2020-11-29, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
230 på IVA nu

https://portal.icuregswe.org/siri/report/corona.covid-dagligen

Har inte sett någon sådan här uppgång på helgerna förut.

Ökningen verkar komma mest från Stockholm. Vad hände med flockimmuniteten där? Stockholm kan inte ha haft mycket mer än 10 procent smittade i våras. Smittan sprids nu även i områden som Rinkeby och Tensta, som ju enligt FHM borde haft minst 80 procents immunitet om Stockholm hade 40 procent.
Citera
2020-11-29, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Nej det där är officiella siffror för total dödlighet och går inte att argumentera emot. Det du gör är att du bygger upp scenarier för framtiden som inte har någon vetenskaplig basis. EUROMOMO är guldstandard för att mäta mortalitet. Kolla på siffrorna och dra dina egna slutsatser. Det är inte min egen åsikt eller teori. Det är bara stone cold facts.
Som sagt spelar ingen roll vad du försöker visa i denna tråd .
Majoritet av länderna kör lookdown och du kan ej göra nånting åt de.
Citera
2020-11-29, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Nu kommer nog de flesta av Kinas nya fall utifrån, andra vågen har de sluppit än så länge.
Att ytterligare en våg är pågående i Kina är nog osannorlikt, det borde inte gå att dölja, men att det underrappoteras känns gjutet. Kineserna kan skriva av coronarelaterade dödsfall som lunginflammtion eller hjärtstopp utan att frågor ställs.
Citera
2020-11-29, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Enligt vem? Är det din vetenskapliga analys eller?
Jag har lyssnat på hur olika länder resonerar. De flesta ser tillväxttakten som den enda vettiga vägvisaren.
Ingen skulle ens våga påstå att det finns en topp i Dec. Här brukar man se toppar stup i kvarten.
Citera
2020-11-29, 19:27
Medlem
Som någon skrev ovan, 230 på IVA...

Tror ni att det kan bli ett skutt uppåt under början på veckan? Alltså funderar på om färre aktörer rapporterar nu under helgen kanske?
Citera
2020-11-29, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Blir färre influensa döda i år ,fler är ute i naturen mm så finns effekter som ger färre dödsfall också.

Men grundtanken för förnekare är ändå att det bara är onödiga människor som dör så inget att bry sig om. Gränsen för när man ska bry sig i Sverige går vid 70.

Ja, så ser grundtanken ut. Det otäcka är också att gruppen med "onödiga" som lika gärna kan dö, kan utökas efter tycke och smak.

Downies har ofta hjärtfel och dör ofta innan 60 års ålder. Palliativa patienter är ju självskrivna sopor, ointressanta för cyniker. Heroinister lever på övertid osv.

Och man måste fråga sig vem samhället är till för.
Citera
2020-11-29, 19:36
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Som sagt spelar ingen roll vad du försöker visa i denna tråd .
Majoritet av länderna kör lookdown och du kan ej göra nånting åt de.
Nej men jag kan göra mitt och dela dom siffror, data och studier som finns tillgängliga. Det är upp till var och en att bilda sig en egen uppfattning. Ju fler som har bra koll på vad som faktiskt händer desto bättre.

Sanningen kommer alltid att segra i slutändan
Citera
2020-11-29, 19:36
Medlem
Citat:
Nej men jag kan göra mitt och dela dom siffror, data och studier som finns tillgängliga. Det är upp till var och en att bilda sig en egen uppfattning. Ju fler som har bra koll på vad som faktiskt händer desto bättre.

Sanningen kommer alltid att segra i slutändan
Sanningen är att lookdown är rätt.
Du har inte forskat på detta.
Du är ingen professor.
Citera
2020-11-29, 19:43
Medlem
SodaFointains avatar
Trots att folk utanför eu inte är välkomna in såg jag plan till sydkorea från arlanda på flygradar i tisddags typ
Citera
2020-11-29, 19:49
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Sanningen är att lookdown är rätt.
Du har inte forskat på detta.
Du är ingen professor.
Men du är?

Jag har iallafall en kandidatsexamen i webbutveckling & programmering i bakfickan. Jag tror jag har hyfsad koll på att kompilera och förstå data. Det finns gott om smarta personer med relevant utbildning inom medicin, sociologi, datavetenskap, ekonomi m.m som inte alls håller med om lockdownhypotesen.

Kolla in Great Barrington Declaration: https://gbdeclaration.org/
Citera
2020-11-29, 19:49
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja, så ser grundtanken ut. Det otäcka är också att gruppen med "onödiga" som lika gärna kan dö, kan utökas efter tycke och smak.

Downies har ofta hjärtfel och dör ofta innan 60 års ålder. Palliativa patienter är ju självskrivna sopor, ointressanta för cyniker. Heroinister lever på övertid osv.

Och man måste fråga sig vem samhället är till för.

Folk kommer inte fatta att alla tillhör samhället förrän de själva kastas ut från samhället för att dö, fort eller långsamt. Vanligt folk fattar inte att de är utbytbara, att samhället inte egentligen har något intresse av dem som individer. De tror att det alltid är någon annan som ska bort. De kommer naturligtvis vara förevigt unga.

Förhoppningsvis kommer åldersfobi som jag tror åldringshatet kommer från, mildras när vi tvingas dra upp detta i ljuset.
Citera
2020-11-29, 19:59
Medlem
Citat:
Men du är?

Jag har iallafall en kandidatsexamen i webbutveckling & programmering i bakfickan. Jag tror jag har hyfsad koll på att kompilera och förstå data. Det finns gott om smarta personer med relevant utbildning inom medicin, sociologi, datavetenskap, ekonomi m.m som inte alls håller med om lockdownhypotesen.

Kolla in Great Barrington Declaration: https://gbdeclaration.org/
Men de flesta ledande experter i diverse länder har mer rätt än dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in