2020-11-29, 16:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Sverige har alltid en viss eftersläpning vad gäller inrapporterade dödsfall. Man kan väl anta att utvecklingen liknar den i vårt närområde, om än inte med riktigt lika snabb ökningstakt.

Ökningstakten lär variera beroende vilket land man jämför med men tack för svar.
Citera
2020-11-29, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Wold skrev att hon tyckte man skulle sätta in fler bussar, jag skrev att det inte är bra med trängsel i kollektivtrafiken. Du förstod nog inte riktigt vad du läste, hoppas du gör det nu.

I så fall får du och Agnes köra buss. Tror man att det bara är att sätta in fler bussar så är man inte lite naiv. Just verklighetsförankringen verkar brista för många sk "proffstyckare".
Citera
2020-11-29, 16:53
Bannlyst
Citat:
Wold skrev att hon tyckte man skulle sätta in fler bussar, jag skrev att det inte är bra med trängsel i kollektivtrafiken. Du förstod nog inte riktigt vad du läste, hoppas du gör det nu.

Om trängsel på Drottninggatan och trängsel i kollektivtrafiken går hand i hand så kan man inte hävda att trängsel på Drottninggatan inte är ett problem eftersom det resulterar i större smittspridning.
Citera
2020-11-29, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
I så fall får du och Agnes köra buss. Tror man att det bara är att sätta in fler bussar så är man inte lite naiv. Just verklighetsförankringen verkar brista för många sk "proffstyckare".

Det räcker inte att Agnes tar körkort för buss och börjar jobba. Hon måste köpa en buss först också.

Ja det är sanslöst hur klenbegåvade folk är. "Sätt in fler bussar". "Sätt in" en buss själv B-a-c-k-f-l-a-s-h.
Citera
2020-11-29, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Fast med nuvarande fart kommer Kroatien gå om Sverige lagom till nyår.
Jasså?tkr nog de är snarare Sverige som går upp antal smittade just nu
Citera
2020-11-29, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radjaidjah
Om trängsel på Drottninggatan och trängsel i kollektivtrafiken går hand i hand så kan man inte hävda att trängsel på Drottninggatan inte är ett problem eftersom det resulterar i större smittspridning.

Det behöver tvunget inte vara trängsel på Drottninggatan för att det ska vara trängsel i kollektivtrafiken.
Citera
2020-11-29, 16:59
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viproom
Har någon här haft corona?

Eller sitter alla i sina bunker och är livrädda?

Japp. Jobbade under våren med covid-sjuka men blev inte smittad där.
Jag har inte varit eller är särskilt rädd för att bli sjuk själv, däremot är det extremt påfrestande på olika sätt - det är det väl för alla?
Citera
2020-11-29, 17:00
Bannlyst
Hur Wold själv agerar (detta var i mars då hon skulle delta i Skavlan)

Bland annat kräver Wold att det måste finnas fem tomma säten runt henne på tåget.

– Det får de fan i mig pröjsa. Det var ett krav för att åka upp. Min policy är att strikt hålla avstånd från folk, säger hon till Aftonbladet.
Citera
2020-11-29, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Titta på mortaliteten istället.

https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps#z-scores-by-country

Sverige har lägre z-score än många andra länder som kört hård lockdown och nu ligger vi väldigt bra till i jämförelse. Lockdown och munskydd har inte gjort nån skillnad. Noll, nada, zipp
Vi har ju för fan nyss kommit in I den andra vågen.
Jag vet precis vad du sysslar med.
Du lägger enbart fram siffror som gynnar dina toerier
Citera
2020-11-29, 17:02
Bannlyst
Citat:
Det behöver tvunget inte vara trängsel på Drottninggatan för att det ska vara trängsel i kollektivtrafiken.

Nej men är det trängsel på Drottninggatan (vilket var det jag visade med mitt inlägg) då följer att det också lett till ökad trängsel i kollektivtrafiken.

Alltså kan man inte hävda att trängsel på Drottninggatan inte bidrar till ökad smittspridning vilket Wold hävdade och du eftersom du, korkad som du är, tar rygg på Wold och håller med henne.

Hur ska du nu klara dig ur denna situation utan att tappa ansiktet? Det blir nog svårt. Alla kan se att du är dum i huvudet och det finns ingenting du kan göra för att rädda ansiktet. Jobbigt.
Citera
2020-11-29, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
I distriktet Kwun Tong tex bor det 688500 invånare på 11 km2 så över 60000 människor per kvadratkilometer.
Nästan lika många människor som Stockholms stad men på löjligt liten yta.

London har inte dessa områden fullproppade med skyskrapor så nä, London kommer inte upp i den nivån.

Hong Kong area säger inte allt då så mycket yta inte går att bygga på.
Fast du skulle antagligen inte uttrycka det som att London är "glesbefolkat", som du gjorde med lika tätbefolkade områden i Stockholm?

Hong Kong, London och Stockholm är alla ytterst tätbefolkade områden. Att Hong Kong är i särklass värst i klassen förändrar inte det.

Utan att peka ut dig, specifikt, så har covid verkligen blottat människors okunskap om hur världen har förändrats de senaste hundra åren. Att tro att svenskar lever glesbefolkat är som att tro att indier inte har mobiltelefoner.

Sverige, och särskilt Stockholm, har ingen som helst "glesbygdsfördel" mot en pandemi. 87% av svenskarna bor på 1.3% av landets yta. Det innebär att 9 miljoner svenskar delar på en yta motsvarande en femtedel av Belgien.
Citera
2020-11-29, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radjaidjah
Hur Wold själv agerar (detta var i mars då hon skulle delta i Skavlan)

Bland annat kräver Wold att det måste finnas fem tomma säten runt henne på tåget.

– Det får de fan i mig pröjsa. Det var ett krav för att åka upp. Min policy är att strikt hålla avstånd från folk, säger hon till Aftonbladet.

Har hon fel i att man ska hålla avstånd även i kollektivtrafiken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in