2020-11-28, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Som sagt tidligere så er politiet i besittelse av spor i form av dokumenter, dna av satt på en måte som knytter han til drapshandlingen, og en rekke klausulerte dokumenter. Etter løslatelsen har politiet lekket hint om nye bevis. TH nekter å la seg avhøre, og det er sjelden et godt tegn. Lagmannsretten løslot TH fra varetekt med knappest mulig margin. I etterkant begjærte påtalemakten huset og hyttene beslaglagt, med begrunnelsen særskilt grunn til mistanke. Denne kjennelsen ble ikke anket av THs advokat.
Dette, sammen med informasjon mottatt av noen som kjenner noen som kjenner noen som kjenner osv, gjør at jeg er relativt sikker på spørsmålet om skyld. Men jeg skal ikke prøve å dytte på deg min mening. God natt
Det fetade. Vad har du fått det i från att det är knutet till drapet
Citera
2020-11-28, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
DF: Jeg lurer litt på hvor du har dette fra. Jeg jakter selv elg, og laget vårt har i alle fall ingen intensjon om å drøye jakta. De fleste er i arbeid og har ikke ubegrenset med ferie for å gå på jakt om høsten.

Du har vært inne på nabolaget og hundeeiere. Vet du om L*tvik har elghund? Annen hund? Har du tilgang til opplysninger om alternative gm i blokka nærmest S4? Var det ikke du om sa noe om dette i går? God natt

På Facebook-profilen er Letvi* avbildet med en pointer. På samme profil, er det et annet bilde med tre pointere og en drever, men ingen elghund. På profilen har han mange venner med fuglehunder.
I innlandet, Trøndelag og Viken, som jeg kjenner best, står store deler av samfunnet stille under elgjakta. Mange jegere har satt satt av siste del av ferien til dette. Sånn har det vært så lenge jeg kan huske.
Blokkene er en del av nærområdet, og det var vel en annen bruker som viste til at det bodde folk av øst-europeisk opprinnelse i en eller flere av blokkene.
Senast redigerad av Hellsculls 2020-11-28 kl. 10:25.
Citera
2020-11-28, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
TH sa så "klokt" i NRK-intervjuet at rettferdigheten kom til å seire, selv om det ville ta tid. (ikke direkte sitat). Han er så opptatt av dette med rettferdighet, jeg tolker notater han har gjort hvor han beskriver mange vonde år, fra 1993 og nærmest til dags dato slik at han har grublet og grublet på hvordan han skal oppnå rettferdighet-. Ja, slik tolker jeg ham. Han var ikke så opptatt av rettferdighet for sin hustru, hun hadde tross alt stelt dette i stand selv. Utroskap straffes, det er vel bare rettferdig? TH selv trengte jo ingen straff, han vil bare sørge for rettferdighet for seg selv ,hans egne feil og mangler ser han ikke, blind av forakt, sjalusi og redsel for at hun drar fra ham er nærmest ikke til å holde ut for TH. Ektepakten var første skritt på veien. Så har årene gått og dette har gnagd på far i huset. Siste året har han til og med vært vitne til at hans hustru har tatt seg friheter som å gå på pub alene. Hennes nyvunne økonomiske frihet, pensjonen, ble kanskje dråpen som fikk det til å renne over? En sen kveld etter teater, noen drinker og ekteskapelig krangling om ting som skjedde for tyve år siden? Det gikk for langt og han angrer kanskje? Men det er til å leve med for ham.Sett med TH`s øyne vant rettferdigheten. Hva annet kan han si til seg selv etter å ha drept sin kone i affekt?

Og i utpressingsbrevet er det også et par linjer om rettferdighet. Pussig nok.
Citera
2020-11-28, 14:13
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
är väldigt mycket konstigt här,
jag tror att den här tråden skulle ha varit en mer intressant plats om några stamgäster hade gått till Kriminalhistoria och läst ett urval av trådar så att de hade upptäckt hur brott faktiskt händer....

Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Jag håller med dig. Har läst och följt många kriminaltrådar här på F B genom åren och jag har inte upplevt att en tråd har så många dommare och justitieråd som i denna.

att människor har tydliga åsikter är bra
Men under de senaste 2-3 veckorna har jag sett så mycket piss här i tråden (så är det alltid här), ställa en fråga och få svar på andra saker, folk vill hellre anklaga en att svara,
alla typer av härskatekniker används alltid här...
Jag tror faktiskt att det är dags för fler här att läsa ett brett spektrum av faktiska brott innan de skriver mer, det kan ge dem den kunskap de tror att de föddes med...

Åh ja jag tror TH är huvudmannen, men om något dyker upp som visar att det inte är honom vill jag ändra mig, jag har lätt och frågat men jag har ännu inte hittat någonting och i framtiden kommer jag bara att fråga de som kan svara utifrån det dem vet och inte något helt annat...

det absolut dumaste här är att uppenbarligen många av dem som tycker att TH är oskyldiga inte kan svara på frågor som om de besvaras på ett korrekt sätt kan få människor att se saker på andra sätt, både sig själva och andra, inte nödvändigtvis ändra åsikt men det är också möjligt, då blir det löjligt att elementära frågor är obesvarade och skrattade åt...

Så bara för att ge dere en ny chans till den fråga jag ställde igår :

Hur kunde TH ha informerat de andra deltagarna om att planen skjöts upp en timme om han inte arbetade med dem?

och en till :

om TH hade tackat nej till teatern där dem var kvällen innan, hade det inte verkat mycket mer misstänksamt än en extra åktur på cykelvägen som är exemplet här?
Citera
2020-11-28, 14:25
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
att människor har tydliga åsikter är bra
Men under de senaste 2-3 veckorna har jag sett så mycket piss här i tråden (så är det alltid här), ställa en fråga och få svar på andra saker, folk vill hellre anklaga en att svara,
alla typer av härskatekniker används alltid här...
Jag tror faktiskt att det är dags för fler här att läsa ett brett spektrum av faktiska brott innan de skriver mer, det kan ge dem den kunskap de tror att de föddes med...

Åh ja jag tror TH är huvudmannen, men om något dyker upp som visar att det inte är honom vill jag ändra mig, jag har lätt och frågat men jag har ännu inte hittat någonting och i framtiden kommer jag bara att fråga de som kan svara utifrån det dem vet och inte något helt annat...

det absolut dumaste här är att uppenbarligen många av dem som tycker att TH är oskyldiga inte kan svara på frågor som om de besvaras på ett korrekt sätt kan få människor att se saker på andra sätt, både sig själva och andra, inte nödvändigtvis ändra åsikt men det är också möjligt, då blir det löjligt att elementära frågor är obesvarade och skrattade åt...

Så bara för att ge dere en ny chans till den fråga jag ställde igår :

Hur kunde TH ha informerat de andra deltagarna om att planen skjöts upp en timme om han inte arbetade med dem?

och en till :

om TH hade tackat nej till teatern där dem var kvällen innan, hade det inte verkat mycket mer misstänksamt än en extra åktur på cykelvägen som är exemplet här?
Uthevet: Jeg er fortsatt rimelig sikker på at det er benyttet radiosamband mellom aktørene.

All bruk av telefon var nøye planlagt og skulle kun benyttes for villedning/alibi.

At planen ble forsinket fremgår i sms 0910: «Hytteturen er utsatt». Det forklarer 0756 og 0856 bilene, rett og slett en forskyvning av planen av ukjente grunner.

Telefonen med MB var trolig også en del planen, men jeg er nå usikker på om MB var uvitende. To -56 hendelser tilsier imidlertid at hun muligens visste, da var i så fall AE trolig død allerede.
Citera
2020-11-28, 14:47
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Uthevet: Jeg er fortsatt rimelig sikker på at det er benyttet radiosamband mellom aktørene.

All bruk av telefon var nøye planlagt og skulle kun benyttes for villedning/alibi.

At planen ble forsinket fremgår i sms 0910: «Hytteturen er utsatt». Det forklarer 0756 og 0856 bilene, rett og slett en forskyvning av planen av ukjente grunner.

Telefonen med MB var trolig også en del planen, men jeg er nå usikker på om MB var uvitende. To -56 hendelser tilsier imidlertid at hun muligens visste, da var i så fall AE trolig død allerede.

Bra svar även om jag inte är säker på användningen av radio / walki, det är oftast lätt att lyssna på och även om det inte längre är den största användningen av olika radiosystemer finns det definitivt möjligheten att avlyssna, någon i höghusen med en billig babycal från Kina som går på fel frekvens och allt hade gått i dass...

men tänkt tanken att den första bilen körde en deltagare till SV4?
Senast redigerad av Notteliten 2020-11-28 kl. 14:57.
Citera
2020-11-28, 15:27
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Bra svar även om jag inte är säker på användningen av radio / walki, det är oftast lätt att lyssna på och även om det inte längre är den största användningen av olika radiosystemer finns det definitivt möjligheten att avlyssna, någon i höghusen med en billig babycal från Kina som går på fel frekvens och allt hade gått i dass...

Jeg tror de var avhengige av noen form for internkommunikasjon, digital taushet var avgjørende, så jeg heller mer mot jaktradio el.lign med korte beskjeder.

Første bilen kan absolutt ha levert MGM, men det forutsetter at AE ble drept før 0845 og at MB og minst sønnen er involvert. Hendelsene 0906 og 0910 knytter trolig også presten til saken.
Citera
2020-11-28, 15:38
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror de var avhengige av noen form for internkommunikasjon, digital taushet var avgjørende, så jeg heller mer mot jaktradio el.lign med korte beskjeder.

Første bilen kan absolutt ha levert MGM, men det forutsetter at AE ble drept før 0845 og at MB og minst sønnen er involvert. Hendelsene 0906 og 0910 knytter trolig også presten til saken.

Ja, frågan är om kommunikation behövs, om det finns kidnappare behöver de bara komma in och ut snabbt och då finns det egentligen inget behov av kommunikation i Fjellhamar-området, om det är TH med hjälpare, kan kommunikationen ha ägt rum före denna onsdag...
åh vet vi vad som hände i huset efter att taxin åkte dagen innan och innan polisen anlände till Sv4?

både samtal från MB och den med sonen är den stora frågan här, alla samtal passar inte in i resten ...
Citera
2020-11-28, 15:43
Medlem
Citat:

Hvis gjerningspersonene har vært noenlunde oppegående personer, har de ikke brukt mobiltelefoner eller jaktradio/walkie talkie.
Ikke i planleggingsfasen, og i alle fall ikke under aksjonen.
Citera
2020-11-28, 15:50
Medlem
Citat:
är väldigt mycket konstigt här,
jag tror att den här tråden skulle ha varit en mer intressant plats om några stamgäster hade gått till Kriminalhistoria och läst ett urval av trådar så att de hade upptäckt hur brott faktiskt händer....
+1
Citera
2020-11-28, 15:54
Medlem
Citat:
Ja, frågan är om kommunikation behövs, om det finns kidnappare behöver de bara komma in och ut snabbt och då finns det egentligen inget behov av kommunikation i Fjellhamar-området, om det är TH med hjälpare, kan kommunikationen ha ägt rum före denna onsdag...
åh vet vi vad som hände i huset efter att taxin åkte dagen innan och innan polisen anlände till Sv4?

både samtal från MB och den med sonen är den stora frågan här, alla samtal passar inte in i resten ...

Behøver ikke ha vært noe kommunikasjon - alt planlagt på forhånd, inklusive alternative scenarioer.
Akkurat som trusselbrevet. Alt avtalt på forhånd med ferdigskrevne alternative scenarior.
Citera
2020-11-28, 16:01
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Hvis gjerningspersonene har vært noenlunde oppegående personer, har de ikke brukt mobiltelefoner eller jaktradio/walkie talkie.
Ikke i planleggingsfasen, og i alle fall ikke under aksjonen.

mobiltelefon tror jag är utesluten av de flesta...
men walki / jaktradio till sådana saker ger en osäkerhet, kodmeddelanden som någon lyssnar på så kan det kan skapa en stor nyfikenhet / uppmärksamhet som är lätt att komma ihåg...
men om detta planerades klockan 08.00 på onsdagen är chansen mycket större att flytta det till en annan dag om det finns okända kidnappare än om det är TH`s hjälpare som kommer till SV4 för att upptäcka att TH inte har rest till jobbet ännu...

Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Behøver ikke ha vært noe kommunikasjon - alt planlagt på forhånd, inklusive alternative scenarioer.
Akkurat som trusselbrevet. Alt avtalt på forhånd med ferdigskrevne alternative scenarior.

exakt, varför riskera något bara för att prata, om allt planeras rätt behövs inte den delen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in