2020-11-28, 00:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Algot-Rosberg
Till en början trodde jag inte det skulle bli så mycket men - allt mer road - börjar jag tro att detta kan bli något stort. Har vibbar av att det finnas mer i detta. Vem vet: bilder, filmer??

FF (och Ursula) har sannolikt partajat runt rätt mycket. Taxiresorna från olika barer mitt i natten och ett anonymt liv i Bryssel med mycket pengar på fickan tyder på det. Kanske har han tappat omdömet ännu mer av stora mängder alkohol och kanske även annat.

Min gissning är att här kommer det mera. Rödtotten är nog inte så glad nu. Hoppas det blir en helvetesresa för både henne, FF och deras sjuka parti.

Jag tror Annie kommer slänga hen till vargarna. Jag tror inte hon kan försvara när barn far illa. Där går gränsen även för feminister och kvinnliga livsstilsliberaler.

Aftonbladet gillar nog inte heller en sådan nyliberal hycklare; hoppas Lena Melin sätter tänderna i svinet!
Citera
2020-11-28, 00:09
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror FF är "kvinnan" i förhållandet. Pedofilen gillar ju småflickor och har haft flickvän. FF får nog vara dominerad och undergiven.

Det kan vara vilket som. Kontroll har inte något med att göra om någon spelar "kvinnan" i förhållandet. Socialt styr kvinnor det mesta i heterosexuella förhållanden.

Så länge Ursula och Jonas har känt att de fått vad de velat ha och känt att just de har kontrollen i förhållandet så har de gillat läget. En betydande del i pedofilers sexualitet verkar vara just att barn alltid är i ett mognadsmässigt underläge mot dem (även om de alltid skyller på att just de barn de knullar har "varit mogna för sin ålder" när de väl åkt fast).
Citera
2020-11-28, 00:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Inte min idol men han är en personlighet inom c och politiken, knappast en skitstövel. Är tveksam till att han visste dessa vidriga brott.

Han fick veta det på andra dejten och har erbjudit vänner att läsa domen. han har inte ens själv förnekat det. C skriver att han mått dåligt en längre tid; d.v.s. han har vetat det. Varför diskuterar du saker som redan är vederlagda? är du en "flat earth-are"?

Var du lugn för att hans eftermäle kommer bli mycket hårdare är "skitstövel". Vad tror du de viskar i korridorerna i Bryssel nu?
Citera
2020-11-28, 00:11
Medlem
Såklart vi inte är apor. Men Assusired verkar vara en apa som tänker primitivt.

Fredrik Federley kan inte svära sig ifrån vetskap , man har bättre koll som EU representant. Inga mer diskussioner behövs.
Citera
2020-11-28, 00:12
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Inte min idol men han är en personlighet inom c och politiken, knappast en skitstövel. Är tveksam till att han visste dessa vidriga brott.

Jag är intresserad av hur ni som tror han inte visste något resonerar. Berätta gärna om vilka tankar och teorier du har kring detta. Jag vill gärna läsa mer från alla de som hävdar det (men kom för Natas skull med något bättre än "jag känner honom och han kan aldrig ha accepterat detta för att han är en snäll kille och jag förstår honom som ni inte gör". Kom med logiska tankar eller i alla fall självupplevda händelser som kan appliceras på fallet.
Citera
2020-11-28, 00:14
Medlem
Citat:

Huvudet i sanden är populärt. Tänk om det varit en SD politiker då jävlar hade du spottat till ditt saliv hade gjort volt i munnen.

Tveka du... men han visste. Stackars dig.
Citera
2020-11-28, 00:16
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Det kan vara vilket som. Kontroll har inte något med att göra om någon spelar "kvinnan" i förhållandet. Socialt styr kvinnor det mesta i heterosexuella förhållanden.

Så länge Ursula och Jonas har känt att de fått vad de velat ha och känt att just de har kontrollen i förhållandet så har de gillat läget. En betydande del i pedofilers sexualitet verkar vara just att barn alltid är i ett mognadsmässigt underläge mot dem (även om de alltid skyller på att just de barn de knullar har "varit mogna för sin ålder" när de väl åkt fast).

Jo jag tänkte sexuellt, jag är kvinna och ganska "styrande", men jag är sexuellt "undergiven." FF kan ju självfallet varit den som bestämmer i förhållandet med sina pengar, kontakter och sociala status; men jag menade den sexuella rollen (D.v.s. det är FF som "suger kuk" i förhållandet som Ursula, inte som du skriver).
Citera
2020-11-28, 00:21
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Jag är intresserad av hur ni som tror han inte visste något resonerar. Berätta gärna om vilka tankar och teorier du har kring detta. Jag vill gärna läsa mer från alla de som hävdar det (men kom för Natas skull med något bättre än "jag känner honom och han kan aldrig ha accepterat detta för att han är en snäll kille och jag förstår honom som ni inte gör". Kom med logiska tankar eller i alla fall självupplevda händelser som kan appliceras på fallet.
Den enda som kan svara på din fråga är Fredrik själv, ev andra riktigt närstående. Jag tror inte Fredrik visste detta, men Fredrik borde nog hinna svara på detta själv innan du dömmer.
Citera
2020-11-28, 00:25
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Det är väl omöjligt att han inte vetat iom att han ville visa domen för grannarna i byn? Eller har jag missförstått nåt här?
Citera
2020-11-28, 00:26
Medlem
Citat:
Den enda som kan svara på din fråga är Fredrik själv, ev andra riktigt närstående. Jag tror inte Fredrik visste detta, men Fredrik borde nog hinna svara på detta själv innan du dömmer.
Haha den förklaringen vill man ju se - skall han måla med ny färg från det hörnet han är i?

godnatt allihopa - nu ska det sovas.
Senast redigerad av Whistlehead 2020-11-28 kl. 00:30.
Citera
2020-11-28, 00:31
Avslutad
Citat:

Ja, kvinnor styr ungefär lika mycket i samhället som de styr en familj. En man har bara behov av att finnas i närheten. Han har ingen egen särskild vilja.

Den där Ursula verkar ha en hel del i bagaget. Men transvestiter är mig veterligen inte pedofiler. De brukar vilja ha en kraftfull man. Nej jag tror inte alls att pedofilers sexualitet är styrt av något begär av mognadsmässigt underläge. Det där är en myt.

Utifrån andra jag träffat så skulle dessa barn troligtvis lika bra kunnat ha varit vuxna kvinnor. Och det är troligen också det som fick FF till att inte reagera, och att tycka saken var oviktig i sammanhanget.
Senast redigerad av Adamivitahuset 2020-11-28 kl. 00:42.
Citera
2020-11-28, 00:32
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:

Jag tror han visste. Ursäkta en fråga, vem är Nata?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in