2020-11-27, 18:27
Medlem
En fråga: om ett företag hyr ut en lastbil till ett annat företag, kan man då koppla bort alkolåset om behov inte finns?
Citera
2020-11-27, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
Det där går inte, sorry
Då var det en tidningsanka
Citera
2020-11-27, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Ja, de verkar ha köpt en andel av Flexillast nyligen. Kunden köper lastbil med lastbilscentral kopplad med fasta turen. Så det det blev en kort karriär inom lastbilsnäringen, de kör mest skolbuss. Resorna är de endast agenter för. Allkolås måste användas om det är monterat. Det monteras endast på åkerier storlek Schenker eller Postnord. Det är ingen som någon känner som är inom ankdammen Flexilast. Vissa ser man aldrig, andra varje dag.
26 feb-18 välkomna flexilast Tjörnarps buss.
Reg nr kzu 202.
Alla anslutna köper en andel i bolaget, krävs för att bli ansluten
Citera
2020-11-27, 19:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av minnesota
Varför kommer du då med påståendet att "det slutar väl som vanligt.."?

Självklart ska man även kunna lyfta frågan om arbetsgivarens ansvar. Det ena utesluter inte det andra.
Det är trist att du inte förstår vad jag skriver..
Citera
2020-11-27, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Det är trist att du inte förstår vad jag skriver..

Sättet du svarar på bekräftar bara att du drar saker ur röven.

MVH
Citera
2020-11-27, 19:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av minnesota
Sättet du svarar på bekräftar bara att du drar saker ur röven.

MVH
Seriöst.. lägg ner!!!!
Citera
2020-11-27, 19:47
Medlem
pawitels avatar
Ursäkta om OT, men kan inte låta bli.
För 10 år sedan köpte jag en bussresa 7-dagar med Tjörnarp Buss i Tyskland.
Bussen var gammal, av typ det man kör skolelever till skolan
Dag 2 ,en söndag, i Kasselbackarna, kroknade motorn, och det blev körning i 15km/tim till Kassel.
Visade sig att slangen från turbon till motorn spruckit!!
En gammal slang, som var provisoriskt lagad med silvertejp.
Enl chaffisen hade bussen varit på service i Broby veckan innan, men man hade ingen slang att byta med!! Lindade silvertejp istället.
Man körde till Tyskland med en buss lagad med silvertejp!!
Vi satt drygt en halv dag på en rep-verkstad, och väntade.
Tjörnarp Buss serverade kaffe och kakor till hutlösa priser. Ingen extra service här.

Då jag reklamerade resan, nekade man till silvertejp-statusen.
Givetvis hade jag foto på slangen, men det struntade man i.
Ingen kompensation, här inte!
Sammanfattning, ett jävla skitbolag sedan länge.
Citera
2020-11-27, 22:20
Medlem
Hegamons avatar
Riktigt illa. Jag antar den här chauffören inte kommer köra mera. Det är vanligt lastbilschaufförer skolar om sig när de kört ihjäl någon. Jag vet ett fall där en lastbilschaufför körde ihjäl folk, han jobbar numera som begravningsentreprenör.

Jag vet också om att räddningstjänsten sätter upp filtar så den stackars chauffören inte ska se vad han gjort. Det smäller mest till i en lastbil men utöver det händer inte så mycket. Ja, räddningstjänsten kommer med sina filtar och vill att chauffören inte ska bli traumatiserad. Filtar hålls upp för att täcka synfältet för chauffören om vad som syns framför lastbilen då.
Senast redigerad av Hegamon 2020-11-27 kl. 22:43.
Citera
2020-11-27, 22:48
Medlem
T34Panzers avatar
Det var ju en efterklok chef det där. Så desperata efter chaufförer kan dom väl inte vara att dom låter en ”fyllechaffis” köra igen??
Är det så ont om bra chaufförer?

” Lastbilschauffören fick en varning – två månader innan dödsolyckan

Lastbilschauffören dömdes för rattfylleri i augusti och i september fick han en varning av Transportstyrelsen.

– Med facit i hand så skulle han ju inte ha fått börja köra igen, säger vd:n för det företag som lastbilschauffören jobbade för.”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/lastbilschaufforen-fick-en-varning-tva-manader-innan-dodsolyckan
Citera
2020-11-27, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pawitel
Ursäkta om OT, men kan inte låta bli.
För 10 år sedan köpte jag en bussresa 7-dagar med Tjörnarp Buss i Tyskland.
Bussen var gammal, av typ det man kör skolelever till skolan
Dag 2 ,en söndag, i Kasselbackarna, kroknade motorn, och det blev körning i 15km/tim till Kassel.
Visade sig att slangen från turbon till motorn spruckit!!
En gammal slang, som var provisoriskt lagad med silvertejp.
Enl chaffisen hade bussen varit på service i Broby veckan innan, men man hade ingen slang att byta med!! Lindade silvertejp istället.
Man körde till Tyskland med en buss lagad med silvertejp!!
Vi satt drygt en halv dag på en rep-verkstad, och väntade.
Tjörnarp Buss serverade kaffe och kakor till hutlösa priser. Ingen extra service här.

Då jag reklamerade resan, nekade man till silvertejp-statusen.
Givetvis hade jag foto på slangen, men det struntade man i.
Ingen kompensation, här inte!
Sammanfattning, ett jävla skitbolag sedan länge.
Verkar vara fler som tycker: https://www.facebook.com/jake.engnell.3/posts/1778550585640869

Citat:
Till Alla Föräldrar som har barn o ungdomar som åker skolskjuts i Höör Kommun. Tydl. har den ansvaringe Transportstrategen Ingela Nilsson ( Höör Kommun) skapat egna regler ihop med Tjörnarps buss ( tydl. Släktskap )betr. medtagna Skateboard utan att infomera dom berörda föräldrarna.... 👎👎👎👎Tydl. har elever fått ” slänga” brädor utanför bussen o blivit nekade att ta med till o från Skolan. Urselt skött . Efter varit i kontakt m. ansv. så ena dagen skall de va i en väska o platspåse på bussen.. Nästa dag enbart väska osv....Sen är de olika vilken chafför som kör med. Hur ska våra stackars ungdomar lära sig om de ansv. inte ger klara direktiv i förväg vad som gäller. Katastrof i detta fall.
Citera
2020-11-28, 01:19
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
Det där går inte, sorry

Har du provat eller?
Citera
2020-11-28, 09:06
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det var ju en efterklok chef det där. Så desperata efter chaufförer kan dom väl inte vara att dom låter en ”fyllechaffis” köra igen??
Är det så ont om bra chaufförer?
Ja, det fattas tusentals, de erbjuder att betala din utbildning om du vill jobba på åkerierna.
På gymnasieskolorna för yrkesförare så gör eleverna proven kanske 50ggr. Så svåra är de.
I min grupp på tio pers på YKB så klarade jag och en annan det. Jag träffade en annan två år senare.
Han höll fortfarande på och läsa och misslyckas i all oändlighet, kommunalanställd som fick kortet betalt av arbetsgivaren. Jag betalade 40.000 för C-kort. Ska man ha släp, CE så blir det 20 lax till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in