2020-11-28, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Lurer på hvordan kidnapper kunne vite at nabo ikke kom tilbake fra ferie denne dagen. Flaksen er til å ta og føle på.

Fordi de visste at naboen var bortreist. Det var nok ikke bare TH som hadde tilgang til den kunnskapen.
Kanskje tidspunktet ble valgt fordi de var bortreist?
Det er vanlig for folk som har feriehus og reise dit. Særlig eldre mennesker som ikke er i jobb, drar gjerne på hyttene sine både regelmessig og ofte.
Citera
2020-11-28, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Da TH og AEH takket ja til teaterbesøket, hadde nok TH tatt høyde for at det ble en sen kveld, og at neste dag ville starte litt senere enn vanlig. Hvis han er skyldig i evt drap eller kidnapping, ville han selvsagt ha varslet om denne tidsforskyvelsen til de medskyldige. Og da hadde selvsagt ikke bilene vært der i to omganger.
Det hadde ikke vært vanskelig å finne en plausibel grunn til å si nei til invitasjonen. Man kunne ganske enkelt sagt at man ikke hadde noen som kunne passe valpen.
Hvis TH er skyldig, hvorfor takket han ja til invitasjonen, vel vitende om at dette ville føre til unødvendige komplikasjoner?
De kom ikke hjem på natta. var oppe kl 7 og er ikke ungdommer som sover 10 timer.
Citera
2020-11-28, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolloen
Ja. En ektepakt fra 90- tallet sier absolutt ingenting. Ektepaktene synes å være myntet på kreditorer og arveoppgjør enn skilsmisse. Ingenting fra TH eller AEH tilsier at det var noe i retning av det som skjedde. De var ute kvelden før og hadde moro. De var ute med et vennepar der mannen i venneparet ringte TH og spurte om de ville være med. TH kontaktet så AEH før han aksepterte invitasjonen. Hadde TH planlagt et mord dagen etter hadde han aldri akseptert en slik invitasjon fordi det ville kunne være for risikofylt. Det ville vært helt annerledes hvis alt bar preg av å være en hendelse gjort i affekt og jeg lurer på hvorfor politiet tilbakeviser noe slikt når de først velger å sikte TH.
Du har gode poeng!

Fetad: Det leste jeg også i en artikkel, men jeg finner ikke artikkelen nå. Den artikkelen er kanskje skjult bak innloggingsmur?
Citera
2020-11-28, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Varför är jag inte förvånad?
Min pappa sa alltid att det bästa stället att leta efter potatis är precis under potatisgräset. Men i alla fall. Om någon väljer att titta i träden istället måste de bara göra det.

Den som söker - han finner
Citera
2020-11-28, 00:11
Medlem
Citat:
Varför är jag inte förvånad?
Min pappa sa alltid att det bästa stället att leta efter potatis är precis under potatisgräset. Men i alla fall. Om någon väljer att titta i träden istället måste de bara göra det.
I detta fall skall man leta efter pengarna, TH behöver inga pengar han har redan. Förstår du ?
Citera
2020-11-28, 00:14
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Fordi de visste at naboen var bortreist. Det var nok ikke bare TH som hadde tilgang til den kunnskapen.
Kanskje tidspunktet ble valgt fordi de var bortreist?
Det er vanlig for folk som har feriehus og reise dit. Særlig eldre mennesker som ikke er i jobb, drar gjerne på hyttene sine både regelmessig og ofte.

Du skriver om "de" Vet vi om han hadde kone? Var det ikke han naboen som var på elgjakt da? I så fall så var neppe kona med, om han har noen. Og hvem kunne vite om det laget hadde fylt kvota eller ikke før jaktsesongen var over? Her må det ha vært flaks inne i bildet.
Citera
2020-11-28, 00:18
Avslutad
Citat:
Det feiteste: Da har du både oversett en hel del av det som har kommet fram i media, og så har du veldig dårlige kilder ellers.
Jeg har lest alle opplysninger politiet har gitt, og det er det som er interessant for saken.
Politiet har uttalt at de ikke har godt nok grunnlag for tiltale, på tross av undersøkelsene som er gjort i biler, huset, 2 hytter og Futurum.

Politiet etterforsker fremdeles kidnappingshypotesen.

Hvis du har opplysninger politiet ikke vet om, så blir de nok glad om du tar kontakt.
Citera
2020-11-28, 00:20
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
I detta fall skall man leta efter pengarna, TH behöver inga pengar han har redan. Förstår du ?

Jag förstår att om du är bra för 2 miljarder norska kronor, så är 10 miljoner lite för att komma ur ett helvetes problem. Ja, förutsatt att polisen biter betet då, kom ihåg
Citera
2020-11-28, 00:24
Medlem
Citat:
Det feiteste: Da har du både oversett en hel del av det som har kommet fram i media, og så har du veldig dårlige kilder ellers.
Skriv kort vilka spår som har kommit fram som pekar på att TH är skyldig.
Utelämna äktenskapsproblemen och äktenskapsförordet. Få se.
Citera
2020-11-28, 00:25
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har lest alle opplysninger politiet har gitt, og det er det som er interessant for saken.
Politiet har uttalt at de ikke har godt nok grunnlag for tiltale, på tross av undersøkelsene som er gjort i biler, huset, 2 hytter og Futurum.

Politiet etterforsker fremdeles kidnappingshypotesen.

Hvis du har opplysninger politiet ikke vet om, så blir de nok glad om du tar kontakt.

Så vidt meg bekjent, så er TH fremdeles siktet for drap eller medvirkning til drap på sin kone.

Politiet har naturlig nok ikke gått til media med alt de sitter inne med, av hvordan blod er avsatt, hva slags biologisk materiale med AEHs DNA som innrammer slepesporene osv. Men det kommer sikkert etterhvert.
Senast redigerad av Farkosten 2020-11-28 kl. 00:28.
Citera
2020-11-28, 00:26
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Skriv kort vilka spår som har kommit fram som pekar på att TH är skyldig.
Utelämna äktenskapsproblemen och äktenskapsförordet. Få se.

Anteckningsböckerna
Citera
2020-11-28, 00:32
Avslutad
Citat:
Så vidt meg bekjent, så er TH fremdeles siktet for drap eller medvirkning til drap på sin kone.

Politiet har naturlig nok ikke gått til media med alt de sitter inne med, av hvordan blod er avsatt, hva slags biologisk materiale med AEHs DNA som innrammer slepesporene osv. Men det kommer sikkert etterhvert.
Det er altfor mange detaljer i denne saken som krever planlegging, og derfor ser jeg affektdrap som umulig.

Bare for å kunne gjennomføre alibi-samtalene (2 siste livstegn) og SMSene den morgenen, så kreves to medhjelpere, sønnen og kontordamen
I tillegg måtte han hatt hjelp til å dumpe kroppen, hjelp til krypto-opplegget, trusselbrev, kyptokontoer og kommunikasjon.

Jeg synes at det er helt usannsynlig at TH har planlagt et drap på ektefellen, hvor deres felles barn er involvert, i tillegg til kontordamen, som i tillegg var AEHs kollega og venninne.
Sannsynligvis måtte enda flere ha medvirket.
Og det er enda mer usannsynlig, at noen ville gå med på planen.
Penger er ikke alt, og alt kan ikke kjøpes for penger. Det ville vært svært spesielt at AEHs barn skulle ha dekket over drapet på sin egen mor, og at kontordamen ville vært behjelpelig, ved å vitne falskt.
Alt dette for å dekke over et partnerdrap, eller drapet på mamma, i barnas tilfelle.

1. Forestillingen om at det er mulig, at AEHs egne barn, ektefelle, kollegaer og nevø, kan ha drept AEH, eller medvirket til drapet, mot betaling/arv fra TH.
2. Forestillingen om at ingen kriminelle ville drept en gammel dame for penger.

1. og 2. = Ulogisk.

Edit: Jeg tror GM har overvurdert TH.
Senast redigerad av Havhest 2020-11-28 kl. 00:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in