Citat:
Ursprungligen postat av
Memnok
Fy fan vad lågt och fittigt att gola ner folk till Skatteverket, jävla sosse. Varför gör du det?
Varför köpte du två ps5?
Man ska givetvis göra rätt för sig och betala skatt. För övrigt så hyser jag inga sympatier för scalpers.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dan88
Så du betalade mindre än 5-6K per konsol?
Betydligt mindre, ja.
Citat:
Ursprungligen postat av
ratioa
De som säljer för billigare pris än elektronikkedjorna har i regel förvärvat enheterna med hjälp av ID-stölder. Jag har genom mitt jobb insyn i detta och det är enorma antal vi pratar om. Kedjorna kan inte stoppa detta utan att göra det svårare för gemene konsument ( = färre affärer) och polisen har inga utredningsresurser vilket gör det hela tämligen riskfritt. Du har inte begått något brott förstås men det kan vara bra för dig att veta att enheten är stulen. Just nu jobbas det på att försöka spärra enheterna genom Sony men enligt det senaste jag hörde ska intresset därifrån vara ljummet.
Detta gäller för övrigt också dyrare annonser förstås, och det är svårt att genomskåda som konsument eftersom de har kvitto att visa upp.
Tack för upplysningen, det uppskattas. Det hade onekligen varit ironiskt för försäljarna om dessa PS5: or som jag har införskaffat var stulet.
Vore intressant om Sony lyckas spärra enheterna, vilket vore en bra sak.