Citat:
Ursprungligen postat av
Hellsculls
"Stemmene til disse vitnene har vrt viktige for etterforskningen, og politiet brukte avhrene av dem senest i juni i r da de ba Nedre Romerike tingrett om tillatelse til ransake familiens hytter p nytt".
Finnes det et fnugg av redelighet hos politiet, hadde de lagt fram alle vitneuttalser, ogs de som har oppfattet saken helt annerledes. Det tviler jeg sterkt p at ptalemyndigheten har gjort. Hvis det er tilfellet, har de jo villedet rettten. Det samme kan man jo si om blodsporene fra TH.
Jrn Lier Horst, krimforfatter og tidligere etterforskningsleder i politiet, sier blodspor i seg selv sier lite nr de blir funnet i et bolig hvor personen har bodd lenge.
- Blodspor funnet p et bad er for eksempel ikke oppsiktsvekkende i seg selv. Sporene vil ha mer verdi dersom det er avsatt p gjenstander, eller hvis det er blodansamlinger som tegner et bestemt mnster etter for eksempel slag, sier Horst.
Blodspor kan vre vanskelig bruke som bevis blant annet fordi de er vanskelige datere.
- Det tar en viss tid fr blodet koagulerer, men nr dette har skjedd er det svrt vanskelig tidfeste nr sporet er avsatt. Det kan vre alt ifra dager til flere mneder i forveien, sier Horst.
"Det sentrale sprsmlet er iflge den tidligere kriminalteknikeren Per Angel hvor man finner blodsporene, og om man ut ifra dette kan si noe om hvordan de er avsatt. Angel forklarer at blod som drypper fra en finger man har et sr p vil for eksempel fortegne seg helt annerledes enn blod fra et slag med en hard gjenstand"
Jeg er helt enig med deg i at en sak kan ha flere sider, og at ulike vitner vil fortelle og vektlegge ting forskjellig.
Men hvis du leser mitt opprinnelige innlegg igjen, s har du nok misforsttt.
Reedme sier han ikke tror p at AE har snakket om skilsmisse og ektepakt p foreningsmtet. Han benekter alts historien til en gruppe mennesker (flere enn en person) som forklarer at nettopp dette nettopp skjedde. Det blir for userist for meg. En ting er tro eller ikke tro p at AE var ulykkelig, men nr han benekter at denne episoden har funnet sted? Uten kjennskap til AE, foreningsmedlemmene eller Th m vi anta. I tillegg m vi tro at media har gjort meget grundig research og ftt juridiske vurderinger fr de kan slippe denne nyheten. Synes du det er rimelig da pst at historien er usann?
Citat:
Det dr med att AE skulle ha pratat om ev skilsmssa och ektepakt p en mte, tror jag faktiskt inte p.