2020-11-28, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Nu är det lite i förtid, men även om Trump vinner i domstol är det inte självklart att han vinner. Visst har GOP fler stater, men som jag förstår det finns det ett par nevertrumpers där?

Tror du på allvar man skulle gå emot sitt egna parti när det gäller att välja president?? Då är de körda för all framtid.
2020-11-28, 14:24
Medlem
GoldFinger100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldFinger100
Judge: Republicans Will Likely Win Pennsylvania Election Lawsuit

The judge who ordered Pennsylvania to not certify the results of the 2020 election wrote in an opinion on Friday that the Republicans who filed the related lawsuit will likely win the case

https://www.theepochtimes.com/judge-republicans-will-likely-win-pennsylvania-election-lawsuit_3596477.html

Nu på måndag har dom en hearing i Arizona, denna snöboll som rullar kommer bara bli större och större. Demokraterna påskyndade processen tillsammans med media genom att utrop Biden som vinnare och hoppades de skulle gå igenom utan att folk skulle begripa vad som skedde. Kommer bli så härligt med all den antiklimax från deras sida när dom inser att det är förlorat. Horder av vänster aktivister som gråter på gatorna, bränner och plundrar.
2020-11-28, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyWood
Tror du på allvar man skulle gå emot sitt egna parti när det gäller att välja president?? Då är de körda för all framtid.

Jag vet inte, därav mitt frågetecken. Ibland går personligt hat före karriär. Trump hr en förmåga att lyfta fram sinnessjukdomar som tidigare varit mer eller mindre dolda för omvärlden.

Vägen för Trump är naturligtvis som beskrevs i inlägget som jag citerade. Hindra Biden att få 270 och låta staterna rösta.

Oavsett är det spännande tider...
2020-11-28, 14:36
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Den har jag också men det var inte det jag efterfrågade. Källan- ursprunget. Här har vi Newsweek som citerar Trump som citerar Newsmax.

Jag vill läsa Newsmax opinionsundersökning. Är det så förbannat svårt att förstå?
Nu vet jag inte hur jag länkar från en viss tid på Newsmax klipp. Men titta från ca: 39:22 här. https://www.newsmaxtv.com/Shows/Greg-Kelly-Reports/vid/1_ztebo6rc
Där finns undersökningen.
2020-11-28, 14:39
Medlem
Nixters avatar
Citat:

Touche. Det är ju dessutom ansvariga inom GOP i Washington som ber sina kollegor, dvs inte Trump.
2020-11-28, 14:41
Medlem
Citat:
Den har jag också men det var inte det jag efterfrågade. Källan- ursprunget. Här har vi Newsweek som citerar Trump som citerar Newsmax.

Jag vill läsa Newsmax opinionsundersökning. Är det så förbannat svårt att förstå?

Är du dum i huvudet eller? I opinionsundersökning Newsmax skickade ut till sina följare via en twitter poll så fick Trump 190.593 röster ja vs 2,181 98,8% - 1,1%.

1. Newsmax är en höger tidning. (the right-leaning political network)
2. Det är lite som att fråga ifall folk håller med socialdemokraterna på ett SSU-möte. Självklart du får 98,8% ja.

Att du ens lägger ner den tiden att försöka förminska det är dock underhållande!
2020-11-28, 14:42
Medlem
Citat:
Jag väntar fortfarande på din länk till Newsmax poll… Är det så svårt att finna den?

https://www.newsmax.com/politics/newsmax-recounts-voter-fraud-republicans/2020/11/26/id/998905/
2020-11-28, 14:46
Medlem
Citat:

I vanliga fall nej, men DJT är inte en republikansk traditionell konservativ röst, han är en auktoritär populist som gör narr av traditionella republikanska väljare. Och framför allt så har han övergett republikanernas kärnfrågor om mindre stat och mer frihet, och nu ännu värre när han gör narr av konstitutionen och valet, de heligaste institutionerna enligt många konservativa. De som håller kvar i DJT är snarare de som är "sura på deep state" än de som har konservativa värderingar.
2020-11-28, 14:50
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frymybrain
Är du dum i huvudet eller? I opinionsundersökning Newsmax skickade ut till sina följare via en twitter poll så fick Trump 190.593 röster ja vs 2,181 98,8% - 1,1%.

1. Newsmax är en höger tidning. (the right-leaning political network)
2. Det är lite som att fråga ifall folk håller med socialdemokraterna på ett SSU-möte. Självklart du får 98,8% ja.

Att du ens lägger ner den tiden att försöka förminska det är dock underhållande!

Helt ok med grupparbete. Nu kommer vi ju en bit. En twitter poll alltså… Inte Newsmax vanliga med McLaugin...
2020-11-28, 14:51
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Nixter!

Kan du uppdatera oss med de senaste "bevisen" i form av siffror?
  1. Hur många röster anses vara falska
  2. Hur många röster anses ha försvunnit?

Och hur ska man kunna bevisa detta?

Hej Tom

Vi får nästan ta detta stat för stat. Om vi nu skall titta på vad som händer måndag är det Arizona som står i fokus. Det vore kul om du läste mitt svar, tittade på det hearing som skall hållas, för att få bevismatrial och vittnen, för att därefter bilda dig en uppfattning.

ARIZONA
Den här är ganska enkel, mindre stat, fusket med falska röster har skett primärt i Maricopa (Phoenix) och en del i Pima county. Joe Biden fick 1 040 774 röster i Maricopa County. Barack Obama fick 542 206 röster 2008.

Låt det nu långsamt mala in, Biden nära dubbelt så många röster som Obama...

Nu skall du samtidigt fundera över den nuvarande segermarginalen i Arizona. Biden är mindre än 13.000 röster före Trump. Trump vann staten med över 90 000 röster 2016.

Antalet "försvunna" Trump röster är inte medtagna här. Vi har en mängd sådana i Arizona utfört av hängivna Biden medarbetare i de olika uppsamlingsstationer som funnits samt röstlokalerna i sig. Detta blir ju dock mycket svårare att bevisa och då antalet fusk röster räcker för att låta Trump överta ledningen tror jag fokus kommer ligga där för Team Trump.
2020-11-28, 14:53
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
https://www.newsmax.com/politics/newsmax-recounts-voter-fraud-republicans/2020/11/26/id/998905/

Japp, den har jag också.

Problemet är att Nixters siffror inte figurerar där, så det är inte rätt källa.

"Newsmax-poll

-96% av republikanerna tror nu att bedrägerier inträffade och tror att Joe Biden är en olaglig president (bedragare)
-Det är nästan 80 miljoner väljare som tycker att Biden är en falsk vinnare.
-Över 97% av Republikanerna vill inte att Trump skall "concede".

Stort."
2020-11-28, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Och om HD inte tar i det då?

Ska man skrika om att de är korrupta de med?
Det är ju inte så att dom kan neka, för då uppstår en konstitutionell kris. På nåt sätt måste en president väljas, så länge en kandidat vägrar att böja sig, så måste dom ta det via konstitutionen och det är bara SCOTUS som kan ta det dit. Alternativt att tillräckligt många staters legislatures bestämmer sig för att stoppa certifieringen. Då hamnar det där ändå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in