2020-11-28, 18:23
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSeussy
Det här skulle kunna tolkas som att Frederick var ihop med honom samtidigt som han visste om vad han gjort. Från Expressen:

"Fredrick Federley har under en längre tid mått dåligt, vilket har eskalerat den senaste tiden ..., skrev Cs partisekreterare Michael Arthursson i en kommentar på torsdagen."

Samtidigt skriver Frederick på Facebook:
"Vi har nu gått skilda vägar."
Ja, det där är ju lite svårt att få ihop för FFs vänner. Om uppbrottet skett nu, som FFs inlägg på Facebook starkt antyder och som bekräftas av Stoppa Pressarnas källor, så hur kan han ha då mått dåligt en längre tid om han inget vetat om pedofilens pedofilbakgrund?

Möjligen om pedofilen skulle ha brutit ner honom psykiskt under tiden, utan att FF för den delen kände till sexbrotten. Men, det verkar osannolikt eftersom maktförhållandet varit omvänt. FF är den som haft en bra inkomst och det är på FFs gård de levat. Pedofilen har snarare varit i beroendeförhållande till FF än tvärtom, som ju kunnat slänga ut honom närsomhelst.
Citera
2020-11-28, 18:26
Medlem
Hoodietotters avatar
Lite märkligt att det får fortgå.

Han har förmodligen bra kontakter.

Sedan en tid är det en pedofil som arbtar på UD som avslöjades av SVD med en lång tråd på Flashback och misstankar om inblandning här men det fortgår utan protester.

Det är som om pizzagatekonspirationen blivit sanning.

Men värst är kvinnor som är surrogatmammor och kastar sina barn till dessa vargar som i detta fall.
Citera
2020-11-28, 18:39
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Nu har jag funderat i över ett dygn över tänkbara alternativ rörande Fredrick Federleys inblandning i pedofilhärvan. VAD visste han och NÄR visste han det, hur ska hans sammanbrott i media tolkas? Jag har häftat upp scheman på väggen och dragit trådar i olika färg precis som i kriminalfilmer. Till slut återstod endast ETT trovärdigt svar. Alla andra har fallit bort av olika orsaker. Svaret är lika enkelt som självklart.

Här har ni gåtornas lösning:
Federley visste mycket väl att partnern var en rovdjurslik pedofil och han har vetat det länge. Att Federley accepterat denna ruskiga predator till partner beror rätt och slätt på att Fredrick Federley själv är pedofil.

Där ser man, själv gick jag runt i Deerstalker-hatt, Gourd Calabash-pipa och förstoringsglas medan jag funderade över problemet. Slutsatsen blev den samma, Federley är pedofil.
Citera
2020-11-28, 18:48
Medlem
Steff83s avatar
Luktar helt klart som att FF bara blev skraj för att det kom ut i medierna och tappade ansiktet. .Hans förklaringar är patetiska och hänger inte ihop.

Varför blev han inte bekymrad tidigare om han känt till detta? Han hade uppenbarligen inga problem med att leva med honom.
Citera
2020-11-28, 18:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hoodietotter
Lite märkligt att det får fortgå.

Han har förmodligen bra kontakter.

Sedan en tid är det en pedofil som arbtar på UD som avslöjades av SVD med en lång tråd på Flashback och misstankar om inblandning här men det fortgår utan protester.

Det är som om pizzagatekonspirationen blivit sanning.

Men värst är kvinnor som är surrogatmammor och kastar sina barn till dessa vargar som i detta fall.
Kan du utveckla detta? Finns det misstankar om att UD-pedofilen är inblandad i den aktuella affären med Fredrick Federley?
Citera
2020-11-28, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Men så är det ju, dit nöt. Alkisar väljer att supa eller att inte supa. Suget finns där, men de väljer att inte falla. Jag talar från erfarenhet. Både bror och far är nyktra alkisar. De VÄLJER att inte supa. Du får läsa på lite om hur det funkar med AA.

Precis! En pedofil väljer inte att vara pedofil men väljer att begå brott. Visserligen antar jag att driften är oerhört stark. Sexualiteten är ju den starkaste urkraften i människan. Men ansvar för det man gör går inte att kringgå. Gäller ju det mesta i livet faktiskt.
Citera
2020-11-28, 19:10
Medlem
Hmm gott folk, har vi inte gått lite väl långt från trådens ämne nu? 🙄

Hur mår vår Fredrik idag tro?
Citera
2020-11-28, 19:15
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GUBBKUKEN
Hmm gott folk, har vi inte gått lite väl långt från trådens ämne nu? 🙄

Hur mår vår Fredrik idag tro?
Inte bra skulle jag tro...

Men det gäller väl för alla som vikt av från lagen...
Särskilt som offentlig person.
Citera
2020-11-28, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Kan du utveckla detta? Finns det misstankar om att UD-pedofilen är inblandad i den aktuella affären med Fredrick Federley?

Var hittar man denna tråd om UD-profilen??
Citera
2020-11-28, 19:23
Medlem
rapiers avatar
Politik är en förtroendebransch och förtroendet för Federley är efter denna historia lägre än en sjunken båt. Han har säkert kvar stöd från sina starkaste supporters bland nyliberala värdegrundsfantatiker, storstads hbtq-folk och faghags men partiet och väljarkåren består av fler peroner än dessa kategorier.

De lokala Centerpartisterna av äldre garde i trakten är inte roade av alter-egot transkvinnan Ursula, den antifackliga salladsbarshistorien, Pride-utstyrlsar och definitvt inte av pedofila sambos. Finns det något vett och moral kvar i Centerpartiet sparkar de ut honom eller låter honom försvinna i det tysta från sina poster som Eu-parlamentariker och andre vice partiledare.

Webbtidningen Stoppa Pressarna har en uppföljande artikel idag om Federley.

https://stoppapressarna.se/svenskt/har-poserar-pedofilen-i-fredrick-federleys-kok
Citera
2020-11-28, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rapier
Politik är en förtroendebransch och förtroendet för Federley är efter denna historia lägre än en sjunken båt. Han har säkert kvar stöd från sina starkaste supporters bland nyliberala värdegrundsfantatiker, storstads hbtq-folk och faghags men partiet och väljarkåren består av fler peroner än dessa kategorier.

De lokala Centerpartisterna av äldre garde i trakten är inte roade av alter-egot transkvinnan Ursula, den antifackliga salladsbarshistorien, Pride-utstyrlsar och definitvt inte av pedofila sambos. Finns det något vett och moral kvar i Centerpartiet sparkar de ut honom eller låter honom försvinna i det tysta från sina poster som Eu-parlamentariker och andre vice partiledare.

Webbtidningen Stoppa Pressarna har en uppföljande artikel idag om Federley.

https://stoppapressarna.se/svenskt/har-poserar-pedofilen-i-fredrick-federleys-kok

Intressant läsning! Min magkänsla säger att Federley är rökt för all framtid. Får väl gå på a-kassa ett tag tills det lugnat ner sig och sen söka jobb som diskare på nån pizzeria (inget ont mot diskare på pizzerior dock).
Citera
2020-11-28, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Jag är inte lika bekant med ämnet som du tycks vara(!), men jag tror att det inte rör sig om var man stoppar k***n, utan om mer ytliga företeelser. Som dock enligt svenska lag faller under begreppet "våldtäkt".
Men läs domen, människa. Den finns ju i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in