2020-05-10, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Er brukere av Monero avhengig av å ha nedskrevet en lang kode for å komme inn på "kontoen" sin og utføre transaksjoner?

Er slike koder umulig å huske, slik at de noteres et sted? I så fall, kanskje politiet under ransaking hos en av de mistenkte har funnet koden til den monero-kontoen som ble brukt av motparten/"motparten" i AE-saken?

Blir det alltid offentliggjort når en mistenkt i en slik sak er pågrepet?
Kan det hende at flere allerede er pågrepet og at fleres boliger har blitt ransaket?

Ja, den er på over 90 tegn, men brevet var skrevet på PC så bare å kopiere.
Citera
2020-05-10, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Hvem er denne mannen som politiet har vært interessert i?

Den 5. mai skriver Aftenposten dette:
Politiet jakter på flere medhjelpere og vurderte flere pågripelser da Tom Hagen ble pågrepet og siktet. Politiet vurderte å pågripe minst to personer til samme dag som Tom Hagen ble pågrepet. Det får Aftenposten opplyst av kilder tett på etterforskningen.
Politiet har i flere måneder jobbet for å kartlegge personer de mener kan ha vært involvert. Det er særlig en person som politiet har vist særlig interesse for. La oss kalle denne mannen X. Aftenposten har fått vite at politiet har bedt X om å redegjøre for sine bevegelser i dagene rundt forsvinningen 31. oktober 2018. X har da sagt at han hadde et møte med Y den 31. oktober på et sted som ligger omlag 20 mil fra Lørenskog (personlig tror jeg det er i Lillehammer-Øyer-Hafjell området). Person Y synes dette var svært ubehagelig fordi han hadde ikke hatt noe møte med X denne dagen, men derimot dagen etter, altså den 1. november. Det rare er, synes jeg, at person Y først ikke møtte opp til avhør. Politiet sendte gjentatte innkallinger, og det var først kort tid før årsskiftet han lot seg avhøre. Hvorfor unnlate å møte til avhør? Det må være for å beskytte X? Eller?

Person Y forteller til Aftenposten at:
– Det viste seg at det ikke var bilen min de var mest interessert i likevel, sier mannen til Aftenposten.
Han opplevde avhøret slik at politiet var ute etter å bekrefte det den andre personen hadde forklart som sitt alibi for den dagen Anne-Elisabeth Hagen forsvant.
– Det de var ute etter, var om jeg kunne bekrefte at jeg hadde møtt den aktuelle personen den 31. oktober, sier han.
Politiet skal ha fått oppgitt at de to hadde møtt hverandre på en adresse som ligger omtrent 20 mil fra Hagens bolig.
Men det kunne han ikke bekrefte.
– Nei, det stemmer ikke. Jeg møtte ikke denne personen den dagen. Det var dagen etterpå vi traff hverandre, 1. november, omtrent midt på dagen, sier mannen til Aftenposten.
https://www.aftenposten.no/norge/i/y328ME/politiet-jakter-paa-flere-medhjelpere-og-vurderte-flere-paagripelser-da-tom-hagen-ble-paagrepet-og-s iktet?spid_rel=2

Jeg vet ikke. Men er den personen som beskrives her i Nettavisens artikkel, en helt annen person enn en av de to som beskrives i Aftenposten-artikkelen?

(30-april-20) " person i Hagens nære krets er under lupen til politiet som mulig medvirker. Mannen har i avhør blant annet blitt grillet om følgende:

Sin relasjon til Tom Hagen.
Sin relasjon til Anne-Elisabeth Hagen.
Mulig motiv for gjerningsmenn som står bak bortføringen.
Mulige konflikter mellom Tom og Anne-Elisabeth Hagen.
Om de påståtte kidnapperne familien skal ha hatt kontakt med.
Alibi i tiden før, under og etter selve forsvinningen."
https://www.nettavisen.no/nyheter/mann-i-tom-hagens-naere-krets-etterforskes-som-mulig-medvirker/3423961120.html
Citera
2020-05-10, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Ja, den er på over 90 tegn, men brevet var skrevet på PC så bare å kopiere.
Takk for informasjon!
Citera
2020-05-10, 13:37
Medlem
Citat:

Politiet jakter på flere medhjelpere og vurderte flere pågripelser da Tom Hagen ble pågrepet og siktet. Politiet vurderte å pågripe minst to personer til samme dag som Tom Hagen ble pågrepet. Det får Aftenposten opplyst av kilder tett på etterforskningen.
Politiet har i flere måneder jobbet for å kartlegge personer de mener kan ha vært involvert. Det er særlig en person som politiet har vist særlig interesse for. La oss kalle denne mannen X. Aftenposten har fått vite at politiet har bedt X om å redegjøre for sine bevegelser i dagene rundt forsvinningen 31. oktober 2018. X har da sagt at han hadde et møte med Y den 31. oktober på et sted som ligger omlag 20 mil fra Lørenskog (personlig tror jeg det er i Lillehammer-Øyer-Hafjell området). Person Y synes dette var svært ubehagelig fordi han hadde ikke hatt noe møte med X denne dagen, men derimot dagen etter, altså den 1. november. Det rare er, synes jeg, at person Y først ikke møtte opp til avhør. Politiet sendte gjentatte innkallinger, og det var først kort tid før årsskiftet han lot seg avhøre. Hvorfor unnlate å møte til avhør? Det må være for å beskytte X? Eller?

– Det viste seg at det ikke var bilen min de var mest interessert i likevel, sier mannen til Aftenposten.
Han opplevde avhøret slik at politiet var ute etter å bekrefte det den andre personen hadde forklart som sitt alibi for den dagen Anne-Elisabeth Hagen forsvant.
Det de var ute etter, var om jeg kunne bekrefte at jeg hadde møtt den aktuelle personen den 31. oktober, sier han.
Politiet skal ha fått oppgitt at de to hadde møtt hverandre på en adresse som ligger omtrent 20 mil fra Hagens bolig.

Nei, det stemmer ikke. Jeg møtte ikke denne personen den dagen. Det var dagen etterpå vi traff hverandre, 1. november, omtrent midt på dagen, sier mannen til Aftenposten.
https://www.aftenposten.no/norge/i/y328ME/politiet-jakter-paa-flere-medhjelpere-og-vurderte-flere-paagripelser-da-tom-hagen-ble-paagrepet-og-s iktet?spid_rel=2

Her er du inne på noe svært viktig tror jeg.
Er det på Kvitfjell de nå leter etter levningene tro?
Citera
2020-05-10, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
I en kommentar (som ble slettet) på et forum ble det skrevet at det hadde blitt utført arbeid på muren til en av THs hytter etter AEs forsvinning. Tidspunkt for mur-arbeidet ble ikke nevnt. Og jeg vet ikke om dette er sant.
Citera
2020-05-10, 13:42
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv

Eller har fanget opp en viktig diskrepans i forhold til hva en sentral person har forklart seg om..

Jeg syns det mest interessante var at en sentral person har påstått at han var laaaaangt unna åstedet den aktulle dagen, men så var han ikke det allikevel.
Senast redigerad av Niffy 2020-05-10 kl. 13:44.
Citera
2020-05-10, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Politiet har

Det er mange andre mulige forklaringer på ektepakten. Men jeg må stille spørsmålet allikevel.

Ja. En ektepakt fra 90- tallet sier absolutt ingenting. Ektepaktene synes å være myntet på kreditorer og arveoppgjør enn skilsmisse. Ingenting fra TH eller AEH tilsier at det var noe i retning av det som skjedde. De var ute kvelden før og hadde moro. De var ute med et vennepar der mannen i venneparet ringte TH og spurte om de ville være med. TH kontaktet så AEH før han aksepterte invitasjonen. Hadde TH planlagt et mord dagen etter hadde han aldri akseptert en slik invitasjon fordi det ville kunne være for risikofylt. Det ville vært helt annerledes hvis alt bar preg av å være en hendelse gjort i affekt og jeg lurer på hvorfor politiet tilbakeviser noe slikt når de først velger å sikte TH.

Hvis det er planlagt tilsier alt at dette er verket til en i TH nære familie eller nettverk. En som har endt opp i problemer med spill/narkogjeld. Gjelden kan være til tunge kriminelle som sammen med vedkommende har planlagt dette. Det forklarer både det amatørmessig preget over det hele, men også profesjonaliteten i det. Men så gikk alt galt. AEH døde og alle GM ligger veldig lavt.
Citera
2020-05-10, 13:45
Medlem
Citat:

– Det de var ute etter, var om jeg kunne bekrefte at jeg hadde møtt den aktuelle personen den 31. oktober, sier han.
– Nei, det stemmer ikke. Jeg møtte ikke denne personen den dagen. Det var dagen etterpå vi traff hverandre, 1. november, omtrent midt på dagen, sier mannen til Aftenposten.

Vil du poste hele artikkelen? Det er Aftenposten +.
Citera
2020-05-10, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolloen
Ja. En ektepakt fra 90- tallet sier absolutt ingenting. Ektepaktene synes å være myntet på kreditorer og arveoppgjør enn skilsmisse. Ingenting fra TH eller AEH tilsier at det var noe i retning av det som skjedde. De var ute kvelden før og hadde moro. De var ute med et vennepar der mannen i venneparet ringte TH og spurte om de ville være med. TH kontaktet så AEH før han aksepterte invitasjonen. Hadde TH planlagt et mord dagen etter hadde han aldri akseptert en slik invitasjon fordi det ville kunne være for risikofylt. Det ville vært helt annerledes hvis alt bar preg av å være en hendelse gjort i affekt og jeg lurer på hvorfor politiet tilbakeviser noe slikt når de først velger å sikte TH.

Hvis det er planlagt tilsier alt at dette er verket til en i TH nære familie eller nettverk. En som har endt opp i problemer med spill/narkogjeld. Gjelden kan være til tunge kriminelle som sammen med vedkommende har planlagt dette. Det forklarer både det amatørmessig preget over det hele, men også profesjonaliteten i det. Men så gikk alt galt. AEH døde og alle GM ligger veldig lavt.

Hvorfor kan man ikke gå på teater dagen før et mord? Hva er risikofylt med det?
Det er vel enda mer mistenksomt dersom AE har lyst å gå ut av huset, men TH skal nekte henne?
At de skal bli så fulle på teater at AE ikke drar hjem, men drar hjem til noen andre? Gir ingen mening.
Citera
2020-05-10, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Eller har fanget opp en viktig diskrepans i forhold til hva en sentral person har forklart seg om..

Jeg syns det mest interessante var at en sentral person har påstått at han var laaaaangt unna åstedet den aktulle dagen, men så var han ikke det allikevel.

Nettopp. Og så befant han seg plutselig på Kvitfjell. Kan han ha hatt noe i bilen?
Citera
2020-05-10, 13:50
Medlem
Virker logisk at hun er murt inn i en hytte når en nærstående poster et bilde av betong på sosiale medier. Der har vi svaret å løsningen på gåten.
Citera
2020-05-10, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Virker logisk at hun er murt inn i en hytte når en nærstående poster et bilde av betong på sosiale medier. Der har vi svaret å løsningen på gåten.
Hvem, hva, hvor? Vil se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in