2020-10-25, 05:18
  #8245
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillyfisk
Skulle någon som har suttit i tex arresten/häkte/fängelse berätta i första person hur några dagar ser ut

Tex 8:00 kliver upp i sängen går ut till matsalen tar en kaka


10:30 går till mitt arbete
ja ni fattar

Är olika på vilken klass men på öppen låses avdelningen mellan 2030-22.00 och öppnar 07:00 typ

Slutna 07-1845 övrig tid i cellen

Men avhandlat många ggr . Som de är på utsidan du jobbar med dina arbetskamrater mellan 8-16 sen kommer du hem till familjen ( avdelningen ) och umgås med vilka du vill så att säga och på helger / röda dagar är det besök ... Thats it och en jääääävla massa tristess

De flesta går o lägger sig tidigt 19-20 och går på piller ja vart sjukt förvånad första gången . Sova = strafflindring
Citera
2020-10-28, 12:41
  #8246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeandfreaky
Ser du inte felet/felen själv, så kan du aldrig förstå dig på felet.

Jag har inte kapacitet att få dig att förstå ,
Det låter som en väldigt arbetskrävande uppgift att försöka förklara det uppenbara för dig.

I all ödmjukhet -PASS

Menar du att det är en sådan självklarhet att inte delta i ett sådant lotteri att frågan inte ens behöver ställas ?
Citera
2020-11-05, 09:39
  #8247
Medlem
Åker in idag kl 14:00
Återkommer med info den dagen jag har rätt att foga över internet igen. Ha det gött så länge.
3 år är straffet, ekobrott.
Citera
2020-11-07, 08:02
  #8248
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Ja det är riktigt tråkigt att sitta och höra på samma historier dag in o dag ut . Kan likna ett jobb som du hatar o gå till och bo me dem i princip .

Många roliga minnen har jag även från insidan men de väger ju inte riktigt upp all tristess
Kanske är lite OT, men hur kommer det sig att du har suttit så många gånger? Kan det inte vara värt att vara laglydig för att slippa fler vändor? Eller blir tristessen för stor även på utsidan?
Citera
2020-11-07, 12:24
  #8249
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Kanske är lite OT, men hur kommer det sig att du har suttit så många gånger? Kan det inte vara värt att vara laglydig för att slippa fler vändor? Eller blir tristessen för stor även på utsidan?
2 ggr i fängelse och oskyldigt häktad 1 gång

Däremot har jag åkt runt massor då jag är väldigt svårplacerad av kriminalvården då jag inte håller käften när folk har fel , jag backar inte även om de är 5 mot mig , starkt psyke i övrigt .

De låter absolut värre än va de är .

De här rättssystemet är ett skämt inte nog de är långa väntetider från brott till rättegång majoriteten av påföljden är oftast lika skev som brottet
__________________
Senast redigerad av TattooedFucker 2020-11-07 kl. 12:28.
Citera
2020-11-17, 21:07
  #8250
Medlem
Nihennas avatar
Förväntas man försvara sig och slåss i stängda anstalter som i prison (vad det nu heter på svenska, men jag menar prison, och inte jail, som är de hårdare fängelserna som jag förstår deras system) i USA?
Om ja, hur kommer man få ut med gott uppförande om man förväntas slåss om man vill klara sig?
Citera
2020-11-18, 06:53
  #8251
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Förväntas man försvara sig och slåss i stängda anstalter som i prison (vad det nu heter på svenska, men jag menar prison, och inte jail, som är de hårdare fängelserna som jag förstår deras system) i USA?
Om ja, hur kommer man få ut med gott uppförande om man förväntas slåss om man vill klara sig?

Du får ju stå på dig men det är inte samma nivåer som det du ser på TV.

Principen finns där men utförandet och mängden är skilda världar om du jämför USA och Sverige.
Citera
2020-11-25, 01:56
  #8252
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Förväntas man försvara sig och slåss i stängda anstalter som i prison (vad det nu heter på svenska, men jag menar prison, och inte jail, som är de hårdare fängelserna som jag förstår deras system) i USA?
Om ja, hur kommer man få ut med gott uppförande om man förväntas slåss om man vill klara sig?

Alltså kan man bete sig som folk och inte bli körd med så kommer man långt .
Citera
2020-11-25, 22:58
  #8253
Medlem
LaLokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonchick
Jag ska sitta på Ljustadalen i Sundsvall. Jag tror också det kommer gå fint bara jag kommer dit. Jag är rätt bra på att anpassa mig och har sällan problem med människor. Trivs bäst ensam men funkar i grupp och har inga problem med auktoriteter.
Har så många planer för vad jag ska passa på att göra när jag är där så jag tror inte jag kommer hinna allt
Den stora oron jag har är för dottern som är i känslig ålder och har en ganska oförstående pappa som förmodligen inte kommer lyfta ett finger för att hon ska få komma och hälsa på.
Och så kommer jag sakna mina hundar nått alldeles fruktansvärt, jag lever för och med dem och rör mig inte många meter utan dem. Bara att sova utan att ha dem nära blir en utmaning.


Väldigt intressant tråd, dock något mansdominerad. Kanske inte så konstigt när 90% av internerna är män... eller något liknande
Blev därför lite ”glad” över dina inlägg och vinklingar.

Vet inte hur din situation ser ut i dagsläget.
Vart du hamnat?
Vilka saker du fått ta med sig in?
Om det är som du förväntat dig?
Hur kontakten med dottern ser ut?

Hoppas iallafall allt gått vägen och att din vision om viktnedgång och lugn och ro infunnit sig.

Verkar som om du under tiden i ”frihet” försökt ordna upp vissa praktiska saker för att det skall bli så bra som möjligt för din dotter när du ”försvinner”. Credd till dig, för jag antar det måste varit skit tufft... lite som om att typ planera sin egen begravning.
Hur har hon tagit det?

En annan grej jag funderar över, både när det gäller manliga och kvinnliga interner är lägenheten man bor i innan det är dags att sitta av sitt straff.
Brukar Soc stå för hyran om man tex har barn?
Tänker på deras mantra om ”barnets bästa” i första rummet... och det vore väl till dess bästa att ha en lägenhet att spendera permissioner i eller flytta tillbaka till när mamma eller pappa blir fri? Eller?

Om du vill och har möjlighet skulle jag uppskatta att få höra om hur livet på insidan ser ut utifrån ditt perspektiv.

Annars önskar jag dig det allra bästa, att du snart blir fri från dina bördor och inom kort kan få återgå till att leva ditt liv på riktigt!
__________________
Senast redigerad av LaLokal 2020-11-25 kl. 23:00.
Citera
2020-11-26, 03:28
  #8254
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaLokal
Väldigt intressant tråd, dock något mansdominerad. Kanske inte så konstigt när 90% av internerna är män... eller något liknande
Blev därför lite ”glad” över dina inlägg och vinklingar.

Vet inte hur din situation ser ut i dagsläget.
Vart du hamnat?
Vilka saker du fått ta med sig in?
Om det är som du förväntat dig?
Hur kontakten med dottern ser ut?

Hoppas iallafall allt gått vägen och att din vision om viktnedgång och lugn och ro infunnit sig.

Verkar som om du under tiden i ”frihet” försökt ordna upp vissa praktiska saker för att det skall bli så bra som möjligt för din dotter när du ”försvinner”. Credd till dig, för jag antar det måste varit skit tufft... lite som om att typ planera sin egen begravning.
Hur har hon tagit det?

En annan grej jag funderar över, både när det gäller manliga och kvinnliga interner är lägenheten man bor i innan det är dags att sitta av sitt straff.
Brukar Soc stå för hyran om man tex har barn?
Tänker på deras mantra om ”barnets bästa” i första rummet... och det vore väl till dess bästa att ha en lägenhet att spendera permissioner i eller flytta tillbaka till när mamma eller pappa blir fri? Eller?

Om du vill och har möjlighet skulle jag uppskatta att få höra om hur livet på insidan ser ut utifrån ditt perspektiv.

Annars önskar jag dig det allra bästa, att du snart blir fri från dina bördor och inom kort kan få återgå till att leva ditt liv på riktigt!

Enkelt förklarat . Åker man in på 2-4 mån kan soc betalar hyran . Så de är bättre o hyra ut sin bostad tills vidare för man vet ju hur länge man ska va borta

På de med barn. Ett barn har 2 föräldrar så att de bor med den som inte är frihetsberövad tills man släpps sen får man börja igen med att få tillbaka dem .
Citera
2020-11-29, 17:54
  #8255
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Jag har aldrig suttit och har en liten fråga angående "kvinnoboxare".
Det här är en rent hypotetisk fråga , jag planerar inget brott. Det är en novellsamling jag jobbar på. När jag skriver "jag" är det huvudpersonen i en novell som skriver.

Säg att jag är 90% säker på att jag har en kompistjuv i min närhet. Den det handlar om har stulit droger ifrån mig iaf 4ggr.
Inga jättesummor sammanlagt , kanske 4 lax.
Jag är dock arbetslös och inte särskilt driftig , dessutom beroende av drogerna i fråga.
Den jag misstänker är en kvinna.
Hon har betett sig som att vi är supertighta och hon har betett sig schysst , ställt upp och gjort tjänster etc. Är hon tjuven är allt detta manipulationer.

Nåväl , säg att jag skulle rigga en fälla där jag kommer kunna komma på tjuven på bar gärning. Det finns viss risk att hon har pojkvännen med sig (mesig kille) , så jag tänker vara beväpnad med både kniv och ett metallrör.
Om detta slutar med att jag spöar henne antar jag att det blir kåken för grov misshandel.

Kommer jag behöva sitta med våldtäktsmän och dyligt eller kommer mina medfångar acceptera mitt brott?
Citera
2020-12-03, 18:48
  #8256
Medlem
Yrkesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
Jag har aldrig suttit och har en liten fråga angående "kvinnoboxare".
Det här är en rent hypotetisk fråga , jag planerar inget brott. Det är en novellsamling jag jobbar på. När jag skriver "jag" är det huvudpersonen i en novell som skriver.

Säg att jag är 90% säker på att jag har en kompistjuv i min närhet. Den det handlar om har stulit droger ifrån mig iaf 4ggr.
Inga jättesummor sammanlagt , kanske 4 lax.
Jag är dock arbetslös och inte särskilt driftig , dessutom beroende av drogerna i fråga.
Den jag misstänker är en kvinna.
Hon har betett sig som att vi är supertighta och hon har betett sig schysst , ställt upp och gjort tjänster etc. Är hon tjuven är allt detta manipulationer.

Nåväl , säg att jag skulle rigga en fälla där jag kommer kunna komma på tjuven på bar gärning. Det finns viss risk att hon har pojkvännen med sig (mesig kille) , så jag tänker vara beväpnad med både kniv och ett metallrör.
Om detta slutar med att jag spöar henne antar jag att det blir kåken för grov misshandel.

Kommer jag behöva sitta med våldtäktsmän och dyligt eller kommer mina medfångar acceptera mitt brott?

Om det nu är en brud som gjort det, och hennes snubbe är en mes - varför i helvete ska du då ta till dig både kniv och metallrör?

Nej du kommer inte hamna i någon speciell avdelning för det, ej heller kommer du få nämnvärt mycket skit där du hamnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in