Citat:
Ursprungligen postat av
Notteliten
att människor har tydliga åsikter är bra
Men under de senaste 2-3 veckorna har jag sett så mycket piss här i tråden (så är det alltid här), ställa en fråga och få svar på andra saker, folk vill hellre anklaga en att svara,
alla typer av härskatekniker används alltid här...
Jag tror faktiskt att det är dags för fler här att läsa ett brett spektrum av faktiska brott innan de skriver mer, det kan ge dem den kunskap de tror att de föddes med...
Åh ja jag tror TH är huvudmannen, men om något dyker upp som visar att det inte är honom vill jag ändra mig, jag har lätt och frågat men jag har ännu inte hittat någonting och i framtiden kommer jag bara att fråga de som kan svara utifrån det dem vet och inte något helt annat...
det absolut dumaste här är att uppenbarligen många av dem som tycker att TH är oskyldiga inte kan svara på frågor som om de besvaras på ett korrekt sätt kan få människor att se saker på andra sätt, både sig själva och andra, inte nödvändigtvis ändra åsikt men det är också möjligt, då blir det löjligt att elementära frågor är obesvarade och skrattade åt...
Så bara för att ge dere en ny chans till den fråga jag ställde igår :
Hur kunde TH ha informerat de andra deltagarna om att planen skjöts upp en timme om han inte arbetade med dem?
och en till :
om TH hade tackat nej till teatern där dem var kvällen innan, hade det inte verkat mycket mer misstänksamt än en extra åktur på cykelvägen som är exemplet här?
Tom har ifølge media ipad. Om medhjelper har iphone, så kan TH ha begynt å skrive en imessage, eller hatt tekstfeltet aktivert. Da blinker det 3 prikker ved siden av tekstfeltet hos mottageren, om samtalen er åpen, som en indikasjon på at den du skriver med holder på med å svare/legge til ekstra info eller en ny mld.
Hvis denne imessage aldri blir sendt, vil da denne "avbrutte aktiviteten" bli logget noe sted, og isåfall, vil det logge mer enn at appen var åpen?
Medhjelper sitter i bilen, med samtalen åpen og venter på det "avbrutte" signalet fra TH.
Samme gjelder vel med andre apper... Men bruker TH WhatsApp f.eks? Å åpne mld appen bør han ihvertfall klare.
Kanskje litt dårlig forklart, men de med iphone/ipad skjønner(håper jeg).
Lettere en walkies etc
Edit: leseforståelse på svensk står til stryk "om han inte arbetade med dem?"
En mulig forklaring på noe var det ihvertfall