Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Det HOPPAS jag givetvis också men det är ändå en förlust som lätt sätter sig nån dag extra. Sedan tror jag vi slår Kalmar men det finns ju givetvis farhågor, speciellt som säsongen varit.
Ja, sedan beror det väl lite på uppställningen med, Holm som löper på hela kanten är ju bra och då får han ju hjälp av mittbackarna med.
Det är ju inte troligt att Farnerud startar igen dock, han är inte direkt gjord för 3 starter på en vecka.
Jag ser ju, som jag vet att du också gärna gör, hellre Paka än Sana med.
Ja, beträffande Giorgi var det väl tveksamt i torsdags och frågan är då om dessa extra dagar gjort att han är redo.
Farnerud blev ju utbytt så han borde väl egentligen vara mer utvilad än Wernbloom, men ja vi får se.
Jag gillar egentligen båda, men ingen av dom har ju visat någon sorts stabilitet rent formmässigt i år, det var en talande sekvens mot FCK där Sana, på klassiskt Sana manér fullständigt ger fan i att 3 jävla danskar är i hasorna, det är inga som helst problem för honom, dom kan pressa som idioter och det biter inte för han är så bolltrygg, när han då fått lite "andrum" och ingen egentligen pressar honom så slår han en typ 10 meters pass, en enkel jävla pass, rätt i gapet på en dansk. Briljans blandas friskt med helt klappusla aktioner.
Att kunna hålla i bollen är viktigt, annars kan det ju lätt bli ohållbart med motståndare som trycker ner än och får ordentligt tryck.
Det kommer ett lugnare mer normalt spelschema nu med ordentliga träningsveckor. Jag förstår om Rolle vill back to basic, men man får ju hoppas att det inte är brottarfotboll i framtiden.
Jag vet inte om det finns något lag som är framgångsrikt med klassisk 4-4-2 nu. Om det finns exempel på det är jag idel öra, men jag kommer inte på något på rak arm, försöker ändå kolla på en del internationell fotboll när jag har tid.