2020-11-28, 09:38
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Den ungerska lastbilschaufför som körde ihjäl 4 personer. Han fick 4 års fängelse. Maxstraffet hade varit 5 år. Tidningen Vi bilägare frågade sig, när dömer de då ut maxstraffet.

När hände den olyckan?
Citera
2020-11-28, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
När hände den olyckan?

Oktober 2004
Citera
2020-11-28, 12:03
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Verkar vara fler som tycker: https://www.facebook.com/jake.engnell.3/posts/1778550585640869

Kan du få fram fler uppgifter?
Finns många stenar att lyfta på verkar det som.

Om kommunen har köpt in tjänster från detta skojarbolag så har kommunen brutit mot flera lagar.

Har kommunen valt att utsätta skolbarn för livsfara på grund av släktskap med skojarna bakom denna härva?
Citera
2020-11-28, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
borde vara dödsstraff på att köra bil full!

Om inte det här är dråp så vad annars skulle det vara? Minst 15 års fängelse skulle det vara. Men pussy Sverige är ju som det är tyvärr!!!
Citera
2020-11-28, 13:49
Medlem
Vem man vilka offrena är
Citera
2020-11-28, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Ja, det fattas tusentals, de erbjuder att betala din utbildning om du vill jobba på åkerierna.
På gymnasieskolorna för yrkesförare så gör eleverna proven kanske 50ggr. Så svåra är de.
I min grupp på tio pers på YKB så klarade jag och en annan det. Jag träffade en annan två år senare.
Han höll fortfarande på och läsa och misslyckas i all oändlighet, kommunalanställd som fick kortet betalt av arbetsgivaren. Jag betalade 40.000 för C-kort. Ska man ha släp, CE så blir det 20 lax till.
Ska inte säga något då jag tillhör dom som haft korten länge och vår ykb var en tramskurs på en vecka..
Men det räcker aldrig med bara ykb..
Sitta med en massa kurser adr arbete på väg mm som ska förnyas var 5e år gör att man tröttnar..
Sen att åkerierna är pressade prismässigt gör att det inte är jättebra lön för det hela.
Finns ofta en anledning till att det är bristyrke.
Slutade för 4 år sen och har bättre lön nu utan att behöva sitta i skolbänken en massa.
Det var brist på folk innan ykb infördes, bara att dom gamla gubbarna inte kan köra extra längre som gör att bristen är högre.
Citera
2020-11-28, 18:09
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarmedagg
Vem man vilka offrena är
Nej, inte än. Och kommer det inte fram här så kolla nsk.se vartefter. Deras Minnesrum är öppen sida och på lördagar publiceras nya annonser.
Citera
2020-11-28, 18:14
Medlem
Svensk polis är riktiga likgiltiga klåpare.
Som sovjetkretiner.
Och naturligtvis så kommer dom alltid undan med sina klantigheter. Blir aldrig lagförda!
Citera
2020-11-28, 18:22
Medlem
RIFAs avatar
Rattfylla, oavsett substans eller annan anledning, är verkligen sjukt vidrigt. Alla som kör berusade bör förnedras av varenda person i sin närhet utan undantag.
Citera
2020-11-28, 19:12
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarmedagg
Vem man vilka offrena är

Kri*ter A*k
*arina A*k
Citera
2020-11-28, 20:16
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Har du provat eller?
Nej det har jag inte.

Har inte dom problemen, men alkolås är ett smart sätt att öka förtroendet för det företag man arbetar för.

Från Dräger:
Citat:
Manipulering Ett alkolås ska vara svårt att lura – det är tanken med utrustningen. Dräger Interlock XT går inte att lura med tryckluft eller reningsan-ordningar med aktivt kol eller liknande. Alla försök till manipulering eller ogiltiga starter lagras dessutom i loggen

Men du kan säkert hitta på något Kalle Anka-exempel där någon lurat alkolåset och säkert också någon som stoppats skitfull och snackat sig ur det, eller hur?
Citera
2020-11-28, 20:23
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
Nej det har jag inte.

Har inte dom problemen, men alkolås är ett smart sätt att öka förtroendet för det företag man arbetar för.

Från Dräger:

Men du kan säkert hitta på något Kalle Anka-exempel där någon lurat alkolåset och säkert också någon som stoppats skitfull och snackat sig ur det, eller hur?

Nej jag håller inte på med sånt.
Bara nyfiken på varför det inte går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in