2020-08-23, 00:41
  #8197
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inte.snell
Ett kollektiv där alla man bor med har nån form av personlighetsstörning eller dysfunktionellt beteende!

Jajamän . Lägga till 80% är vidriga med ...
Citera
2020-08-23, 19:16
  #8198
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neweclipse
Förekommer ju mycket debatt i media om invandrares överrepresentation som kriminella. Vad är ert intryck som arbetar inom kriminalvården?

Officiellt är de svenskar med medborgarskap ... Inofficiellt av en jag prata med så handlar de om 60% ...

Dock finns de undantag på vissa ... Ju längre norrut du kommer vitare är det
Citera
2020-08-23, 19:54
  #8199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Officiellt är de svenskar med medborgarskap ... Inofficiellt av en jag prata med så handlar de om 60% ...

Dock finns de undantag på vissa ... Ju längre norrut du kommer vitare är det

Ok, låter rimligt med tanke på den överrepresentation som brukar anges.
Citera
2020-08-23, 22:04
  #8200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neweclipse
Ok, låter rimligt med tanke på den överrepresentation som brukar anges.
Första avdelningen jag hamnade på med 20 pers var jag enda svensken på. fast sen när man rörde sig ner från klass 1 mot klass 3 så blev det mer och mer svenskar.
Citera
2020-08-24, 12:06
  #8201
Medlem
Hej!

Ska snart in på Östra Gård i Vänersborg en liten tid, detta är min första kontakt med KV, så är lite nyfiken om stället.


någon som suttit där å har lite å berätta om hur det är just där?
Citera
2020-08-25, 00:32
  #8202
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FantaZZ
Hej!

Ska snart in på Östra Gård i Vänersborg en liten tid, detta är min första kontakt med KV, så är lite nyfiken om stället.


någon som suttit där å har lite å berätta om hur det är just där?

Mycket rattfyllor där samt överbelagt 👍
Citera
2020-08-25, 00:40
  #8203
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inte.snell
Första avdelningen jag hamnade på med 20 pers var jag enda svensken på. fast sen när man rörde sig ner från klass 1 mot klass 3 så blev det mer och mer svenskar.

Några ja suttit på har de varit några svenskar bara . Häktet i Sollentuna va de jag och en till som var svenskar .. eller ja vita iallafall ...

Fördelen på öppna kåkar är att folk kommer o går men har man en längre volta så hinner avdelningen bytas ut några ggr 👍

Senast ja satt på sista var vi 6 man . 3 svenskar o 3 invandrare och första gången de var hyfsad personkemi mellan alla och alla låg på samma nivå mentalt med ett undantag va en galen svensk i 70 årsåldern som var vegan dock skrattade vi alla åt han ...
Citera
2020-08-25, 00:52
  #8204
Medlem
TattoedFucker

Du som har erfarenhet, förstår att det inte kan vara speciellt kul att sitta, men en hel del skratt och knasiga historier måste det väl bli ändå? Jag tänker om det är ett bra gäng, som du skrev, att kemin stämmer osv..
Har haft jobb som har sugit röv, men trots bra kollegor har man skrattat sig igenom många pass. (Kanske dum jämförelse men du förstår nog)
Citera
2020-08-25, 21:01
  #8205
Medlem
L0maxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neweclipse
Förekommer ju mycket debatt i media om invandrares överrepresentation som kriminella. Vad är ert intryck som arbetar inom kriminalvården?

Ungefär samma som i samhället. Brukar räkna på det lite då och då, och skulle uppskatta ett generellt "snitt" till 15% invandrarnamn på min lista.
Citera
2020-08-25, 21:54
  #8206
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skelettet
TattoedFucker

Du som har erfarenhet, förstår att det inte kan vara speciellt kul att sitta, men en hel del skratt och knasiga historier måste det väl bli ändå? Jag tänker om det är ett bra gäng, som du skrev, att kemin stämmer osv..
Har haft jobb som har sugit röv, men trots bra kollegor har man skrattat sig igenom många pass. (Kanske dum jämförelse men du förstår nog)

Ja det är riktigt tråkigt att sitta och höra på samma historier dag in o dag ut . Kan likna ett jobb som du hatar o gå till och bo me dem i princip .

Många roliga minnen har jag även från insidan men de väger ju inte riktigt upp all tristess
Citera
2020-08-27, 10:59
  #8207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L0max
Ungefär samma som i samhället. Brukar räkna på det lite då och då, och skulle uppskatta ett generellt "snitt" till 15% invandrarnamn på min lista.

Det där går inte ihop med min erfarenhet, bara på klass 3 var det nära 20%, klass 1 = 90%, klass 2 50%. Självklart kan jag inte tala för alla anstalter och alla typer av brott dock.

Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Ja det är riktigt tråkigt att sitta och höra på samma historier dag in o dag ut . Kan likna ett jobb som du hatar o gå till och bo me dem i princip .

Många roliga minnen har jag även från insidan men de väger ju inte riktigt upp all tristess
Det tar ju slut på historier liksom.. sen glömmer folk bort vilka de har berättat sina anekdoter för redan så de bara kör dem om och om igen. Inte konstigt iofs när man har en sysselsättning som är 1 timma jobba och X timmar sitta och tjöta. Sen är många intagna riktiga IQ fiskmåsar, lycka till att hålla en vettig konversation med nån som pundat bort varenda hjärncell. Har hört många roliga historier om hur det var förr i tiden däremot när det verkade vara mer av en total lekstuga inom kriminalvården och mindre säkerhet. Nu är allt för tight
Citera
2020-08-27, 11:53
  #8208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L0max
Ungefär samma som i samhället. Brukar räkna på det lite då och då, och skulle uppskatta ett generellt "snitt" till 15% invandrarnamn på min lista.
På klass 1 är det långt mellan de svenska namnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in