Citat:
Ursprungligen postat av
Farkosten
Så vidt meg bekjent, så er TH fremdeles siktet for drap eller medvirkning til drap på sin kone.
Politiet har naturlig nok ikke gått til media med alt de sitter inne med, av hvordan blod er avsatt, hva slags biologisk materiale med AEHs DNA som innrammer slepesporene osv. Men det kommer sikkert etterhvert.
Det er altfor mange detaljer i denne saken som krever planlegging, og derfor ser jeg affektdrap som umulig.
Bare for å kunne gjennomføre alibi-samtalene (2 siste livstegn) og SMSene den morgenen, så kreves to medhjelpere, sønnen og kontordamen
I tillegg måtte han hatt hjelp til å dumpe kroppen, hjelp til krypto-opplegget, trusselbrev, kyptokontoer og kommunikasjon.
Jeg synes at det er helt usannsynlig at TH har planlagt et drap på ektefellen, hvor deres felles barn er involvert, i tillegg til kontordamen, som i tillegg var AEHs kollega og venninne.
Sannsynligvis måtte enda flere ha medvirket.
Og det er enda mer usannsynlig, at noen ville gå med på planen.
Penger er ikke alt, og alt kan ikke kjøpes for penger. Det ville vært svært spesielt at AEHs barn skulle ha dekket over drapet på sin egen mor, og at kontordamen ville vært behjelpelig, ved å vitne falskt.
Alt dette for å dekke over et partnerdrap, eller drapet på mamma, i barnas tilfelle.
1. Forestillingen om at det er mulig, at AEHs egne barn, ektefelle, kollegaer og nevø, kan ha drept AEH, eller medvirket til drapet, mot betaling/arv fra TH.
2. Forestillingen om at ingen kriminelle ville drept en gammel dame for penger.
1. og 2. = Ulogisk.
Edit: Jeg tror GM har overvurdert TH.