2020-11-28, 12:37
  #61
Medlem
Jag förstår inte hur han blev anmäld. Har någon tjallat på honom? Kampsportförbundet följer väl inte undergroundfighter?
Citera
2020-11-28, 17:54
  #62
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeawolf
Tränade lite karate som barn, men skulle aldrig i vuxen ålder besöka en kampsportklubb. Har några hundra timmar Krav Maga från militären, och det är en schysst närstridsteknik. Mycket grovt våld, snabba avslut och mycket fulingar.
Finns för civilt bruk också som du säkert vet...
Själv skulle jag välja en fuling om det var läge där
jag var tvungen, exempelvis på väg
hem och om det var folktomt och sedan bege mig därifrån...
Men nu är jag sällan i sådana situationer...

Apropå situationer...det verkar som om många inte läser
av sin omgivning innan de blir påhoppade. Med det menar
jag inte att någon skuld ska falla på dem, de är offer...
Men det finns så mycket mer att lära och iakttaga...

Trevlig helg!
Citera
2020-11-28, 20:16
  #63
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Åh, kampsportsforumets hovnarr glider in med en tråd där han skall såga hela den svenska kampsportscenen och ett gäng " Det var bättre förr"-töntar med pösmage och reducerat hårfäste hänger på. Episka kommentarer som "jag håller igång rätt bra på egen hand" och liknande är ju givet i en sådan här pajastråd.

Jag har tränat fightingsporter i nästan två decennium, besökt otaliga klubbar och tävlat i större delen av den södra halvan av Sverige. Tro mig, svensk kampsport mår utmärkt och det finns sjuttonåringar på min klubb och andra lokala klubbar (medelstor stad) som hade trollat upp alla som hittills har yttrat sig i den här tråden.

Att basera ett så brett uttalande på något obskyrt Youtube klipp är bara löjligt. Sluta snacka och börja träna.
Citera
2020-11-28, 20:46
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Åh, kampsportsforumets hovnarr glider in med en tråd där han skall såga hela den svenska kampsportscenen och ett gäng " Det var bättre förr"-töntar med pösmage och reducerat hårfäste hänger på. Episka kommentarer som "jag håller igång rätt bra på egen hand" och liknande är ju givet i en sådan här pajastråd.

Jag har tränat fightingsporter i nästan två decennium, besökt otaliga klubbar och tävlat i större delen av den södra halvan av Sverige. Tro mig, svensk kampsport mår utmärkt och det finns sjuttonåringar på min klubb och andra lokala klubbar (medelstor stad) som hade trollat upp alla som hittills har yttrat sig i den här tråden.

Att basera ett så brett uttalande på något obskyrt Youtube klipp är bara löjligt. Sluta snacka och börja träna.

Med dina mått är det säker så. Du tycker säkert att du ser bra ut och det är det viktiga!
Citera
2020-11-28, 21:13
  #65
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Med dina mått är det säker så. Du tycker säkert att du ser bra ut och det är det viktiga!

Men din ärkemupp. Fattar du inte hur pinsam du är när du försöker imponera genom att skriva hur hårt du slog på mitsarna, att du utklassade folk med en hand i sparring osv. när du besökte olika klubbar. Riktiga fighters skrattar åt sådana som dig.

Hur var det nu, hur många matcher hade du gått?
Citera
2020-11-28, 21:28
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Men din ärkemupp. Fattar du inte hur pinsam du är när du försöker imponera genom att skriva hur hårt du slog på mitsarna, att du utklassade folk med en hand i sparring osv. när du besökte olika klubbar. Riktiga fighters skrattar åt sådana som dig.

Hur var det nu, hur många matcher hade du gått?

Jag slog mellangruppen med en hand och tränaren kände sig kränkt när jag sade att jag vill sparra hans fighters. Istället skulle han dra upp att jag var sämre på säcken, vilket är helt jävla irrelevant då boxning är en sport som i slutändan handlar om att slåss, inte hur bra man ser ut. Om han var så säker på sina fighters hade han låtit mig sparra dem.

Otto Wallin var hånad på amerikanska forum som motståndare till Fury. Han fick en bra träff som gav Fury ett sår som blödde som fan. Sen var det spel mot ett mål med 1 öga för fury.
Citera
2020-11-28, 21:30
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Finns för civilt bruk också som du säkert vet...
Själv skulle jag välja en fuling om det var läge där
jag var tvungen, exempelvis på väg
hem och om det var folktomt och sedan bege mig därifrån...
Men nu är jag sällan i sådana situationer...

Apropå situationer...det verkar som om många inte läser
av sin omgivning innan de blir påhoppade. Med det menar
jag inte att någon skuld ska falla på dem, de är offer...
Men det finns så mycket mer att lära och iakttaga...

Trevlig helg!

Civilt bruk suger. Du måste nedkämpa en förmodligen beväpnad angripare på väldigt nära avstånd innan han skadar dig. Du måste i princip få hans kropp att sluta fungera inom ett fåtal sekunder, samtidigt som du på millisekunder ska parera och värja hans vapen. Rätt som det är bara står de där med ett knivblad eller vapen riktad mot dig på några få centimeters avstånd. Det är inte ofta det har hänt, men rätt som det är händer det!
Citera
2020-11-28, 21:34
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeawolf
Civilt bruk suger. Du måste nedkämpa en förmodligen beväpnad angripare på väldigt nära avstånd innan han skadar dig. Du måste i princip få hans kropp att sluta fungera inom ett fåtal sekunder, samtidigt som du på millisekunder ska parera och värja hans vapen. Rätt som det är bara står de där med ett knivblad eller vapen riktad mot dig på några få centimeters avstånd. Det är inte ofta det har hänt, men rätt som det är händer det!

Kan du berätta för oss hur du använder din Krav Maga? Är det klassiska feministiskt självförsvar med spark på pungkulorna?
Citera
2020-11-28, 21:39
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Kan du berätta för oss hur du använder din Krav Maga? Är det klassiska feministiskt självförsvar med spark på pungkulorna?

Värja vapnet, få angriparen till marken och slå ut andning, cirkulations eller nervsystem/hjärna.
Helst en kombination.
Citera
2020-11-28, 21:46
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeawolf
och slå ut andning, cirkulation eller nervsystem/hjärna.
Helst en kombination.

"Slå ut" var inte särskilt specifikt. Om du aldrig allvarligt sparrat kan du inte slåss mot någon som gjort det på hyfsad nivå. Du kommer inte kunna bedöma avstånd till att börja med och du kommer inte kunna läsa slagen. Och helt omöjligt är det inte att en blattegangster har kampsportsbakgrund.

Jag rekommenderar istället grappling, för du kommer absolut ingen vart med krav maga i en kickboxningsduell.
Citera
2020-11-28, 21:49
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User30
"Slå ut" var inte särskilt specifikt. Om du aldrig allvarligt sparrat kan du inte slåss mot någon som gjort det på hyfsad nivå. Du kommer inte kunna bedöma avstånd till att börja med och du kommer inte kunna läsa slagen. Och helt omöjligt är det inte att en blattegangster har kampsportsbakgrund.

Jag rekommenderar istället grappling, för du kommer absolut ingen vart med krav maga i en kickboxningsduell.

Har aldrig kampsportstränat förutom lite karate som barn, Krav Maga(eller vad det är de lär ut i militären) och annars bara fighter på riktigt. Har legat på sjukhus, men har även gått oskadd från överfall. Tycker jag har erfarenhet.
Citera
2020-11-28, 21:49
  #72
Medlem
Så här tycker Mike Tyson om Ingemar Johansson, som har närmast helgonstatus bland svenska kampsportare

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/3j1oGd/mike-tyson-hyllar-filip--fredrik-de-var-ju-helt-tokiga

"Var skulle du placera Ingemar Johansson, världsmästare 1959-1960, i tungviktshistorien?

– Jag har sett hans fighter på film. Han var lite för liten. Men han hade luriga slag och matchen mot Floyd Patterson var mycket bra. Men som helhet tillhör han inte de största i historien."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in