2020-11-27, 19:46
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Jag hoppas verkligen ni är kvar här i januari när alla rättsfall har misslyckats och Biden svärs in till president. Det kommer bli kalas!

Samma jävla oneliner intentsägande skitinlägg ifrån en användare som dagligen är inne och spammar liknande skit. Det här är ok beteende alltså? Inget som leder till varken avstängning eller varning. Jag vill veta för jag verkar uppenbarligen ha helt fel vad som är brukligt beteende på Flashback. Jag vill veta om det här är mer en lekstuga och att jag som användare kan börja ta ut svängarna mer också. Ge mig ett svar som jag kan hänvisa till om varningarna börjar trilla in.
Citera
2020-11-27, 19:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Ser du något regelstöd för att bannlysa användare som upprepar sina frågor?

Jag hittar inget.

Ni börjar väl med att stänga av medlemmen en vecka, sker ingen förbättring ökas det väl på med två veckor o.s.v.? Är det ett hopplöst fall blir det bannlysning till slut, ni börjar väl inte med bannlysning?

Jag trodde du, som moderator, arbetade efter reglerna.

0.03. Trams och off-topic
Om man skriver samma sak i 10-20 inlägg (i snarlika varianter) borde personen självklart stängas av för trams. Exempelvis "Det finns inga bevis", eller "det där är inga bevis" (fast det uppenbarligen har presenterats med länk).

0.09 Falsk ryktesspridning
Citat:
[...] att avsiktligen sprida förvrängd eller påhittad information med uppsåt att vilseleda, är förbjudet.

Om man skriver ut uppenbara felaktigheter gång på gång sprider man falska rykten.

2.01. Ohörsamhet
Hur många inlägg raderar ni moderatorer i samma tråd innan en person stängs av? Räcker fem?

2.02. Kvalitet framför kvantitet (KFK)
Citat:
Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlägg med för låg kvalitet eller bristande debattunderlag, blir avstängda eller bannlysta.

---

- Varför uppehåller sig en kader av postare i tråden när de inte är intresserade av att diskutera ämnet?

- Varför ser ni moderatorer mellan fingrarna med uppenbara trådförstörare?

- Har ni moderatorer tagit upp problemet med admin? Om inte, varför då? Om ni har det, vad kom ni fram till?
Citera
2020-11-27, 20:47
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Ni börjar väl med att stänga av medlemmen en vecka, sker ingen förbättring ökas det väl på med två veckor o.s.v.? Är det ett hopplöst fall blir det bannlysning till slut, ni börjar väl inte med bannlysning?

Om man skriver samma sak i 10-20 inlägg (i snarlika varianter) borde personen självklart stängas av för trams. Exempelvis "Det finns inga bevis", eller "det där är inga bevis" (fast det uppenbarligen har presenterats med länk).

Om man skriver ut uppenbara felaktigheter gång på gång sprider man falska rykten.

2.01. Ohörsamhet
Hur många inlägg raderar ni moderatorer i samma tråd innan en person stängs av? Räcker fem?

---

- Varför uppehåller sig en kader av postare i tråden när de inte är intresserade av att diskutera ämnet?

- Har ni moderatorer tagit upp problemet med admin? Om inte, varför då? Om ni har det, vad kom ni fram till?
Dessa fick i tråden en varning för 0.03:
Citat:
Kan du inte bara lägga av en brakskit istället? Det går snabbare, då slipper du komponera ihop diverse slumpvis valda ord till en mening, och hålla tummarna för att denna beskriver några i verkligheten faktiska förhållanden. Dessutom får du en omedelbar återkoppling i form av en odör, som mycket träffsäkert beskriver värdet för dig, i dessa dina små funderingar på pojkrummet, och det offentliga slipper ta del av skiten.

https://m.youtube.com/watch?v=EBcQ26ha0Ho&t=2s
Citat:
Vi försöker bara hålla jämna steg med rättshaveristens tjat om valfusk 👌
MAGA
Citat:
hehe dubbelsvar nu också.

gotcha

intressant posthistorik.

tror du hon gett upp?
Citat:
Det är fult att inte unna utvecklingsstörda saker som gör de lyckliga. Så snälla på killen få ha sina fantasier ifred

Dessa är av uppenbart usel kvalitet. Det är diskutabelt om det är offtopic att påstå att det inte har begåtts valfusk, i en tråd om valfusk. Är det diskutabelt så ska inte en varning utgå - eftersom moderatorer inte har befogenhet att varna p.g.a. agendor. Det kan faktiskt tänkas ligga en agenda bakom varje åsikt, och börjar man indirekt varna för åsikter så kan jag själv tycka att man hade börjat röra sig i ett farligt område. Det du också verkar missa är att det faktiskt också finns en motsvarande sida i tråden som låter ungefär likadant fast tvärtom, att det givetvis har begåtts valfusk.
Senast redigerad av spyder123 2020-11-27 kl. 20:59.
Citera
2020-11-27, 20:50
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout

2.01. Ohörsamhet

---

Själv fick jag en varning eftersom jag ifrågasatte en skitpostares läskunnighet efter att hen upprepade gånger insisterat på att missförstå mitt inlägg. Detta hör till det vanliga och det beror såklart på att admin sanktionerar detta FÖRTRYCK mot oss som inte är fanatiska TDS-kultmedlemmar. Det är patetiskt och förstör ett en gång bra forum.

Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jobba med läsförståelsen.

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen.

HELT JÄVLA OTROLIGT!!!
Citera
2020-11-27, 20:51
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Samma jävla oneliner intentsägande skitinlägg ifrån en användare som dagligen är inne och spammar liknande skit. Det här är ok beteende alltså? Inget som leder till varken avstängning eller varning. Jag vill veta för jag verkar uppenbarligen ha helt fel vad som är brukligt beteende på Flashback. Jag vill veta om det här är mer en lekstuga och att jag som användare kan börja ta ut svängarna mer också. Ge mig ett svar som jag kan hänvisa till om varningarna börjar trilla in.
Det är väl självklart att detta är sanktionerat av admin...
Citera
2020-11-27, 20:53
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Själv fick jag en varning eftersom jag ifrågasatte en skitpostares läskunnighet efter att hen upprepade gånger insisterat på att missförstå mitt inlägg. Detta hör till det vanliga och det beror såklart på att admin sanktionerar detta FÖRTRYCK mot oss som inte är fanatiska TDS-kultmedlemmar. Det är patetiskt och förstör ett en gång bra forum.

Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.
Citat:
Jobba med läsförståelsen.

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen.

HELT JÄVLA OTROLIGT!!!
Om inlägget du blev varnad för hade varit ett inlägg från "anti-trump"-fronten, tycker du att det hade varit ett utmärkt inlägg som absolut inte borde raderas eller varnas för? Vad tycker Passepartout om inlägget som Japhy skrev? Var det ett bra inlägg tycker du?
Citera
2020-11-27, 20:56
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Vi kan inte stänga av någon, vi kan radera inlägg och ta till omröstning om 2.01 om man har ett flertal varningar under en viss tidsrymd.

Fråga: ska det enligt dig vara förbjudet att upprepa en fråga om bevis för valfusk? Får man bara ställa den en gång?
HAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHAHAH.

Ni har stängt av mig minst fem gånger under Trumperan. Enbart eftersom jag varit Trumpförespråkare. Samtidigt har ni talat om för skitpostare som KLyban att det inte är ett regelbrott att upprepa samma sak tusen gånger. Han vet om det. Jag vet om det. Jag citerar beviset för detta i min signatur. INGEN av oss som stöttar Trump har NÅGOT SOM HELST förtroende för er moderatorer.

Vi VET att ni är partiska och vi VET att ni ursäktar TDS-kultens fanatiska nonsensinlägg. Det har ni ju för tusan erkänt.
Citera
2020-11-27, 21:00
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Om inlägget du blev varnad för hade varit ett inlägg från "anti-trump"-fronten, tycker du att det hade varit ett utmärkt inlägg som absolut inte borde raderas eller varnas för? Vad tycker Passepartout om inlägget som Japhy skrev? Var det ett bra inlägg tycker du?
Jag vet inte vem Passepartout är, men om han är din referensram hoppas jag att du lägger ner din roll som moderator.

"Jobba med läsförståelsen" ska alltså generera en varning??? OK... Sätt igång att varna! NU!!!!
https://www.flashback.org/sok/?query=l%C3%A4sf%C3%B6rst%C3%A5else&search_post=1& sp=1&date_from=2000-01-01&date_to=2020-11-27&so=weight

Jag förutsätter nu att du samlar dina partiska moderatorer och jobbar övertid för att ge varenda användare som uttryckt samma JÄVLA SAK som jag en varning. Sen kan ju ju jobba på alla som frågat dig om du tar den i 2:an också...

Citera
2020-11-27, 21:02
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Och vad FAN är det där för jävla skitsnack? Du tycker alltså på fullaste allvar att det är ok att dela ut varningar till Trumpister eftersom vi i din partiska skithjärna är så jävla värdelösa att vi skulle tyckt att det vore ok om din partiska skitighet riktats mot TDS-kulten? Är det så du fungerar mentalt?

Ditt sinnessjuka inlägg är ett av många bevis på att du inte klarar av att vara moderator eftersom du är en känslomänniska som låter ditt har mot oliktänkande styra ditt omdöme.
Citera
2020-11-27, 21:06
Avslutad
Citat:

Nej, det tycker jag inte, det bästa är att ignorera. Men jag vet ju att personen som fick varningen inte medvetet går in för att trasa sönder tråden.

Vad menar jag med "att trasa sönder tråden"? Jo att exempelvis gång på gång posta inlägg att det saknas bevis, men samtidigt undvika sakfrågan. Det duger inte att skriva:

"Ha, ha, ha vilka nötter, finns ju inga bevis, han surrar i nattmössan, det är bara ett twitterkonto" o.s.v

Jag efterfrågar inlägg om sakfrågan. Om samma postare skriver 20 ggr att "det kommer aldrig att gå vidare i högre instans" så borde den personen varnas till slut om den inte kan förklara VARFÖR det inte kommer att gå vidare, utan bara är en allmän önskan från personen för att den ogillar Trump. Det håller inte.

Jag får en känsla av att ni moderatorer ser mellan fingrarna på tråd-söndertrasare, men till slut kommer seriösa skribenter att tröttna. Men det är kanske det ni vill, sänka kvalitén på forumet.
Citera
2020-11-27, 21:07
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Och vad FAN är det där för jävla skitsnack? Du tycker alltså på fullaste allvar att det är ok att dela ut varningar till Trumpister eftersom vi i din partiska skithjärna är så jävla värdelösa att vi skulle tyckt att det vore ok om din partiska skitighet riktats mot TDS-kulten? Är det så du fungerar mentalt?

Ditt sinnessjuka inlägg är ett av många bevis på att du inte klarar av att vara moderator eftersom du är en känslomänniska som låter ditt har mot oliktänkande styra ditt omdöme.
Jag undrar vem det är som är arg här... men det jag alltså talar om är påståendet att moderatorer varnar partiskt. Du verkar alltså tycka detta, att ditt inlägg inte förtjänar en varning. Men då frågar jag dig om du tycker att detta vore ett inlägg som hade varit ok om "anti-trump"-fronten skrivit det? I så fall skiljer sig din åsikt från den allmänna åsikten i tråden, att skräpinlägg borde varnas hårdare för.

Det jag alltså frågar dig - svara nu - tycker du att det var ett bra inlägg du skrev? Var det ett högkvalitetsinlägg?
Citera
2020-11-27, 21:08
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Vi kan inte stänga av någon, vi kan radera inlägg och ta till omröstning om 2.01 om man har ett flertal varningar under en viss tidsrymd.

Fråga: ska det enligt dig vara förbjudet att upprepa en fråga om bevis för valfusk? Får man bara ställa den en gång?

Citat:
HAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHAHAH.

Ni har stängt av mig minst fem gånger under Trumperan. Enbart eftersom jag varit Trumpförespråkare. Samtidigt har ni talat om för skitpostare som KLyban att det inte är ett regelbrott att upprepa samma sak tusen gånger. Han vet om det. Jag vet om det. Jag citerar beviset för detta i min signatur. INGEN av oss som stöttar Trump har NÅGOT SOM HELST förtroende för er moderatorer.

Vi VET att ni är partiska och vi VET att ni ursäktar TDS-kultens fanatiska nonsensinlägg. Det har ni ju för tusan erkänt.
Låt oss nu göra ett shit-test. Jag kommer upprepa detta inlägg hundra gånger i denna tråd och så får vi se om det är okej för er "moderatorer" att jag så gör. Vi vet alla att det är okej för KLyban att så göra. Vi har ditt ovanstående inlägg som bevis att det är okej. STÅ FÖR DET! Men vi vet alla att det kommer du inte att göra. Jag kommer få en varning. Mina upprepningar kommer raderas. KLybans får stå kvar. För KLyban och samtliga TDS:are har FRIKORT!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in