Tror fan inte vi tar Varberg i sista och bajen möter örebro som redan lagt skorna på hyllan för säsongen.
Citera
2020-11-30, 04:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jobola
Är du så säker på vinst i sista mot Kalmar? Visst, de har inte varit bra men de kämpar för sin överlevnad i den matchen. Och Peking kan absolut ta de sista 6 poängen. Ni ligger bra till, absolut. Men jag skulle inte våga vara så säker som du är.

Edit: Och Djurgården borde också ta 3 i sista förstås

Säker och säker. Men om man jämför med hur det såg ut för 24 timmar sedan så har chansen ökat drastiskt att vi tar europaplatsen. Vi snackar nog åtminstone 90% sannolikhet nu.
Citera
2020-11-30, 09:52
Medlem
Keldons avatar
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/bekraftat-viktiga-duon-missar-aiks-match-mot-kalmar/

Fan Kalmar kanske har en chans ändå. Att lagkaptenen är borta borde väl ändå påverka aiks chanser negativt.
Citera
2020-11-30, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Örebro utan Besara
Sirius utan Vecchia
Mjällby utan Ogbu
Varberg utan Selmani

Vem tappar mest?

Jag tror nog Selmani är viktigast för sitt lag av dom du listar där, inte bara för hans poängproduktion.

Det skall bli intressant att se hur ÖSK och Peking hanterar eventuella förluster av Oscar Jansson och Isak Pettersson, dom kommer väl inte förlänga? Båda är riktigt bra och det skulle inte vara helt lätt att hitta lika bra ersättare.
Citera
2020-11-30, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Säker och säker. Men om man jämför med hur det såg ut för 24 timmar sedan så har chansen ökat drastiskt att vi tar europaplatsen. Vi snackar nog åtminstone 90% sannolikhet nu.

Ja du kanske har rätt. Det är kanske bara jag som vägrar sluta hoppas
Citera
2020-11-30, 12:48
Medlem
Såg en lista över vilka lag som försämrats kontra förbättrats från 2019 till 2020.
De tre Stockholmslagen med överlägset sämst utveckling, följt av Blåvitt, Peking, Heif och Malmö.

Bäst utveckling har Sirius följt av Elfsborg, Östersund, Örebro, Falkenberg, Kalmar, Häcken.

Löjligt hur extremt tydligt de mindre klubbarna gynnas av att inte ha publik på matcherna.

När publiken återkommer är jag övertygad om att toppen återigen kommer vara Stockholm, Peking och Malmö plus någon mindre klubb utan publik, typ Häcken.

Gäller bara att plåstra igen de ekonomiska såren tills pandemin är över, vilket är lättare sagt än gjort.
Citera
2020-11-30, 14:53
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Såg en lista över vilka lag som försämrats kontra förbättrats från 2019 till 2020.
De tre Stockholmslagen med överlägset sämst utveckling, följt av Blåvitt, Peking, Heif och Malmö.

Bäst utveckling har Sirius följt av Elfsborg, Östersund, Örebro, Falkenberg, Kalmar, Häcken.

Löjligt hur extremt tydligt de mindre klubbarna gynnas av att inte ha publik på matcherna.

När publiken återkommer är jag övertygad om att toppen återigen kommer vara Stockholm, Peking och Malmö plus någon mindre klubb utan publik, typ Häcken.

Gäller bara att plåstra igen de ekonomiska såren tills pandemin är över, vilket är lättare sagt än gjort.
Så lagen Falkenberg och Kalmar som ligger på nedflyttningsplats/kval har haft bäst utveckling.

Snacka om Stockholmsperspektiv.
Citera
2020-11-30, 15:03
Medlem
Citat:

Hammarby har varit sämre än förväntat, sånt händer även under normala omständigheter och ärligt talat var det väl ingen i sina sinnes fulla bruk som trodde Bajen skulle fortsätta 2020 som man avslutade 2019. AIK går knackigt efter att ha lekt Atalanta, satsat på juniorer och kryddad med pensionärer, knappast coronans fel. Göteborg är ett pissgäng med sin enda dugliga anfallare konstant skadad, inte heller det är coronans fel. Djurgården ligger fyra, ganska förväntat tycker jag och en helt normal placering för ett regerande mästarlag som inte är Malmö, som i sin tur vinner titeln helt enligt förväntningarna och dessutom flera omgångar innan slutet. Nej, tycker inte att detta är någonting som är extremt tydligt, även om jag också tror det har en viss påverkan.
Citera
2020-11-30, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Så lagen Falkenberg och Kalmar som ligger på nedflyttningsplats/kval har haft bäst utveckling.

Nu handlar det om poäng 2019 kontra 2020 och då är ovan facit. Kalla det Stockholmsperspektiv du men så är det.
Citera
2020-11-30, 15:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jobola
Ja du kanske har rätt. Det är kanske bara jag som vägrar sluta hoppas

Det är såklart helt rätt, vinner ni idag så är ni med. Men jag håller alla tummar jag har för Hammarby ikväll, Paulinho får gärna göra comeback och dundra in 15 mål. Det gör mig inget.
Citera
2020-11-30, 15:16
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon

Kalmar har ju tagit fler poäng i år än förra året, så han har ju faktiskt rätt i att dom haft en positiv utveckling Falkenberg har fortfarande chansen att ta fler poäng än ifjol.

Överlag håller jag med om hans tes. Även om jag kanske inte tror att Stockholm helt plötsligt kommer dominera igen pga publik. Det har varit en riktigt rutten säsong rent kvalitetsmässigt. Detta skyller jag avsaknaden av publik på. Jag kan ärligt talat knappt komma ihåg att jag sett någon riktigt högkvalitativ match den här säsongen. Nån med bättre minne som kan nämna en bra match i år?
Senast redigerad av Vanstertrollet 2020-11-30 kl. 15:22.
Citera
2020-11-30, 15:17
Avslutad
Citat:
Nu handlar det om poäng 2019 kontra 2020 och då är ovan facit. Kalla det Stockholmsperspektiv du men så är det.

Fast det är väldigt förenklat att säga att årets utveckling endast handlar om publik? Har du tagit någon hänsyn till hur spelartrupper förändrats t ex?

Elfsborg t ex med några nyförvärv och några blommande spelare hade säkerligen varit lika högt upp i tabellen även med publik.

Sedan tror jag att just Elfsborg inte kommer vara lika starka nästa år. Man hittar inte en Jesper Karlsson varje år och även Simon Olsson lär ju försvinna.
Senast redigerad av trazke 2020-11-30 kl. 15:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in