2020-11-29, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er helt utrolig hva du lirer av deg her.
Se edit - det finnes mer
Citera
2020-11-29, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Hva i all verden skulle den appellen inneholde?
Det er jo helt åpenbart at AEH ikke lever lenger.

Det er også helt åpenbart at Tom Hagen later til å tro at de vel 10 millioner NOK i Monero som han betalte i juli 2019, havnet i de angivelige kidnappernes lommer.

Forslag til appell.
Vær så snill, fortell oss hva som skjedde med AEH. Er AEH død, vær så snill å send info om hvor levningene hennes kan finnes. Familien har behov for å vite, og familien har behov for å få en grav å gå til. Jeg [Tom Hagen] har betalt dere mange penger, vær så snill å gi meg litt tilbake. Jeg kan betale mer for å få tak i levningene av AEH, slik at barn og barnebarn kan få anledning til å legge denne tragiske saken bak seg. Vi vet at dere kan sende oss usporbar mail. Fortell meg hva som skal til. Vær så snill.

Noe lignende det jeg har foreslått ovenfor?

Om Tom Hagen virkelig tror at det finnes noen ekte kidnappere?

Kanskje etterlyse drapsvideoen som det ble truet med i trusselbrevet ?
Citera
2020-11-29, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Til hvilken hensikt skulle denne appellen være - når media og politiet overøser offentligheten med mistanker og latterliggjøring av TH?

Tror du virkelig en appell til kidnapperne ville virke, når kidnapperne ser hvordan saken har utviklet seg?

TH og familien har blitt mistenkliggjort i offentligheten lenge nå - det er der appellen til kidnapperne ligger. Hvis det ikke virker - så virker ingenting.

Edit:
Du skrev:
"Og at NRK har klippet vekk en sterk appell fra Hagen rettet direkte til disse angivelige kidnapperne ??"

Jeg har aldri påstått at NRK klippet bort THs appell til kidnapperne.
Jeg har heller ikke påstått at TH kom med en appell.

DEL 2 Hvis det var ekte kidnapperne så ville de kreve endå mer monero.De ville da fortelle det på Black nett hvor levningene er begravet.
Nei, Det finnes ikke ekte kidnapperne. GM er TH s nærstående "venn"
Citera
2020-11-29, 13:28
Medlem
Citat:
Det er også helt åpenbart at Tom Hagen later til å tro at de vel 10 millioner NOK i Monero som han betalte i juli 2019, havnet i de angivelige kidnappernes lommer.

Forslag til appell.
Vær så snill, fortell oss hva som skjedde med AEH. Er AEH død, vær så snill å send info om hvor levningene hennes kan finnes. Familien har behov for å vite, og familien har behov for å få en grav å gå til. Jeg [Tom Hagen] har betalt dere mange penger, vær så snill å gi meg litt tilbake. Jeg kan betale mer for å få tak i levningene av AEH, slik at barn og barnebarn kan få anledning til å legge denne tragiske saken bak seg. Vi vet at dere kan sende oss usporbar mail. Fortell meg hva som skal til. Vær så snill.

(30.10.2019) "Familien Hagens bistandsadvokat, Sve*n Hold*n, sier at familien tok kontakt med den antatte motparten i forsvinningssaken så sent som i oktober i år.
Det opplyste bistandsadvokaten på en pressekonferanse onsdag ettermiddag.
Familien er villig til å strekke seg langt for å få gode svar på hva som er skjedd, sier advokaten
.
"
https://www.nrk.no/norge/forsvinningssaken_-familien-tok-kontakt-med-motparten-denne-maneden-1.14763242

"Familien er villig til å strekke seg langt for å få gode svar på hva som er skjedd", var etter det jeg forsto noe som ble sagt til motparten.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-29 kl. 13:30.
Citera
2020-11-29, 13:28
Avslutad
Citat:

Forslag til appell.

Dette er allerede gjort, da dusøren ble offentligjort i TV2/"Åsted Norge".
Citera
2020-11-29, 13:31
Medlem
Citat:
Ja, og også i oktober 2019:

(30.10.2019) "Familien Hagens bistandsadvokat, Sve*n Hold*n, sier at familien tok kontakt med den antatte motparten i forsvinningssaken så sent som i oktober i år.
Familien er villig til å strekke seg langt for å få gode svar på hva som er skjedd, sier advokaten
.
"
https://www.nrk.no/norge/forsvinningssaken_-familien-tok-kontakt-med-motparten-denne-maneden-1.14763242

"Familien er villig til å strekke seg langt for å få gode svar på hva som er skjedd", var etter det jeg forsto noe som ble sagt til motparten.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-29 kl. 13:35.
Citera
2020-11-29, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TH stilte opp i et NRK-intervju, selv om han ikke stiller til avhør.
Men hvor ble det av appellen til angivelig motpart?

Hvorfor benyttes ikke muligheten til å komme med en innstendig appell?

Citat:
Fordi politiet og media har et annet fokus.

Du skyver altså ansvaret for manglende appell fra TH og familien over på politiet og media.

Ganske spesielt. Burde ikke AE komme foran alt annet? Et ønske om svar burde jo instinktlig komme først.
Dessuten fikk jo TH en enestående mulighet i NRK-intervjuet til å komme med en appell.

Men den muligheten tok de ikke i bruk.
Fokuset virker å være et helt annet sted.

All energi brukes heller på å kritisere politiet eller tale deres egen sak.
Eller på å svekke troverdigheten av ulike vitneutsagn som taler AE sin sak.

De bruker altså media, men på helt andre ting.
Citera
2020-11-29, 13:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja, og her:

.
"

Ja, stemmer det!

Men folk vil at familien skal stå frem med eget ansikt - følelsene utenpå kroppen - snørr og tårer - og så kan alle le og spise popkorn.

Jeg skjønner godt at familien heller velger å la SH representere dem i slike sammenhenger.
Dette er en rettighet som man har - hverken mer eller mindre.
Citera
2020-11-29, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Appellen skulle uansett kommet lenge før. Det er er mistenkelig i seg selv. Ny mulighet i nrk intervjuet men da ble det kun snakket om å levere det.

Svært krøkkete og diffust uttrykt. Det er som om Tom Hagen har et litt annerledes språk enn folk flest.

Citat:
.
"

Dette er ingen personlig appell.

Citat:

Fremdeles ingen personlig appell.

Forslag til åpningslinje ...

Som ektemann, far og morfar ber jeg innstendig om at ...

Som ektemann, far og morfar ber jeg innstendig om at alle som passerte S4 i morgentimene forsvinningsdagen henvender seg til politiet og forteller nøyaktig hva de så og eventuelt ikke så (eksempelvis bilspor og eller fotspor i snøen) ...

Mangel på direkte henstilling til angivelige kidnappere, mangel på direkte henstilling til publikum og mulige vitner ... Mangler som svekker THs troverdighet.
Citera
2020-11-29, 13:48
Medlem
Citat:

Fremdeles ingen personlig appell.

Synes du ikke at det å skrive til motparten er personlig?

Oktober 2019: I et nytt forsøk på å oppnå kontakt, tok familien kontakt med motparten så sent som i oktober i år. Henvendelsen deres skal ikke ha blitt besvart.
Hold*n ønsker ikke å gå inn på hva som ble skrevet i den siste kommunikasjonen med den antatte motparten eller nøyaktig når det skjedde, men han sier at familien er bekymret for tidsaspektet i saken.

Citera
2020-11-29, 13:56
Medlem
Nytter ikke å bortforklare manglende appell med masse linker som ikke har noe med appell å gjøre.
Det er bare å se på NRK-intervjuet og høre THs egne ord og appellen som aldri kom.
Citera
2020-11-29, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Nytter ikke å bortforklare manglende appell med masse linker som ikke har noe med appell å gjøre.

Hva er årsaken til at du mener at det som familien skrev til motparten ikke var en appell?
Hva er din forståelse av begrepet appell?

Appell:
"Sterk oppfordring.
komme med en inntrengende appell om hjelp / rette en appell til noen."

Citat:
Synes du ikke at det å skrive til motparten er personlig?

Oktober 2019: I et nytt forsøk på å oppnå kontakt, tok familien kontakt med motparten så sent som i oktober i år. Henvendelsen deres skal ikke ha blitt besvart.
Hold*n ønsker ikke å gå inn på hva som ble skrevet i den siste kommunikasjonen med den antatte motparten eller nøyaktig når det skjedde, men han sier at familien er bekymret for tidsaspektet i saken.

Citat:
Ja, og også i oktober 2019:

.
"

Jeg forstår det slik at pressekonferansen var nødvendig for å kommunisere med motparten, fordi motparten ikke besvarte den skriftlige henvendelsen som familien sendte. (Ettersom motparten ikke svarte, kunne de ikke vite om motparten hadde lest henvendelsen). Jeg regner med at familien hadde skrevet til motparten at de er villig til å strekke seg langt for å få gode svar på hva som er skjedd, ettersom Hold*n sa dette på den pressekonferansen.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-29 kl. 14:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in