Citat:
Ursprungligen postat av
L0max
Ungefär samma som i samhället. Brukar räkna på det lite då och då, och skulle uppskatta ett generellt "snitt" till 15% invandrarnamn på min lista.
Det där går inte ihop med min erfarenhet, bara på klass 3 var det nära 20%, klass 1 = 90%, klass 2 50%. Självklart kan jag inte tala för alla anstalter och alla typer av brott dock.
Citat:
Ursprungligen postat av
TattooedFucker
Ja det är riktigt tråkigt att sitta och höra på samma historier dag in o dag ut . Kan likna ett jobb som du hatar o gå till och bo me dem i princip .
Många roliga minnen har jag även från insidan men de väger ju inte riktigt upp all tristess
Det tar ju slut på historier liksom.. sen glömmer folk bort vilka de har berättat sina anekdoter för redan så de bara kör dem om och om igen. Inte konstigt iofs när man har en sysselsättning som är 1 timma jobba och X timmar sitta och tjöta. Sen är många intagna riktiga IQ fiskmåsar, lycka till att hålla en vettig konversation med nån som pundat bort varenda hjärncell. Har hört många roliga historier om hur det var förr i tiden däremot när det verkade vara mer av en total lekstuga inom kriminalvården och mindre säkerhet. Nu är allt för tight