2020-11-27, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Nu har jag funderat i över ett dygn över tänkbara alternativ rörande Fredrick Federleys inblandning i pedofilhärvan. VAD visste han och NÄR visste han det, hur ska hans sammanbrott i media tolkas? Jag har häftat upp scheman på väggen och dragit trådar i olika färg precis som i kriminalfilmer. Till slut återstod endast ETT trovärdigt svar. Alla andra har fallit bort av olika orsaker. Svaret är lika enkelt som självklart.

Här har ni gåtornas lösning:
Federley visste mycket väl att partnern var en rovdjurslik pedofil och han har vetat det länge. Att Federley accepterat denna ruskiga predator till partner beror rätt och slätt på att Fredrick Federley själv är pedofil.

Du menar att ocham skall råda i detta oerhört komplicerade fall - elementärt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lefay
FF och även hans föräldrar bor där. Sägs att FF gömmer sig i föräldrarnas hus efter att allt kom ut till byborna

I så fall är FF:s föräldrar lika sjuka i huvudet. Vems bästa tänker det på: pedofilens, sonens eller barnbarnets?
Citera
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Du har rätt i det allra mesta, men jag är inte säker din sista slutsats. FF behöver inte vara pedofil, men däremot så är pedofili i hans sammanhang ingen större grej. Så han accepterar dem, men behöver inte själv tillhöra dem.

helt rätt men här flashar federley sin bögfitta som anus kallas i gaykretsar

källa

https://www.youtube.com/watch?v=dAh4hZ3fnuY
Citera
2020-11-27, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Även pedofilen har betett sig märkligt. Genom att bli sambo med en av Sveriges mer kända politiker så riskerade han att hans brott skulle bli allmänt kända. Hans brott är det värsta man kan tänka sig, möjligen undantaget mord (beroende på vem som mördats). Normalt är att sådana personer efter avtjänat straff bara byter namn, håller låg profil och flyttar till annan stad så kan de förbli anonyma.

Nu har han riskerat att allt ska bli känt i hela Sverige och att hans namn och bild ska spridas överallt, genom att bli ihop med en kändis. Varför?

Det tyder på att hans omdöme inte blivit bättre under fängelsevistelsen och att han därför fortsatt är en mycket farlig person.

Han trodde väl att FF:s status skulle ha kunnat skydda honom? Och det trodde väl FF också..

Jag anser också att det fanns fler konstiga saker i peddos agerande. T ex att han skulle ha gått omkring i byn och försäkrat byborna om att han minsann hade varit helt öppen med FF från första början.

Han borde naturligtvis ha sagt precis tvärtom om han ville skydda sin beskyddare nu när det började blåsa som värst.
Citera
2020-11-27, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Tkr ngn borde hälsa på föräldrarna och förklarar hur jävla sjuka deras släkt är.

Förklara för dem mha knytnävarna?
Jag tror inte ngn förklaring skulle ha nått ända fram deras hjärnor.

Vanliga, normala föräldrar skulle ha KRÄVT att sonen hade avstått från allt umgänge med peddon. Dessa hjälper till att gömma peddon istället ..
Citera
2020-11-27, 21:39
Medlem
Att läsa den här tråden var ju intressant. Sveriges allra finaste och skarpaste personligheter verkar ha samlats här och för att dela sin expertis om FF. Luktar väldigt mycket homofobi här.

Undrar vad det finns för faktiska bevis att FF har varit medveten om GMs handlingar? Det är inte en helt ovanlig företeelse att folk har ett dolt, och mörkt, förflutet.

Jag säger inte att FF är oskyldig, men säger inte att han är skyldig heller. Jag har ingen aning. Och det har inte du heller.
Senast redigerad av docudocu 2020-11-27 kl. 21:42.
Citera
2020-11-27, 21:43
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Även pedofilen har betett sig märkligt. Genom att bli sambo med en av Sveriges mer kända politiker så riskerade han att hans brott skulle bli allmänt kända. Hans brott är det värsta man kan tänka sig, möjligen undantaget mord (beroende på vem som mördats). Normalt är att sådana personer efter avtjänat straff bara byter namn, håller låg profil och flyttar till annan stad så kan de förbli anonyma.

Nu har han riskerat att allt ska bli känt i hela Sverige och att hans namn och bild ska spridas överallt, genom att bli ihop med en kändis. Varför?

Det tyder på att hans omdöme inte blivit bättre under fängelsevistelsen och att han därför fortsatt är en mycket farlig person.

Narcissister beter sig konstigt och tar risker vi andra inte begriper.

Ska jag killgissa ville väl J*nas ha ett lite avsides ställe att sova på mot att han bjöd på "tjänster" och kanske lite "småvarmt" i närheten (nej, jag är en sådan som inte tror läggningar kan botas). Bi, gay eller nyfiken icke-binär kan väl kvitta? Vi vet att hans favorit är barn.
Citera
2020-11-27, 21:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av docudocu
Att läsa den här tråden var ju intressant. Sveriges allra finaste och skarpaste personligheter verkar ha samlats här och för att dela sin expertis om FF. Luktar väldigt mycket homofobi här.

Undrar vad det finns för faktiska bevis att FF har varit medveten om GMs handlingar? Det är inte en helt ovanlig företeelse att folk har ett dolt, och mörkt, förflutet.

Jag säger inte att FF är oskyldig, men säger inte att han är skyldig heller. Jag har ingen aning. Och det har inte du heller.

Jo du det är ett internetforum där sådant just diskuteras! Välkommen till Internet!
Citera
2020-11-27, 21:44
Medlem
Citat:
Att läsa den här tråden var ju intressant. Sveriges allra finaste och skarpaste personligheter verkar ha samlats här och för att dela sin expertis om FF.

Det är ett tjänstefel att inte ta reda på sin sambos förflutna/böjelser när man är 1) pappa 2) högt uppsatt politiker.

Så hur han än skulle vrida till det ör han en fullblodsidiot.
Citera
2020-11-27, 21:46
Medlem
Citat:

Ja du är ju här - skarp och fin.

Då ska vi se hur logik fungerar -alla som är i bekantskapkrets av en politiker kontrolleras noga - det är på det sättet vi vet att FF ljuger om sin kriminella sambo.

FF nekar till allt - vi som vet hur staten fungerar fattar
Citera
2020-11-27, 21:48
Medlem
Misters avatar
Citat:

Visst. Kör på den.

Du träffar en ny partner. Utanför normen (bög). Förälskelse. Ni flyttar ihop.
Ni pratar om livet, ert förflutna och framtiden? Tankar känslor och erfarenheter.

Case closed.
Citera
2020-11-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Han trodde väl att FF:s status skulle ha kunnat skydda honom? Och det trodde väl FF också..

Jag anser också att det fanns fler konstiga saker i peddos agerande. T ex att han skulle ha gått omkring i byn och försäkrat byborna om att han minsann hade varit helt öppen med FF från första början.

Han borde naturligtvis ha sagt precis tvärtom om han ville skydda sin beskyddare nu när det började blåsa som värst.

FF är ju en gränsöverskridande person som kommit undan med mycket annat som ingen ”normal” person kunnat komma undan med tack vare sin nära relation till Annie Lööf. Inte helt omöjligt att han trodde att Annie och riksmedia även denna gång skulle skydda honom men pedofili är väl för långt gånget även för Annie Lööf och riksmedia.

FFs reaktion är ändå underlig. Om man träffar någon som visar sig vara pedofil och dessutom dömd för våldtäkter på barn måste man naturligtvis bli chockad. Som offentlig person måste det naturligtvis vara något som man måste fjärma sig ifrån.

Men att ”gå in i väggen” och ”må dåligt under en längre tid” som FF känns konstigt. Den naturliga reaktionen blir naturligtvis att sparka ut personen från sitt hem och från sitt liv med ett klargörande att man efter chocken gjort just detta. Inte ta ”time out” och söka hjälp hos psykolog.

Jag kan se två förklaringar till FFs konstiga reaktion att behöva psykologisk hjälp i denna situation:

-Han är själv offer för sexuella övergrepp varför avslöjandet framkallar minnen som han måste bearbeta

-Han är själv pedofil och känner stress över att bli avslöjad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in