Citat:
Ursprungligen postat av
scrollock
Har finns ett livs livande vittne, Leah Hoopes, en valövervakare från Pennsylvania som träder fram på nyheterna och berättar vad som hänt. Detta är alltså ett 1:a handsvittne, mao. ingen hörsägen eller 2:a eller 3:e handsuppgifter.
https://www.youtube.com/watch?v=NgG53TRhvXQ
Mycket bra länk och video, ingen som skämmer ut sig. Bra Newsmax, bra vittne, bra analytiker och
bra Trumpare.
Men det är också dethär som är Rudys problem och i förlängningen DJTs problem. Tar man vittnet
till domstol så poängterar hon flera gånger att hon inte sett något fusk. PollWhatchers från båda sidor
har egentligen inte sett något. Jag tolkar det som att valövervakarna har varit osäkra på sin roll. Slutsatsen i och av inslaget är att det varit ett val med lite oklara regler och att nästa val måste bli mer ordnat.
Ett argument som jag läst i tråden som blir svårt att argumentera för i domstol: "Har det fuskats så vinner ju DJT valet". Är det så lätt så sänder det inga bra signaler till framtiden. Demokraterna kan ju lägga
fuskröster på DJT och därmed förlorar han. Jag är tveksam.
Det som krävs av Rudy är alltså att bevisa att det fuskades, hur man gjorde det och vem som gjorde det. En lång väg för de gamle kämpen. Spännande.
Mike Pence