2020-09-18, 18:38
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Du skrev väl ovan att man spelat på Johanneshov de senast 75 åren, det är väl knappast Södermalm?

Vad är det du vill diskutera? du tycker inte Johanneshov anknyter till Södermalm? Tack då vet vi.
Citera
2020-09-19, 00:45
Medlem
AIK hade inför säsongen den näst dyraste truppen. På det har de dessutom tagit in Sotte, Lustig, Radulovic och Rogic. Om detta AIK åker ur är det nog det största misslyckandet i allsvenskans historia.
Citera
2020-09-19, 10:28
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Som någon påpekade på svenskafans. Vi har bara slagit två lag på undre halvan i år, AIK och Helsingborg. Bisarrt att vi ligger tvåa.

Viss skillnad mot det där man alltid sa förut att ni alltid vinner mot lagen på nedre halvan men alltid torskar mot topplagen.

Kalmar hemma imorgon då ja, visst bör vi vinna den men frågan är ju hur pigga vi är efter torsdagen och hur den smällen egentligen tog.
Ser vi dessutom på övriga lag i botten så är det ju inte direkt omöjligt att AIK och HIF vinner och då ligger vi än mer pyrt till om vi inte slår Kalmar.

Ser vi på schemat efter Kalmar väntar Ellos borta som vi nära på aldrig vinner, sedan är det knepiga Varberg på Gamla, följt av AIK och MFF borta som givetvis är galet tuffa... Inget enkelt schema direkt.
Citera
2020-09-19, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Viss skillnad mot det där man alltid sa förut att ni alltid vinner mot lagen på nedre halvan men alltid torskar mot topplagen.

Kalmar hemma imorgon då ja, visst bör vi vinna den men frågan är ju hur pigga vi är efter torsdagen och hur den smällen egentligen tog.
Ser vi dessutom på övriga lag i botten så är det ju inte direkt omöjligt att AIK och HIF vinner och då ligger vi än mer pyrt till om vi inte slår Kalmar.

Ser vi på schemat efter Kalmar väntar Ellos borta som vi nära på aldrig vinner, sedan är det knepiga Varberg på Gamla, följt av AIK och MFF borta som givetvis är galet tuffa... Inget enkelt schema direkt.

Fast ett relativt enkelt schema är väl just vad det är? Ni möter två bottenlag och en nykomling hemma som har gått bättre än väntat och förväntas dala.

Elfsborg har ju också börjat tappa lite nu, har ju inte vunnit på ett bra tag. Ett av de formsvagaste lagen i serien.
Citera
2020-09-19, 10:48
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Fast ett relativt enkelt schema är väl just vad det är? Ni möter två bottenlag och en nykomling hemma som har gått bättre än väntat och förväntas dala.

Elfsborg har ju också börjat tappa lite nu, har ju inte vunnit på ett bra tag. Ett av de formsvagaste lagen i serien.

Nja, relativt enkelt vet jag inte. Visst det kan vara ÄNNU tuffare men det kan också vara lättare.

Elfsborg i Borås slår vi i princip aldrig, Sedan Borås Arena invigdes 2005 har vi två segrar... Visst vann vi i cupen i somras men det var efter förlängning.
Varberg är som sagt knepiga och visst kan vi plocka den men det är ju inte nån enkel match för det.
AIK och MFF borta är ju inte några lätta matcher det kan man aldrig hävda, matcher mellan oss är alltid tuffa oavsett positioner i serien dessutom.
Citera
2020-09-19, 10:52
Medlem
Citat:

Jag hoppas dom skakar av sig FCK matchen direkt, visst det är surt att förlora när vi leder med 10 minuter kvar men man kan inte älta det.

Synd att Jallow är avstängd, han har sett bra ut de senaste matcherna, jag tycker att han, Hasse och Erlingmark var bäst av utespelarna mot FCK. Det blir väl Holm imorgon, om inte Rolle tycker att någon av mittbackarna skall spela högerback istället.

Det finns ju alternativ som är utvilade nu, skall bli intressant att se om Rolle väljer att ta in några fräscha gubbar eller fortsätter på samma spår, trots kort vila.

Hoppas Giorgis skada inte var allvarlig.

Edit: Om man skall ta någon "match-i-matchen" så tycker jag nog kanske till och med att Jallow var bättre än Bengtsson.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-09-19 kl. 11:00.
Citera
2020-09-19, 11:01
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jag hoppas dom skakar av sig FCK matchen direkt, visst det är surt att förlora när vi leder med 10 minuter kvar men man kan inte älta det.

Synd att Jallow är avstängd, han har sett bra ut de senaste matcherna, jag tycker att han, Hasse och Erlingmark var bäst av utespelarna mot FCK. Det blir väl Holm imorgon, om inte Rolle tycker att någon av mittbackarna skall spela högerback istället.

Det finns ju alternativ som är utvilade nu, skall bli intressant att se om Rolle väljer att ta in några fräscha gubbar eller fortsätter på samma spår, trots kort vila.

Hoppas Giorgis skada inte var allvarlig.

Det HOPPAS jag givetvis också men det är ändå en förlust som lätt sätter sig nån dag extra. Sedan tror jag vi slår Kalmar men det finns ju givetvis farhågor, speciellt som säsongen varit.

Ja, sedan beror det väl lite på uppställningen med, Holm som löper på hela kanten är ju bra och då får han ju hjälp av mittbackarna med.
Det är ju inte troligt att Farnerud startar igen dock, han är inte direkt gjord för 3 starter på en vecka.

Jag ser ju, som jag vet att du också gärna gör, hellre Paka än Sana med.
Ja, beträffande Giorgi var det väl tveksamt i torsdags och frågan är då om dessa extra dagar gjort att han är redo.
Citera
2020-09-19, 11:24
Medlem
Citat:
Det HOPPAS jag givetvis också men det är ändå en förlust som lätt sätter sig nån dag extra. Sedan tror jag vi slår Kalmar men det finns ju givetvis farhågor, speciellt som säsongen varit.

Ja, sedan beror det väl lite på uppställningen med, Holm som löper på hela kanten är ju bra och då får han ju hjälp av mittbackarna med.
Det är ju inte troligt att Farnerud startar igen dock, han är inte direkt gjord för 3 starter på en vecka.

Jag ser ju, som jag vet att du också gärna gör, hellre Paka än Sana med.
Ja, beträffande Giorgi var det väl tveksamt i torsdags och frågan är då om dessa extra dagar gjort att han är redo.

Farnerud blev ju utbytt så han borde väl egentligen vara mer utvilad än Wernbloom, men ja vi får se.

Jag gillar egentligen båda, men ingen av dom har ju visat någon sorts stabilitet rent formmässigt i år, det var en talande sekvens mot FCK där Sana, på klassiskt Sana manér fullständigt ger fan i att 3 jävla danskar är i hasorna, det är inga som helst problem för honom, dom kan pressa som idioter och det biter inte för han är så bolltrygg, när han då fått lite "andrum" och ingen egentligen pressar honom så slår han en typ 10 meters pass, en enkel jävla pass, rätt i gapet på en dansk. Briljans blandas friskt med helt klappusla aktioner.

Att kunna hålla i bollen är viktigt, annars kan det ju lätt bli ohållbart med motståndare som trycker ner än och får ordentligt tryck.

Det kommer ett lugnare mer normalt spelschema nu med ordentliga träningsveckor. Jag förstår om Rolle vill back to basic, men man får ju hoppas att det inte är brottarfotboll i framtiden.

Jag vet inte om det finns något lag som är framgångsrikt med klassisk 4-4-2 nu. Om det finns exempel på det är jag idel öra, men jag kommer inte på något på rak arm, försöker ändå kolla på en del internationell fotboll när jag har tid.
Citera
2020-09-19, 17:10
Medlem
cokehyenas avatar
Djurgårdens skadelista inför Östersund:

Erik Berg, Jesper Nyholm, Nicklas Bärkroth, Emmanuel Banda, Alexander Abrahamsson, Fredrik Ulvestad och Haris Radetinac är inte uttagningsbara och därmed inte med i matchtruppen.

3 st kallas upp från U19. Och sen Cluj i nästa vecka på det.

Härliga tider.
Citera
2020-09-19, 18:29
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Erik Berg, Jesper Nyholm, Nicklas Bärkroth, Emmanuel Banda, Alexander Abrahamsson, Fredrik Ulvestad och Haris Radetinac är inte uttagningsbara och därmed inte med i matchtruppen.

Härliga tider.
Välkommen till min värld.
Citera
2020-09-19, 19:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Härliga tider.

Det kanske inte blir någon match? 3 Coronafall i ÖFK nu. Går gränsen vid 5 eller vad var det?
Citera
2020-09-19, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det kanske inte blir någon match? 3 Coronafall i ÖFK nu. Går gränsen vid 5 eller vad var det?

Det blir match säger Östersund iallafall.

En är redan tillbaka också av de drabbade så bara två som saknas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in